Wat heb jij vandaag gedaan aan jouw Lexus

BlackVue dashcam laten installeren.

Nog even met de instellingen pielen, en de beelden op een PC bekijken = groot beeld (kan nu via de telefoon al wel files downloaden en zien)
Maar ik denk wel een polarisatie filter nodig te hebben....
Ik zie bv de A steun en de speakergaasjes weerspiegelen.

Gisteren bezig geweest met de nieuwe HD reiniger en de foam gun. Werkt verrassend goed. Na het spoelen geen zand meer op de wagen of in de wielkasten.
Daarnet mijn boodschappen opgehaald van ome Alie. Bolletje op de trekhaak. Ook een vulling tussen de voorstoelen en middenconsole.
Is dat mooi: nee
Past het netjes: nee, maatje kabouterstoel
Is het functioneel: ja
Is het een blijvertje: voor voorlopig wel

Bijlagen

• IMG_8886.jpeg
    IMG_8886.jpeg
    3,5 MB · Weergaven: 36
  • IMG_8888.jpeg
    IMG_8888.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Dirk_S
Tussen de stoelen en middenconsole zit toch een opvulling (van stof, gevuld met foam) ?
Maar zo’n harde vulling is natuurlijk makkelijker schoon te houden.

Moet je alleen wel rekening mee houden wanneer je de stoel naar voren en achter beweegt.

• Leuk
Waarderingen: Raymond Schrave
Ik heb vandaag mijn achterbank geklapt … poezebeest is erg ziek en moest naar de dierenarts, dus transportmandje op geklapte achterbank.

Poezebeest in maatje luipaard?
Als in: met een neergeklapte achterbank heb je toch een immense ruimte?
Opgeklapt kan een reismand toch óp de achterbank en in de gordel?
(ok, ik ken de RC niet goed genoeg maar van de CoupƩ's die ik ken en heb gehad was dat zo).

Tussen de stoelen en middenconsole zit toch een opvulling (van stof, gevuld met foam) ?
Maar zo’n harde vulling is natuurlijk makkelijker schoon te houden.

Moet je alleen wel rekening mee houden wanneer je de stoel naar voren en achter beweegt.
Bij mijn RX zit niets dan lucht tussen de stoel en console. Daar hebben al twee foons en sleutels tussen gelegen. Ding blijf op zijn plek tov de stoel. Niet mooi, maar puur functioneel.
Deze vullingen bewegen mee met de stoel. Denk dat ik nog wel een vilt strookje ga plakken aan de console zijde

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Hoe is het met poezenbeest nu?
Altijd vervelend met huisdieren.
Nou, het gaat knap beroerd.
Bloed bij ontlasting, obstructie ergens in de darmen … lijkt.
Echo en rƶntgenfoto gemaakt.
Nu eerst een injectie gehad, maar mogelijk moet (wanneer het binnen een paar dagen niet beter gaat) een operatie volgen om duidelijk te krijgen wat er precies mis is.

@quattrootje , niet op een lederen bankstel joh !!

Vandaag de voorstoelen behandeld met Gyeon Q2M reiniger en na behandelt met Angelwax Hide-Rate conditioner. Beide aanbevolen door Carclean. Fijn bedrijf. Eerlijk advies, geen nonsens. Geen marketing-machine zoals Stipt. Het leer ging prima en er werd vlot vervuiling weggehaald.
Daarna een stukje behandeld met ceramic coating spray van Prepinfoam. Gekocht via Temu.
Busje van 300ml met een onmogelijk kleine verstuiver erop die ook nog eens verneveld. Denk ook dat ik wellicht wat te royaal ben geweest, want de motorkap moest ik net zolang uitwrijven als was het was. Motorkap heeft trouwens veel kleine plekjes :unsure:.... De ceramic spray klopt in elk geval van geen kant met het filmpje wat ik zag: sprayen, doek erover en tadaa een onwaarschijnlijke glans....

Bijlagen

• shine_IMG_8889.jpg
    shine_IMG_8889.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 20
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en Paniekje
Ik laat de Cobra startonderbreker inbouwen door de Lexus dealer voor €490. Is elders wel iet goedkoper te krijgen maar via de dealer lijkt mij de beste optie vanwege eventuele complicaties.
Andere optie zou zijn de MiBlock maar die werkt met een fysieke noodsleutel als de tag niet werkt (bv lege batterij). Ik zie het gebeuren dat je tijdens een vakantie een lege baterij hebt en dat je dan geen noodsleutel bij je hebt dus dat lijkt me niet zo. De Cobra werkt dan met een code.
Ik laat geen tracker/volger inbouwen, ik ga er vanuit dat de extra oderbreker zijn werk zal doen.
Ik ga hier in Belgiƫ de Lexus dealer daarover eens aanspreken. Ik laat het ook liever door Lexus uitvoeren zodat er achteraf geen discussie mogelijk is mochten er zich problemen voordoen met de electronica, zelfs al kost het iets meer

• Leuk
Waarderingen: sanookh
APK. Geen probleem, zou je zeggen. Maar voor het eerst sinds ik auto rijd (sinds 1999) afgekeurd. En wel op de achterbanden. Scheef afgesleten winterbanden. Vanwege afwijkend type band een of zelfs twee dagen wachten. Maar goed, dat is dan ook alles.
Dat had ik ook al eens, wel "zomerbanden". Achter ook aan binnenzijde meer versleten, nieuwe banden erop, bij Lexus laten uitlijnen, sleten uiteindelijk ook weer scheef af. Nou is de stand van de banden achter wel "schuin", Is overigens de F-sport uitvoering met 265/35/19 achter.
Auto is weer gecheckt bij ander bandenbedrijf met nieuwe en zelfde uitlijnapparatuur(HUNTER) en alles staat goed volgens Lexus waarden.
Schokbrekers ook ok. Zal wel een producteigenschap zijn door de brede band.
Had nog voorgestelt om de wielen achter "rechterop"te laten zetten maar dat zou ten koste gaan van de rijeigenschappen werd me verteld.