18 inch velgen IS 250 2006

marlin1204

Nieuw hier
23 mei 2012
7
0
1
Hallo,

Ik heb een vraagje waar vast ??n van jullie wel een antwoord op heeft.
Ik ben op zoek naar een paar nieuwe velgen voor mijn IS 250 uit 2006. Ik heb nu standaard 17" velgen maar wil deze vervangen voor 18" velgen. Ik heb een velg gevonden die ik wel mooi vind, maar weet niet of deze wel passen vanwege de ET waarde. De velg maten zijn: 8j 18" et 40. Volgens mij hebben de standaard velgen een et waarde van 50(?). Klopt het dat de velg dan 10mm meer naar buiten zou komen?
Kan ik deze zonder meer monteren of is dit niet verstandig zowel technisch als optisch?

Ben benieuwd naar jullie mening :worship: ,

Marlin
 

brazi

Nieuw hier
27 jan 2013
22
1
3
Bij mijn weten is de standaard et van de 17" velgen 45mm. Je zult het verschil niet eens zien. Overigens staat er hier ergens op het forum een prachtig lijstje met alle standaard velggegevens. (onder topic: Originele et-waarde 16" velgen)

Groetjes, Erwin
 

marlin1204

Nieuw hier
23 mei 2012
7
0
1
Dankjewel voor je reactie Erwin.
Ik heb het lijstje gevonden, en ik dacht al die tijd dat de Et waarde 50 was (geen idee hoe dat zo in mijn hoofd gekomen is). Dus het lijkt er op dat de velgen er onder kunnen. Nu nog een keertje goed nadenken en afwegen of ik het zal doen ja of nee...........

Marlin
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
marlin1204 zei:
Hallo,

Ik heb een vraagje waar vast ??n van jullie wel een antwoord op heeft.
Ik ben op zoek naar een paar nieuwe velgen voor mijn IS 250 uit 2006. Ik heb nu standaard 17" velgen maar wil deze vervangen voor 18" velgen. Ik heb een velg gevonden die ik wel mooi vind, maar weet niet of deze wel passen vanwege de ET waarde. De velg maten zijn: 8j 18" et 40. Volgens mij hebben de standaard velgen een et waarde van 50(?). Klopt het dat de velg dan 10mm meer naar buiten zou komen?
Kan ik deze zonder meer monteren of is dit niet verstandig zowel technisch als optisch?

Ben benieuwd naar jullie mening :worship: ,

Marlin

Standaard velgen voorzijde: 18" 8J ET 45
Standaard velgen achterzijde: 18"8,5J ET 50

8J 18" ET40 zou heel mooi passen :) ET35 is ook mogelijk en geen problemen