Zwarte RC300h (HV-530-T): hier bekend?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Oop
  • Startdatum Startdatum
Kleine update: wezen kijken, echt een practige RC. Maar nu schijnt er "een persoon voor ons te zijn die iets meer wil betalen. Moet alleen de financiering nog rondkrijgen." Dus we worden nog even aan het lijntje gehouden...

Wordt vervolgd....
Hmm 🧐, hij is van AutoTrack verdwenen …

Als ie verdwenen is op de site(s) dan is ie niet (meer) te koop. Maar zoiets had ik ook met een zwarte IS300h die bij Louwman Den Haag stond meegemaakt. Stond daar al een tijdje te koop, ik vraag “mijn” dealer in Arnhem of hij wil informeren of dat een beetje een nette is. Als service halen ze dat ding uit Den Haag op naar Arnhem. Helemaal top natuurlijk. Ik heb een goede proefrit kunnen maken in mijn eigen vertrouwde omgeving. Wanneer ik daarvan terugkom krijg ik de vraag of ik echt die auto wil hebben, want in Den Haag zouden ze die bewuste IS ineens verkocht hebben. Zonder in detail te treden; ik heb die auto niet gekocht. Dat ding is teruggegaan naar Den Haag en van de site verdwenen. Een paar weken later, staat ie weer te koop in Den Haag! Financiering was niet rondgekomen!

Blijven hopen mag, maar beter is om de verkopende partij duidelijk aantekeningen geven dat mocht die financiering voor die zwarte RC niet doorgaan, om dan met jou contact op te nemen. Dan hoor je vanzelf wel of dat je nog kans maakt om ‘m te kopen of dat de financiering rond is. Stel dat een andere geïnteresseerde (ook) belt? Niet geschoten… (y)

• Leuk
Waarderingen: quattrootje
@Oop Bovenstaande reeds opgevallen? (Een van de?) Vorige eigenaar was iig een liefhebber.
Zeker! En dat is te zien aan de auto, dat ie van liefhebbers geweest is. Zelfs na ruim 240k km nauwelijks slijtplek op de wang van de bestuurdersstoel! (Dat hebben de meeste RC's met veel minder km's namelijk wel)

Als ie verdwenen is op de site(s) dan is ie niet (meer) te koop. Maar zoiets had ik ook met een zwarte IS300h die bij Louwman Den Haag stond meegemaakt. Stond daar al een tijdje te koop, ik vraag “mijn” dealer in Arnhem of hij wil informeren of dat een beetje een nette is. Als service halen ze dat ding uit Den Haag op naar Arnhem. Helemaal top natuurlijk. Ik heb een goede proefrit kunnen maken in mijn eigen vertrouwde omgeving. Wanneer ik daarvan terugkom krijg ik de vraag of ik echt die auto wil hebben, want in Den Haag zouden ze die bewuste IS ineens verkocht hebben. Zonder in detail te treden; ik heb die auto niet gekocht. Dat ding is teruggegaan naar Den Haag en van de site verdwenen. Een paar weken later, staat ie weer te koop in Den Haag! Financiering was niet rondgekomen!

Blijven hopen mag, maar beter is om de verkopende partij duidelijk aantekeningen geven dat mocht die financiering voor die zwarte RC niet doorgaan, om dan met jou contact op te nemen. Dan hoor je vanzelf wel of dat je nog kans maakt om ‘m te kopen of dat de financiering rond is. Stel dat een andere geïnteresseerde (ook) belt? Niet geschoten… (y)
Omdat er iemand fincaniering aan het regelen is én omdat wij 'm willen, is ie van internet gehaald: verkoper heeft immers al 2 serieus geïnteresseerden.
Afspraak is idd dat we sowieso gebeld worden: Ofwel financiering is rond en de ander heeft 'm. Ofwel financiering niet rond en wij hebben 'm.
(Althans, dat is het verhaal tot nu toe...)

Datum laatste tenaamstelling1 november 2025

Tijdstip laatste tenaamstelling18:22 uur

Dan ben ik ook wel benieuwd wie de gelukkige is...

