- 29 mrt 2019
- 32
- 43
- 18
yep, dat was ik. Ik volg @MaartenLexus dus met interesse. Ben je dat nu zelf aan het doen? Heb je daar veel ervaring mee? Of is het zoiets van: 'ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik dat wel kan' Aldus mw. P. Lk.Interessant.
Toevallig kort geleden hier op het forum ook iemand waarbij de voorruit niet meer geheel naar wens was.

Oke - ik heb mijn Lexus pas sinds augustus 2025. Echter in november december bij een laagstaande zon merkte ik dat er heel veel krasjes op zaten. Overduidelijk van de ruitenwissers icm met bijvoorbeeld Sahara zand ofzo. Daar door kreeg ik van die vervelende lichtflairs op mijn voorruit.yep, dat was ik. Ik volg @MaartenLexus dus met interesse. Ben je dat nu zelf aan het doen? Heb je daar veel ervaring mee? Of is het zoiets van: 'ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik dat wel kan' Aldus mw. P. Lk.![]()
Zeer benieuwd en ik hoog graag alle ins en outs bij- en van het proces.
Paul kost 75 per uur inclusief materialen. Hij is twee uur bezig geweest. Ik zou het zeker niet zelf proberen te polijsten, maar ik heb dan ook de apparatuur niet en de polijstmiddelen. En geen garage.
Top Maarten, heel fijn te lezen dat het op deze wijze ook goed kon en dat je tevreden bent met het resultaat. Ik wens je voor nu (nog meer) genieten van je mooie LexusHij heeft het heel netjes gedaan, steeds de ruit gecontroleerd. De ruit moet warm worden maar niet te heet. Dus dat heeft hij netjes steeds gecontroleerd. Het was mooi om het verschil steeds te zien met een lamp erop. Moeilijk vast te leggen met mijn iphone ;-). Het eindresultaat is voorzover ik nu kan zien heel goed. Heb nog geen zon gezien vandaag helaas.Paul kost 75 per uur inclusief materialen. Hij is twee uur bezig geweest. Ik zou het zeker niet zelf proberen te polijsten, maar ik heb dan ook de apparatuur niet en de polijstmiddelen. En geen garage.
Ik moet nog even kijken hoe het in de zon is, maar vooralsnog erg tevreden, geen kapotte ruit, geen vervormingen, etc etc. En ook niet een hele nieuwe voorruit wat ik ook gek zou vinden. Dus deze optie kan ik zeker aanraden.![]()
Dat dus. Meende ooit zelf -als doorgewinterde DHZ-er- de zelf gelegde parketvloer te kunnen schuren…… Les: laat dat over aan een ervaren parketmeester.Ik zou het zeker niet zelf proberen te polijsten, maar ik heb dan ook de apparatuur niet en de polijstmiddelen. En geen garage.
Ik moet nog even kijken hoe het in de zon is, maar vooralsnog erg tevreden, geen kapotte ruit, geen vervormingen, etc etc. En ook niet een hele nieuwe voorruit wat ik ook gek zou vinden. Dus deze optie kan ik zeker aanraden.![]()
Op zijn site staan de algemene voorwaarden en daar kun je lezen dat hij een WA verzekering heeft. Maar ik dacht ook : stel je voor dat de ruit barst ofzo dan kan ik wel via mijn verzekering een nieuwe ruit laten plaatsen en dan is het tenminste legaal ;-). Maar zoals ik hem bezig heb gezien zou ik me geen zorgen maken. Ik heb er geen moment meer aan gedacht. Het is echt niet zo dat de glassplinters in het rondte vliegen hoor, hahaha. Het is gewoon alsof ie met Jif de ruit schoonmaakt en daarna is ei weer helemaal strak.Dat dus. Meende ooit zelf -als doorgewinterde DHZ-er- de zelf gelegde parketvloer te kunnen schuren…… Les: laat dat over aan een ervaren parketmeester.
Geen kuilen in de ruit die de wisser dus gaat missen met wissen? Is het bedrijf goed verzekerd bij schade? Bedankt voor het delen!
Nee, daar is de autoverzekering niet voor.stel je voor dat de ruit barst ofzo dan kan ik wel via mijn verzekering een nieuwe ruit laten plaatsen en dan is het tenminste legaal ;-).
Nou was ik ook niet van plan hoor en ik heb geen seconde getwijfeld toen ik bij hem was.Nee, daar is de autoverzekering niet voor.
Enkel voor onvoorziene omstandigheden, zoals een steentje waardoor je ruit barst. Niet voor bewuste handelingen, dat is namelijk bedrijfsaansprakelijkheid.