remschijven vervangen bij Louwman ?

Nee, hij had nog specifiek genoemd dat dit losstond van de onderhoudsbeurt. Maar ik heb net nagebeld: het verschil ligt echt aan hun uurtarieven. Bij Louwman Lexus in Utrecht is dit €200 per uur, terwijl het bij het Vetos-bedrijf ergens tussen de €60 en €90 is
Is een hoop geld!
Een paar jaar geleden 4 remschijven laten vervangen van, toen nog mijn Honda Accord Type-S.
Kostte 140,-
Want een uurtje werk, ik kon er op wachten.

Dus ook al zou men 200,- per uur rekenen, dan kom ik nog niet boven de 350,- uit, hoewel ik de recente prijzen van remschijven niet gecheckt heb.
Maar toch…..
 
  • Leuk
Waarderingen: HondaFan
Is een hoop geld!
Een paar jaar geleden 4 remschijven laten vervangen van, toen nog mijn Honda Accord Type-S.
Kostte 140,-
Want een uurtje werk, ik kon er op wachten.

Dus ook al zou men 200,- per uur rekenen, dan kom ik nog niet boven de 350,- uit, hoewel ik de recente prijzen van remschijven niet gecheckt heb.
Maar toch…..
Enige tijd had ik rem blokken laten vervangen voor een CRV samen met ophalen/brengen van de auto en nog wat ander onderhoud ging het om honderden euros. Als je de remblokken doet, dan is de schijf vervangen niet heel veel meer werk. Een remschijf kocht ik per set voor enkele tientjes vroeger, maar ik zie dat je nu op 100-150 euro per set kan rekenen voor een CT200h bij online webshops. (Brembo oa). Ik ben benieuwd naar hoe Louwman tot haar prijzen komt. De onderdelen moeten dan ook meerdere keren over de kop gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yoyoman en Lexus4me
Enige tijd had ik rem blokken laten vervangen voor een CRV samen met ophalen/brengen van de auto en nog wat ander onderhoud ging het om honderden euros. Als je de remblokken doet, dan is de schijf vervangen niet heel veel meer werk. Een remschijf kocht ik per set voor enkele tientjes vroeger, maar ik zie dat je nu op 100-150 euro per set kan rekenen voor een CT200h bij online webshops. (Brembo oa). Ik ben benieuwd naar hoe Louwman tot haar prijzen komt. De onderdelen moeten dan ook meerdere keren over de kop gaan.
Die onderdelen gaan meerdere keren op de kop. Louwman heeft nu ook monopoly he. Ik weet niet wat ik er van moet vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yoyoman
Als je onderdelen, onderhevig aan slijtage, waar geen garantie op zit laat vervangen door een willekeurige garage, dan zou ik denken dat dit de 10 jaar garantie van Lexus niet beïnvloed. Of zie ik dat verkeerd? Het wordt wat anders als je dan later een probleem zou krijgen met de ophanging o.i.d. dat Louwman zegt dat dat komt door ondeskundige montage van de remklauwen en schijven.
 
Remschijven vallen onder de 10 jaar garantie, uiteraard enkel op fabrieks- of montagefouten.

Dat het onderstel 'ineens' kapot gaat door een remwissel acht ik niet zo groot. En om dat te willen voorkomen, daar zou ik geen €3000,- voor over hebben, als het ook voor 1/3 kan, voor hetzelfde.
Mocht er dan onverhoopt tóch wat aan het onderstel gaan mankeren en dat is gelinkt aan de remwissel, dan ben je nog steeds minder kwijt door dat ook weer uit eigen zak te laten repareren.

Overigens levert men voor oudere modellen vaak Optifit onderdelen, die nog goedkoper zijn dan het daadwerkelijk 'origineel', ruitenwissers, remdelen etc. Dus die €2500-€3000,- is echt een bizarre - nattevingerwerk - prijs.
 
Mijn neef had 4 nieuwe remmen , op zijn CT voor 750 inc. montage was bij Peters autoservice vlak bij Warmenhuizen *(noord Holland) .Is relatief eenvoudig dus die prijs van de Toyota/ Lexus is echt absurd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Je zou haast denken dat ze geen zin hebben om de klus uit te voeren en daarom maar een achterlijke prijs doorgeven. Soms heb je dat wel met offertes, zo bizar hoog dat je afhaakt. zeg dan gewoon nee, ik wil niet, ga elders of zo, dan ben je eerlijk, maar op deze manier gaat een bezoek aan de dealer je zwaar tegenstaan.

Ik heb mij IS300h indertijd laten doen voor om en nabij de 600 euro, rondom blokken en schijven, Brembo, dus het kan wel degelijk.
 
“Kan” inderdaad.
Meeste bedrijfsvoeringen zijn gericht op “hoe graai ik zoveel mogelijk terwijl het de workload niet schaadt”, “hang een wazig l..verhaal op en die gekken betalen wel”.

Ze zijn zich waarschijnlijk er niet bewust van dat het “over het randje” plotseling heel snel in elkaar kan storten door de slechte naam welke ze zichzelf aangemeten hebben.
En dan “snappen ze het ineens niet meer”.

Zo ook in de handel, marge is oké, ieder zijn ding, maar dik over de grenzen van redelijkheid graaiend zal het als een boemerang terugkomen.

Of ben ik nu “negatief” ? 🤔 … het is er wel weer voor 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Yoyoman
@Paniekje dat wat jij nu schetst is ook de reden dat ik niet , meer naar dealers ga, voorheen wel reden we elke drie jaar in nieuwe autos maar nu hebben we samen een oude Lexus *(oud bestaat niet bij Lexus dus net ingereden ;)) Service beurt zonder iets speciaals bij de Toyota / Suzuki dealer was € 355,- gewoon laten doen was toen mijn lease auto dus koste mij niks. Dezelfde soort beurt bij mijn"gewone"garage waar ik tegenwoordig heen ga ongeveer de helft. En ze weten ook je naam nog .Die garage is een aanrader als je in Noord Holland woont voor echt alles.
Hij doet ook Lexus mijn neef had daar 4 nieuwe schijven en blokken voor een normaal bedrag. *(zie boven)
Prettige zondag allemaal groetjes Jeff
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassj
De algehele consensus in de dertigtal reacties is wel dat de hier afgegeven prijsindicatie van Lexus Utrecht volledig uit de lucht gegrepen lijkt.
Wat mij altijd intrigreerd bij dit soort vragen en aansluitende discussie is het volgende:
Neemt @OmeAri morgen, na een weekendje nadenken en afwegen, contact met z'n dealer op voor een serieus gesprek over de vervanging van de remmerij aan z'n CT?
Of...
Mocht ik in een soortgelijke situatie belanden zou ik, omdat ik m'n VETOS specialist hoog heb zitten, altijd eerst het gesprek aangaan.
Wanneer dit onverhoopt in een patstelling resulteerd dan zijn er altijd nog legio alternatieve adressen voorhanden voor het onderhoud van m'n Gouden Koe.
Heb wel geleerd om nooit de schepen achter mij te verbranden. Het is tenslotte bij 'terugroepacties'/ 'service recalls' telkenmale verplicht nering doen is bij Louwman c.s.
 
Zou het niet kunnen zijn dat meneer achter de balie bij Louwman de prijs voor de remschijven en blokken a ca 750 euro per wiel hebben verondersteld. Dus 4 x 750 euro? :ROFLMAO: Ik zou nog maar eens informeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yoyoman