Hoi allen, nou nee het is een hele soap geworden. Pak de popcorn en 't kotsbakje er maar bij. Hier komt ie:
De auto stond al bijna anderhalve maand te koop voor 24,999.
Toen kwam ie op een zaterdagavond ineens opnieuw op de site van Venza "nieuw binnen" (niet dus...) en 19.999,-
Ik ben toen meteen dinsdag gaan kijken (want maandag gesloten).
Zo'n typische louche randstad-auto-dealer. Ik zal verder geen stereotypes omschrijven, maar jullie kunnen er vast zelf een beeld bij vormen.

Over prijs niet te onderhandelen en ook inruil (een oude Auris) een beledigend laag bedrag (1000,-).
Terwijl ik in de showroom stond, werd de prijs van de RC verhoogd naar ongeveer 22.000,- !!
"ik had 'm te goedkoop in de markt gezet, maar als je m NU koopt, kan 't nog voor die 19.999"
Auto zou voor m'n broer zijn en ik hou niet van zulke praktijken, dus gezegd dat hij zelf ook eerst nog zou komen kijken.
Dat deed ie woensdag. Even samen besproken.
Donderdag belde ik Venza weer: we doen het, voor die 19.999.
Reactie: "eh, er is net iemand die 'm voor het nieuwe bedrag wil, moet alleen z'n leasecontract nog rondkrijgen. Ik had 'm je graag gegund."
En advertentie werd meteen offline gehaald.
Ik zei: bel me eind van de middag dan maar, of het die ander gelukt is. Geen gehoor natuurlijk.
Vrijdagmorgen belde ik terug: "Ik was gisterenmiddag vrij. Ik ga in m'n mail kijken. Bel je zo terug."
Natuurlijk niks, dus zaterdag belde ik zelf weer: "oh ja, ik ga nu kijken, bel je zo terug. Max. 10 minuten"
Natuurlijk weer niks. Dus zaterdagmiddag belde ik weer: "Ja het is echt ontzettend druk vandaag. Maar ik heb gekeken: 't is rond en aanbetaling is gedaan."
Ik gaf aan "oh jammer zeg, wanneer wordt ie opgehaald?" Vaag antwoord, kon ie niet zeggen.
Een week lang is ie niet opgehaald. (Zelf zou ik staan te trappelen, toch?)
Pas einde zaterdagmiddag is ie opnieuw tenaamgesteld, MAAR: het aantal eigenaren is niet verhoogd! Stond op 2/0 en staat nog steeds op 2/0.
Ik weet niet precies wat dat betekent, maar volgens mij is ie dan gewoon naar een andere autohandelaar gegaan. Niet naar een particulier of leasedrijf.
Daarna de RC niet meer tegengekomen op de diverse verkoopsites.
Inmiddels heeft m'n broer trouwens z'n Auris ingeruild voor een leuke IS250.