Hoi allen, nou nee het is een hele soap geworden. Pak de popcorn en 't kotsbakje er maar bij. Hier komt ie: ;)

De auto stond al bijna anderhalve maand te koop voor 24,999.
Toen kwam ie op een zaterdagavond ineens opnieuw op de site van Venza "nieuw binnen" (niet dus...) en 19.999,-
Ik ben toen meteen dinsdag gaan kijken (want maandag gesloten).
Zo'n typische louche randstad-auto-dealer. Ik zal verder geen stereotypes omschrijven, maar jullie kunnen er vast zelf een beeld bij vormen. ;)
Over prijs niet te onderhandelen en ook inruil (een oude Auris) een beledigend laag bedrag (1000,-).
Terwijl ik in de showroom stond, werd de prijs van de RC verhoogd naar ongeveer 22.000,- !!
"ik had 'm te goedkoop in de markt gezet, maar als je m NU koopt, kan 't nog voor die 19.999"
Auto zou voor m'n broer zijn en ik hou niet van zulke praktijken, dus gezegd dat hij zelf ook eerst nog zou komen kijken.
Dat deed ie woensdag. Even samen besproken.
Donderdag belde ik Venza weer: we doen het, voor die 19.999.
Reactie: "eh, er is net iemand die 'm voor het nieuwe bedrag wil, moet alleen z'n leasecontract nog rondkrijgen. Ik had 'm je graag gegund."
En advertentie werd meteen offline gehaald.
Ik zei: bel me eind van de middag dan maar, of het die ander gelukt is. Geen gehoor natuurlijk.
Vrijdagmorgen belde ik terug: "Ik was gisterenmiddag vrij. Ik ga in m'n mail kijken. Bel je zo terug."
Natuurlijk niks, dus zaterdag belde ik zelf weer: "oh ja, ik ga nu kijken, bel je zo terug. Max. 10 minuten"
Natuurlijk weer niks. Dus zaterdagmiddag belde ik weer: "Ja het is echt ontzettend druk vandaag. Maar ik heb gekeken: 't is rond en aanbetaling is gedaan."
Ik gaf aan "oh jammer zeg, wanneer wordt ie opgehaald?" Vaag antwoord, kon ie niet zeggen.
Een week lang is ie niet opgehaald. (Zelf zou ik staan te trappelen, toch?)
Pas einde zaterdagmiddag is ie opnieuw tenaamgesteld, MAAR: het aantal eigenaren is niet verhoogd! Stond op 2/0 en staat nog steeds op 2/0.
Ik weet niet precies wat dat betekent, maar volgens mij is ie dan gewoon naar een andere autohandelaar gegaan. Niet naar een particulier of leasedrijf.

Daarna de RC niet meer tegengekomen op de diverse verkoopsites.

Inmiddels heeft m'n broer trouwens z'n Auris ingeruild voor een leuke IS250.

• Wow
Waarderingen: Metalfreak
Volgens het RDW is ie geëxporteerd.

Bijlagen

• IMG_1832.png
    IMG_1832.png
    250,7 KB · Weergaven: 17
Wat een waardeloos "***" bedrijf is dat zeg. Ik was gelijk na het 2e telefoontje al afgehaakt. Ben benieuwd wat voor recensies zo'n bedrijf heeft, alhoewel dat tegenwoordig ook al niet meer betrouwbaar is.... Dus beter zelf gaan kijken idd. Jammer van je tijd! En een goede leer voor eenieder die een auto van Venza overweegt! Links laten liggen.

• Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h
Schrale troost, als de “kwaliteit” van de verkopende partij een voorbeeld is voor de kwaliteit van de specifieke auto, dan mag je vast van geluk spreken dat je dit exemplaar niet hebt kunnen kopen…

Nou, het zegt natuurlijk niks over de auto, maar bij zulks bedrijven moet je niet een garantie-gevalletje hebben … dan begint het gelazer.
Daarom ben ik in mijn zoektocht naar de RC ook meteen bij verschillende bedrijven afgehaakt … voelde niet goed, niet doen.

• Leuk
Waarderingen: Bobusa en quattrootje