12 volt accu Lexus RZ 450e

Gerben HJ

Nieuw hier
28 feb 2017
1
0
1
Al meerdere keren Lexus RZ 450e, met een te lage 12 volt accu spanning. niet meer aan de praat gekregen. Dus pechservice bellen.
 
Misschien is een jumpstarter iets voor jou? Dat is wel een 'oplossing' voor hybride rijders. Ik heb er zelf ook 1 in mijn RX 450h+ liggen.


Zou natuurlijk beter zijn dat dit probleem opgelost wordt door Toyota/Lexus...
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n en Bobusa
Welkom op ons onvolprezen forum Gerben.
Zoals SAM_IS300h al aangeeft , een rondje voorstellen met wat foto's van je RZ wordt zeer gewaardeerd.
Weerbastige 12v accu's bij Lexus, Toyota en de vele andere merken met hybrides & EV's in hun gamma: daar zijn al vele topics op menig forum al over volgeschreven.
Vrees dat het een repeterende breuk zal blijven. Tenminste zolang jij cq de deskundigen aan wie je het onderhoud van je RZ hebt toevertrouwd niet de oorzaak van dat 'leeglopen' hebben weten te achterhalen.
 
Een jumpstarter voor noodgevallen en als de auto lang stilstaat is een druppellader aan te raden.
Daar heb ik zelf veel plezier van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Begrijp ik hieruit dat als je de batterij laadt, de 12v accu niet geladen wordt?
Klopt, belachelijk zou je kunnen zeggen en voor het laden zelf zal de 12v accu ook computers e.d. actief moeten houden. Dus? Mislukt concept. Hopelijk gaat Toyota hier snel wat aan doen. Voor mij zeker geen RZ.
 
Is dat bij andere EV wel zo, dat de 12 volt accu geladen wordt als je de batterij aan het laden bent?
 
Is dat bij andere EV wel zo, dat de 12 volt accu geladen wordt als je de batterij aan het laden bent?
Als ik het goed heb is dat bij geen enkele EV en BEV het geval. Vele merken hebben hier dan ook last van.
Lijkt me relatief simpel om een 12v (druppel)lader te integreren tijends het laden van het HV gedeelte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Als ik het goed heb is dat bij geen enkele EV en BEV het geval. Vele merken hebben hier dan ook last van.
Lijkt me relatief simpel om een 12v (druppel)lader te integreren tijends het laden van het HV gedeelte.
Precies, en niet alleen tijdens laden maar ook tijdens het niet gebruiken van de auto als de spanning van de 12V accu te laag wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me en Bobusa
Een jumpstarter voor noodgevallen en als de auto lang stilstaat is een druppellader aan te raden.
Daar heb ik zelf veel plezier van.
Sluit je de druppellader dan dagelijks aan? Neem aan dat je niet elke keer de kappen weghaalt en de zekeringen vrij maakt. Via een 12 plug in de auto?
 
Als ik weet dat ik de auto bv meer als een week of zo niet ga gebruiken sluit de druppellader aan.
Eerder deed ik dat idd door de zekeringkap er af te halen voor de + en de - aan de moer van de veerpoot.
Bij de laatste beurt is er een stekkertje gemaakt ,naast de zekeringkap, zodat ik de ctek druppellader zo kan inpluggen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rayminidas
Als ik weet dat ik de auto bv meer als een week of zo niet ga gebruiken sluit de druppellader aan.
Eerder deed ik dat idd door de zekeringkap er af te halen voor de + en de - aan de moer van de veerpoot.
Bij de laatste beurt is er een stekkertje gemaakt ,naast de zekeringkap, zodat ik de ctek druppellader zo kan inpluggen.
Heb je er wat duidelijke foto’s van misschien?
 
Hier wat foto’s van de CTEK aansluiting.
 

Bijlagen

  • IMG_0800.jpeg
    IMG_0800.jpeg
    722,6 KB · Weergaven: 30
  • IMG_0802.jpeg
    IMG_0802.jpeg
    889,1 KB · Weergaven: 31
  • IMG_0803.jpeg
    IMG_0803.jpeg
    815,9 KB · Weergaven: 30
  • Leuk
Waarderingen: Dirk_S en Bobusa