Vraag verkoop auto buitenland

Nu schermt die persoon dat ik nu €988,- moet overmaken. De persoon schermt met internationaal recht aankoop goederen en diensten. Dus eerst geld overmaken en krijg ik het geld € 43.000,- op mijn rekening gestort
Ik heb er nog nooit van gehoord dat je om iets te verkopen je eerst geld moet overmaken naar een derdenrekening. En welk zogenaamd internationaal recht zou er dan bestaan voor aankoop van goederen en diensten? Zelfs bij de verkoop van een huis hoeft een verkoper niets op de derdenrekening van een notaris over te (laten) maken.

Iemand probeert je te flessen door je die €988 af te troggelen.
Maar het is iemand die niet snel opgeeft.
Voor een kleine €1000 zullen ze wel vasthoudend zijn, maar ik zou per direct het contact staken en eventueel melding maken bij fraudehelpdesk.

Ik blijf volhouden dat ik eerst geld op rekening wil hebben. Zo niet dan is het klaar. Bedankt voor input!
Trap er niet in, dit soort praktijken hoor je steeds meer.
Ook andersom, als je denkt een mooie auto gezien te hebben in het buitenland en advertentie in plaats A en auto in plaats B.
Het voertuig kan ook thuis afgeleverd worden maar dan moet eerst het geld overgemaakt zijn. Ja duhhh, geld weg en geen auto.

Bedankt voor je gigantische bod...maar ik blijf dan nog maar even rijden in mijn RZ...Mocht er alsnog €43.000,- op mijn rekening komen dan stel ik jullie hiervan als 1e op de hoogte!
Ergens vind ik het wel sneu voor je. Verwachtingen die niet door gaan is nooit leuk. Wij hebben helaas ondervonden hoe geraffineerd-verrot mensen kunnen zijn in manipulatie. Dus goed dat je over je teleurstelling heen kunt stappen.

• Leuk
Waarderingen: HondaFan
🫣🫣😅 dit is geen klant, maar die conclusie had je inmiddels al getrokken.

Mensjen die veel praten over betaling, maar je ziet geen cent. Dan voel je het al..

Goedemorgen, dan voor de input.
De "potentiele koper" is overigens een persoon die niet snel opgeeft. Ik krijg allerlei bevestigingen van betaling bij de RBC bank. Na wat onderzoek m.b.v. chatgpt heb ik bij desbetreffende persoon aangegeven dat een bank nooit een mail stuurt ter bevestiging van betaling. Ondanks dat het jammer is dat de koop niet door gaat ben ik weer heel wat wijzer geworden en wat minder naief. Overigens met een beetje onderzoek is fraude snel te herkennen(qua methodiek)
Dus als iemand hier een mooie RZ 450h wil kopen met 28000km op de teller, let me know!

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Goedemorgen, dan voor de input.
De "potentiele koper" is overigens een persoon die niet snel opgeeft. Ik krijg allerlei bevestigingen van betaling bij de RBC bank. Na wat onderzoek m.b.v. chatgpt heb ik bij desbetreffende persoon aangegeven dat een bank nooit een mail stuurt ter bevestiging van betaling. Ondanks dat het jammer is dat de koop niet door gaat ben ik weer heel wat wijzer geworden en wat minder naief. Overigens met een beetje onderzoek is fraude snel te herkennen(qua methodiek)
Dus als iemand hier een mooie RZ 450h wil kopen met 28000km op de teller, let me know!
Is dit toevallig jouw advertentie?
https://www.autowereld.nl/lexus/rz/450e-executive-line-rz-42756585/details.html

Gezien jij een deal had gemaakt voor € 43.000, ben ik benieuwd hoeveel een Nederlandse dealer hier als inruilwaarde / bod voor zou geven. Is dat dan echt beduidend minder?

Ja dat is mijn auto. Dat zit echt wel wat onder deze prijs. Verder wil ik een 500e en geen 350e(veel minder power) Ik heb een voorstel liggen voor een nieuwe, maar verschil is veel te groot(bijbetaling)

Ja, foto's zijn verre van duidelijk en aantrekkelijk. Kijk eens naar goede advertenties van autobedrijven en doe wellicht wat inspiratie op.

Sorry, maar wat heb je verschrikkelijk lelijke foto's geplaatst van je (niet schone) auto. Als je meer resultaten wilt hebben van je advertentie dan heb je veel betere foto's nodig.
Ik durfde het niet te zeggen, maar je hebt volkomen gelijk. Voor succesvol verkopen van o.a. een wagen is m.i. de juiste volgorde: alles in orde maken, detailer, pro fotograaf. Eigenlijk hetzelfde als in mijn vakgebied: vastgoedfotografie.
Mijn opvatting: Zo’n prachtige Lexus voor dat geld moet je maximaal presenteren en dat kost een paar cent. Op de vraagprijs is dat echt minimaal. Kijk eens naar presentaties van https://vanenckevortoccasions.nl . Je hebt maar één kans voor een eerste indruk.
Succes (en dat meen ik oprecht🤜)

Ik zou er niet op in gaan. Bij mij is er een keer via marktplaats een aantal bieders geweest die voor een digitale camera zo ongeveer de op dat moment geldende aankoopprijs in Nederland wilde betalen, terwijl de camera inmiddels al 43000 "clicks" had gemaakt. Met als argument "ik heb hem volgende week voor mijn dochter nodig, voor haar stage".

Zoals al vaker opgemerkt: als het te mooi lijkt om waar te zijn, is dat doorgaans ook zo".

Ik zou er niet op in gaan. Bij mij is er een keer via marktplaats een aantal bieders geweest die voor een digitale camera zo ongeveer de op dat moment geldende aankoopprijs in Nederland wilde betalen, terwijl de camera inmiddels al 43000 "clicks" had gemaakt. Met als argument "ik heb hem volgende week voor mijn dochter nodig, voor haar stage".

Zoals al vaker opgemerkt: als het te mooi lijkt om waar te zijn, is dat doorgaans ook zo".
Herkenbaar….
Deze was wel oké: “Top, mijn vrouw wordt 40 en heb een feestje straks geregeld dus dit was een beter alternatief dan een photobooth huren. Helemaal blij mij tnx 👍🏻