Klopt, belachelijk zou je kunnen zeggen en voor het laden zelf zal de 12v accu ook computers e.d. actief moeten houden. Dus? Mislukt concept. Hopelijk gaat Toyota hier snel wat aan doen. Voor mij zeker geen RZ.Begrijp ik hieruit dat als je de batterij laadt, de 12v accu niet geladen wordt?
Als ik het goed heb is dat bij geen enkele EV en BEV het geval. Vele merken hebben hier dan ook last van.Is dat bij andere EV wel zo, dat de 12 volt accu geladen wordt als je de batterij aan het laden bent?
Precies, en niet alleen tijdens laden maar ook tijdens het niet gebruiken van de auto als de spanning van de 12V accu te laag wordt.Als ik het goed heb is dat bij geen enkele EV en BEV het geval. Vele merken hebben hier dan ook last van.
Lijkt me relatief simpel om een 12v (druppel)lader te integreren tijends het laden van het HV gedeelte.
Sluit je de druppellader dan dagelijks aan? Neem aan dat je niet elke keer de kappen weghaalt en de zekeringen vrij maakt. Via een 12 plug in de auto?Een jumpstarter voor noodgevallen en als de auto lang stilstaat is een druppellader aan te raden.
Daar heb ik zelf veel plezier van.
Heb je er wat duidelijke foto’s van misschien?Als ik weet dat ik de auto bv meer als een week of zo niet ga gebruiken sluit de druppellader aan.
Eerder deed ik dat idd door de zekeringkap er af te halen voor de + en de - aan de moer van de veerpoot.
Bij de laatste beurt is er een stekkertje gemaakt ,naast de zekeringkap, zodat ik de ctek druppellader zo kan inpluggen.