remschijven vervangen bij Louwman ?

Nee, hij had nog specifiek genoemd dat dit losstond van de onderhoudsbeurt. Maar ik heb net nagebeld: het verschil ligt echt aan hun uurtarieven. Bij Louwman Lexus in Utrecht is dit €200 per uur, terwijl het bij het Vetos-bedrijf ergens tussen de €60 en €90 is
Is een hoop geld!
Een paar jaar geleden 4 remschijven laten vervangen van, toen nog mijn Honda Accord Type-S.
Kostte 140,-
Want een uurtje werk, ik kon er op wachten.

Dus ook al zou men 200,- per uur rekenen, dan kom ik nog niet boven de 350,- uit, hoewel ik de recente prijzen van remschijven niet gecheckt heb.
Maar toch…..

• Leuk
Waarderingen: HondaFan
Is een hoop geld!
Een paar jaar geleden 4 remschijven laten vervangen van, toen nog mijn Honda Accord Type-S.
Kostte 140,-
Want een uurtje werk, ik kon er op wachten.

Dus ook al zou men 200,- per uur rekenen, dan kom ik nog niet boven de 350,- uit, hoewel ik de recente prijzen van remschijven niet gecheckt heb.
Maar toch…..
Enige tijd had ik rem blokken laten vervangen voor een CRV samen met ophalen/brengen van de auto en nog wat ander onderhoud ging het om honderden euros. Als je de remblokken doet, dan is de schijf vervangen niet heel veel meer werk. Een remschijf kocht ik per set voor enkele tientjes vroeger, maar ik zie dat je nu op 100-150 euro per set kan rekenen voor een CT200h bij online webshops. (Brembo oa). Ik ben benieuwd naar hoe Louwman tot haar prijzen komt. De onderdelen moeten dan ook meerdere keren over de kop gaan.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Enige tijd had ik rem blokken laten vervangen voor een CRV samen met ophalen/brengen van de auto en nog wat ander onderhoud ging het om honderden euros. Als je de remblokken doet, dan is de schijf vervangen niet heel veel meer werk. Een remschijf kocht ik per set voor enkele tientjes vroeger, maar ik zie dat je nu op 100-150 euro per set kan rekenen voor een CT200h bij online webshops. (Brembo oa). Ik ben benieuwd naar hoe Louwman tot haar prijzen komt. De onderdelen moeten dan ook meerdere keren over de kop gaan.
Die onderdelen gaan meerdere keren op de kop. Louwman heeft nu ook monopoly he. Ik weet niet wat ik er van moet vinden.

Als je onderdelen, onderhevig aan slijtage, waar geen garantie op zit laat vervangen door een willekeurige garage, dan zou ik denken dat dit de 10 jaar garantie van Lexus niet beïnvloed. Of zie ik dat verkeerd? Het wordt wat anders als je dan later een probleem zou krijgen met de ophanging o.i.d. dat Louwman zegt dat dat komt door ondeskundige montage van de remklauwen en schijven.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me en Higgie
Remschijven vallen onder de 10 jaar garantie, uiteraard enkel op fabrieks- of montagefouten.

Dat het onderstel 'ineens' kapot gaat door een remwissel acht ik niet zo groot. En om dat te willen voorkomen, daar zou ik geen €3000,- voor over hebben, als het ook voor 1/3 kan, voor hetzelfde.
Mocht er dan onverhoopt tóch wat aan het onderstel gaan mankeren en dat is gelinkt aan de remwissel, dan ben je nog steeds minder kwijt door dat ook weer uit eigen zak te laten repareren.

Overigens levert men voor oudere modellen vaak Optifit onderdelen, die nog goedkoper zijn dan het daadwerkelijk 'origineel', ruitenwissers, remdelen etc. Dus die €2500-€3000,- is echt een bizarre - nattevingerwerk - prijs.

Mijn neef had 4 nieuwe remmen , op zijn CT voor 750 inc. montage was bij Peters autoservice vlak bij Warmenhuizen *(noord Holland) .Is relatief eenvoudig dus die prijs van de Toyota/ Lexus is echt absurd.

Inclusief afschrijving van gereedschappen, hefbruggen en showroom … en wat extra bonus voor de grote jongens.