1e maal Lexus eigenaar

Dank je wel Erwin!!
Ja, al zeg ik het zelf....hij is wel erg mooi, zeer klassieke kleuren en toch tijdloos.
De dagen kruipen voorbij....kan niet wachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h
Welkom en veel rijplezier en veilige km gewenst met de CT!

Ik lees veel berichten over de EGR en lekkende koppakking voor dit bouwjaar.
De km.stand is 76000, is het verstandig om de EGR gelijk helemaal schoon te maken?

Mocht iemand nog tips, vragen of opmerkingen hebben hoor ik dat graag.
Hier ook een CT-rijder. Zelfde jaar. Helaas was bij ons de koppakking wel aan de beurt bij +/- 280.000 km. Zie link voor het hele verhaal. Omdat we voor het geld van de reparatie geen andere vergelijkbare auto konden kopen hebben we besloten dat bij de dealer te laten herstellen. De vreugde daarna was van korte duur. Ongeveer 3 weken later lag het motorcompartiment vol met aluminiumdeeltjes en zat er een gat in het blok op een plek waar dat niet hoort. Uiteindelijk is dit -na veel moeite- aangepakt door er een vervangend blok (2018; +/- 65.000 km) in te leggen. We hebben de auto sinds gisteren terug en hopen nu weer probleemloos verder te kunnen.

Dus ja, de koppakking is bij de eerste generatie een bekend probleem en het komt ook hier in Nederland gewoon voor. Ook bij goed en regelmatig onderhoud. Denk alleen niet dat het rendabel is om die preventief bij een relatief lage kilometerstand al te vervangen. Het is goed om te weten dat je hier problemen mee kán krijgen. Mocht dat gebeuren, dan is wisselen naar een blok van een nieuwere generatie misschien een optie. Laten we hopen dat dat in jouw geval niet nodig gaat zijn!
 
Laatst bewerkt:
Welkom en veel rijplezier en veilige km gewenst met de CT!


Hier ook een CT-rijder. Zelfde jaar. Helaas was bij ons de koppakking wel aan de beurt bij +/- 280.000 km. Omdat we voor het geld van de reparatie geen andere vergelijkbare auto konden kopen hebben we besloten dat bij de dealer te laten herstellen. De vreugde daarna was van korte duur. Ongeveer 3 weken later lag het motorcompartiment vol met aluminiumdeeltjes en zat er een gat in het blok op een plek waar dat niet hoort. Uiteindelijk is dit -na veel moeite- aangepakt door er een vervangend blok (2018; +/- 65.000 km) in te leggen. We hebben de auto sinds gisteren terug en hopen nu weer probleemloos verder te kunnen.

Dus ja, de koppakking is bij de eerste generatie een bekend probleem en het komt ook hier in Nederland gewoon voor. Ook bij goed en regelmatig onderhoud. Denk alleen niet dat het rendabel is om die preventief bij een relatief lage kilometerstand al te vervangen. Het is goed om te weten dat je hier problemen mee kán krijgen. Mocht dat gebeuren, dan is wisselen naar een blok van een nieuwere generatie misschien een optie. Laten we hopen dat dat in jouw geval niet nodig gaat zijn!
Dank je wel !!
Tsja, sometimes you win, sometimes you loose..
Met een km.stand van 76000 hoop ik die problemen voorlopig nog even niet tegen te komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
En staat de wagen inmiddels op de oprit? 😉
Daar heeft ie nig weinig kans voor gehad....de 1e lege tank is een feit.
Ben er helemaal weg van!!
20240629_180959.jpg

20240629_112502.jpg
20240629_181143.jpg
 
Nice!

Wel de lak goed blijven bijhouden, in mijn ervaring is die kleur namelijk wel redelijk kwetsbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Advaita
Prachtige kleurcombinatie👌🏻 Dit model is nu al een klassieker. Als je hem goed blijft onderhouden blijft hij, buiten dat ie mooi blijft, ook zeer waardevast. Veel rijplezier
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel en Advaita
Prachtige kleurcombinatie👌🏻 Dit model is nu al een klassieker. Als je hem goed blijft onderhouden blijft hij, buiten dat ie mooi blijft, ook zeer waardevast. Veel rijplezier
Die combo is ook waar ik voor gevallen ben.
Goed onderhoud is standaard bij mij, komt goed.
Dank je wel!
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel