10 jaar garantie

Rudolf

Hoort erbij
23 apr 2023
29
18
3
Hallo leden,
Ik kan de vraag natuurlijk ook rechtstreeks aan de dealer vragen,maar ben benieuwd of de vraag hier ook beantwoord kan worden.
Ben laatst overgestapt van toyota naar lexus en vroeg mij af of ik mn garantie behoud als ik het onderhoud bij mn vertrouwde toyota dealer laat doen. Mvg Rudolf.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
839
1
446
63
Volgens mij krijg je die 10 jaar garantie alleen door onderhoud bij een erkende Lexus-vestiging in Nederland. Dit staat o.a. hier:

Zo verstrekken wij uw garantie, ook als de standaard fabrieksgarantie is verlopen, iedere keer met een jaar (of 15.000km) na uw onderhoud bij een erkende Lexus vestiging in Nederland. Hiermee loopt uw garantie op tot uw Lexus 10 jaar is of 200.000km heeft gereden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Rudolf

Hoort erbij
23 apr 2023
29
18
3
Bedankt voor dit snelle reageren.
Ik hoopte dat het onderhoud van Toyota en Lexus gelijk getrokken was!,en zal ik toch afscheid moeten nemen van mn dealer.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
839
1
446
63
Ligt aan de vestiging hoe dit zit. Veel dealers die van Louwman zijn hebben 1 pand met 2 showrooms met een Lexus logo en een Toyota logo boven een aparte ingang. Maar beide merken gaan door dezelfde werkplaatsdeuren naar binnen. Maar dit zijn nou eenmaal de voorwaarden. Die garantie tot 10 jaar of 200.000km is niet wettelijk geregeld maar vast een lokkertje om de werkplaatsen van voldoende werk te voorzien. Al hebben ze daar al een tijdje geen klagen over omdat er voor een aantal modellen een terugroepactie loopt en daarvoor kunnen dealers doorgaans claimen bij de importeur.
 

Rudolf

Hoort erbij
23 apr 2023
29
18
3
Mijn Toyota dealer valt niet onder de louwman groep,maar zijn al sinds jaar en dag dealer.
Ik zal wel even contact met ze opnemen,anders word het lexus Groningen,maar Toyota en Lexus zijn in het noorden samengegaan met een andere groep.
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Hallo leden,
Ik kan de vraag natuurlijk ook rechtstreeks aan de dealer vragen,maar ben benieuwd of de vraag hier ook beantwoord kan worden.
Ben laatst overgestapt van toyota naar lexus en vroeg mij af of ik mn garantie behoud als ik het onderhoud bij mn vertrouwde toyota dealer laat doen. Mvg Rudolf.
Hallo Rudolf, welkom hier ....garantie word overgenomen mits de auto ten allertijde dealer onderhouden houden is....dan is het geen probleem....maar 1 stempel in je boekje van een niet lexus dealer en alles komt daarbij tot een einde...zit zelf bij louwman groningen...super garage
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rudolf

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
585
1
384
63
Ik heb er recent (toen ik de NX kocht) nog naar gevraagd bij mijn Toyota-dealer. Zij kunnen wel onderhoud doen (uiteraard) maar niet de garantie geven zoals we die kennen bij zowel Toyota als Lexus. Lexus bij Lexus en Toyota bij Toyota. Simpele reden is onder meer dat de Toyota dealer als zodanig geen garantieclaims kan indienen bij Lexus. Dat is allemaal gescheiden. Daarom ga ik met de Lexus voortaan maar naar een Lexus dealer en niet meer naar mijn vertrouwde Toyota dealer....
 
  • Leuk
Waarderingen: Rudolf
13 jun 2019
179
54
28
Ik blijf dat bizar vinden. Mijn Toyota dealer heeft de garantie op zich genomen. Ik ben al 17 jaar klant met twee auto's daar. Als er iets gebeurt wat ondanks de kleine lettertjes (en dat zijn er best veel) onder de garantie valt moeten ze dat zelf betalen. Nog een half jaar ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09 en Rudolf