Waarom is deze IS300h F-Sport niet gewild?

green-space-guy

Nieuw hier
12 jan 2026
3
0
1
Ik zit al een tijdje te azen op een mooie, volledig uitgeruste IS300h. Als upgrade vanuit mijn luxury line CT.
Er staat al een tijdje een witte F-sport IS online, volledig uitgerust en met Mark Levinson. Wel is deze geïmporteerd uit Italië. Er is onderhoudshistorie vanuit daar, en hij is twee keer in regulier onderhoud bij lexus in Nederland geweest. Hier is de link naar autotrack.

Daarnaast ziet hij er heel strak uit, al zijn er wel wat puntjes:
- bumper voor heeft kleurverschil met de rest (lijkt geen schade historie te zijn)
- er zit een scheur in het plastic van de middentunnel, waar je elleboog ongeveer zit bij de elleboogsteun (hoe krijg je dat voor elkaar?)
- er steekt een USB kabel uit het dashboard bij de passagier die, behalve het opladen van de telefoon, niks lijkt te doen met het scherm.
- Velgen zijn rondom best beschadigd, maar hier is zwarte lak overheen gedaan.
- Er is een fysiek schakelknopje voor de parkeersensoren, terwijl dit in elke andere IS een push-knop is?

Aangezien de prijs erg scherp is, vraag ik mij af waarom deze toch niet zo gewild lijkt. En aangezien een mooie, goed uitgeruste IS erg zeldzaam is, zit ik hier steeds meer over te twijfelen. Is er iemand die misschien iets kan zeggen over de aandachtspunten?

- er steekt een USB kabel uit het dashboard bij de passagier die, behalve het opladen van de telefoon, niks lijkt te doen met het scherm.
Misschien een vorige eigenaar zijn telefoon als navi gebruikt en zo van spanning voorzien.
(Ik gebruik ook altijd mijn telefoon als navi)

- Er is een fysiek schakelknopje voor de parkeersensoren, terwijl dit in elke andere IS een push-knop is?

Zou kunnen zijn als er een caravan achter hangt, dat je hm dan uit kunt zetten, maar ik zie geen trekhaak....
Heb zulk soort knopje, ook voor de parkeersensoren uit te schakelen, kort geleden ook als vraag op dit forum voorbij zien komen.
Die zat op een andere plek verstopt. Wellicht heeft de vorige eigenaar hm liever binnen handbereik gehad.

er zit een scheur in het plastic van de middentunnel, waar je elleboog ongeveer zit bij de elleboogsteun (hoe krijg je dat voor elkaar?)
Zegt misschien iets over hoe een vorige eigenaar er mee om is gegaan

er steekt een USB kabel uit het dashboard bij de passagier die, behalve het opladen van de telefoon, niks lijkt te doen met het scherm
Ik denk aan aftermarket Apple Carplay/Android auto

Er is een fysiek schakelknopje voor de parkeersensoren, terwijl dit in elke andere IS een push-knop is?
Later ingebouwd. (Lexus gebruikt zelf overigens ook weleens dit soort schakelaars als ze iets achteraf inbouwen/aanpassen)

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Is ook nogal stevig aan de prijs 😳
En dan niet een beetje … (een duizend of vijf 🤔)
Zeker wanneer er al links en rechts wat punten te vinden zijn.
Topic starter zegt dat hij de prijs erg scherp vindt. Die mening deel ook ik zéker niet.
Als hij in perfecte staat zou zijn zou het mogelijk terecht zijn, maar in mijn ogen is deze verre van perfecte staat.
Persoonlijk zou ik hem laten staan.

Over de prijs, een beetje IS300h in goede staat, met wat opties gaat al snel boven de 25.000. Vooral als je Mark Levinson audio wilt. Ik zit al maanden het internet af te speuren en helaas is er heel weinig aanbod. Er zijn veel business lines, maar dan lever ik teveel opties in vergeleken met mijn huidige CT. Ook vind ik het kleinere infotainmentscherm met draaiknop niks. Ik heb liever het muisje.

Het klopt wel dat ze mega duur zijn, vooral vergeleken met de Duitse 3, die vaak jonger en met minder KM's te vinden zijn voor dezelfde prijs.

Het is wel een import, dat hoeft geen probleem te zijn maar qua prijs moet dat wel schelen. Is de geschiedenis bekend? Schadeverleden bijvoorbeeld, is alles origineel Lexus of is er bijvoorbeeld zelf aan geknutseld en wellicht gebruik gemaakt van originele onderdelen?

In principe zit er nog een paar jaar garantie op mits je hem bij een Lexus dealer laat onderhouden.

Twee jaar jonger en minder op de teller, en je muisje zit erin 😁

Deze Lexus IS heb ik gevonden via #autotrack.
Deze is inderdaad top en zit ik al een tijdje te volgen. Mist helaas alleen mark levinson…

Heb je de twee Luxury lines bij Huro al gezien? En het klopt zeker dat de echt volle uitvoeringen redelijk zeldzaam zijn. Ondanks dat ik al voorzien ben volg ik het aanbod nog steeds, ook binnen Europa. In Duitsland staan af en toe ook mooie exemplaren te koop bij officiële dealers.

Deze is inderdaad top en zit ik al een tijdje te volgen. Mist helaas alleen mark levinson…
Dat is ook geen Luxury Line. 👆

Heb je de twee Luxury lines bij Huro al gezien? En het klopt zeker dat de echt volle uitvoeringen redelijk zeldzaam zijn. Ondanks dat ik al voorzien ben volg ik het aanbod nog steeds, ook binnen Europa. In Duitsland staan af en toe ook mooie exemplaren te koop bij officiële dealers.
Goeie tip! 👆

Staar je niet blind op ML. Ik had een IS300h zonder ML maar met Premium systeem en daar kwam behoorlijk knap geluid uit, durf haast te zeggen beter dan uit de ML in mijn huidige NX300h.....

En de prijs (n)