18x8.5j velgen

StefanvanZijp

Hoort erbij
27 jul 2015
41
0
0
Zo ongeduldig als ik ben zal ik toch maar een aparte thread starten.
Ik wil nieuwe 18 inch velgen (waar nu de 17x7j IS200 velgen onder liggen) en ik wil graag achter ook nog eens een 245 band (of groter), dus dan zit ook al snel vast aan een 18x8.5 velg, die doorgaans alleen in ET45 of kleiner te krijgen zijn.
Als ik een beetje hier en op andere sites rondkijk hoor ik verschillende verhalen, 2/3 van de verhalen overtuigen mij ervan dat 8.5J rondom met 225/40/18 voor en 245/40/18 achter gaat passen en de overige 33 procent doet mij denken dat het niet goed gaat passen.
Ook wanneer ik met een meetlint de ruimte tussen mn huidige velgen en wielkassen opmeet ben ik bang dat er te weinig ruimte is. Er moet namelijk flink wat ruimte opgevuld worden (velgen liggen erg diep in de kassen) maar of ik daar bijne 3cm meer naar buiten kan komen vraag ik me af.

Daarom dus nu de hamvraag: Gaat zoiets passen? 18x8.5 ET42 (5x114.3) met 225/40/18 en 245/40/18?
Of zou dit wel lukken met ET45?
Of kan ik dus beter kijken naar 7.5j (met kleinere ET) voor en 8.5j achter?

Nog iets waar bij mij laatst verwarring over ontstond, ik dacht de 17 inch IS velgen van de eerste generatie altijd ET50 waren, nu zag ik laatst mensen beweren dat ze ET45 zijn. Kan iemand hier duidelijkheid over geven, dan passen de toekomstige velgen toch alweer heel anders dan verwacht namelijk

Alle voorbeelden en antwoorden zijn van harte welkom zodat ik zo snel mogelijk mooie 18 inch aan kan schaffen
Alvast bedankt allemaal!
 

StefanvanZijp

Hoort erbij
27 jul 2015
41
0
0
Mocht je in de buurt van Helmond zijn, dan zou je deze velgen eens kunnen bekijken en ook passen indien gewenst:

http://forum.lexusforum.nl/forum/le...soires-te-koop/131061-18-oz-velgen-met-banden

Passen zou zeker heel fijn zijn, krijg ik een beetje een idee hoe het staat. Maar of dit de velgen voor mij zijn weet ik niet zeker (als ik ze pas en alsnog niks vind compenseer ik de moeite wel).
Het is wel een eindje rijden voor mij, maar ik hou je aanbod zeker in mijn achterhoofd.
Zodra ik richting Eindhoven moet kom ik jou kant op!
 

StefanvanZijp

Hoort erbij
27 jul 2015
41
0
0
hier kan je voor jezelf uitrekenen wat het verschil word met verschillende maten!
google is your friend ;)
http://www.rimsntires.com/specspro.jsp

ken al meerdere van deze sites, maar daarna sta ik met en meetlintje bij mn auto en dan is het toch een stuk minder een exacte wetenschap. Zeker aangezien mensen dingen op hun is krijgen die volgens deze sites en mijn meetlintje onmogelijk zijn...