1e missie geslaagd

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Hallo allemaal, :hi:

Was door een aantal voorvallen met de A6 ff helemaal klaar met audi. :( Op zoek naar andere auto...maar welke?
Veel goede berichten over Lexus gehoord en op het net gelezen. Hier en daar een proefrit gemaakt. en......
Ben sinds een dikke week de trotse bezitter van een Lexus IS 250 Business luxury automaat. met 60K op de teller :D

Ik ben best wat gewend, maar wat een fijne auto zeg! :rulez:
De automaat is in bepaalde gevallen wat traag van begrip maar het vermogen maakt meer dan goed.
1e missie geslaagd dus :mrgreen:

Helaas is de auto voorzien van 16" velgen en deze zijn een doorn in het oog :neutral:...Op naar missie 2.
Nieuwe velgen en banden.
Ik hoop dat jullie mij in mijn zoektocht kunnen ondersteunen :baseball:

Ik zal mijn eerste bevindingen met jullie delen in een nieuw topic onder de IS 2e generatie

Groeten Cornee :hi:

P.S moet nog fototje schieten vandaag....beetje weinig zon gehad hier.....en daar..... :(
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi en welkom! Misschien is het een idee de ECU te resetten? Misschien was de vorige berijder een wat trager persoon. Een andere optie is om met ECT pwr aan te rijden, dit maakt de bak wat agressiever en sneller.

In ieder geval, heel erg veel plezier met de auto!
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Hube zei:
Hoi en welkom! Misschien is het een idee de ECU te resetten? Misschien was de vorige berijder een wat trager persoon. Een andere optie is om met ECT pwr aan te rijden, dit maakt de bak wat agressiever en sneller.

In ieder geval, heel erg veel plezier met de auto!

Hube bedankt,

Goede tip die ECU reset, dit wordt vaker aanbevolen wanneer de auto een andere bestuurder krijgt.
Nadeel is dat bij de reset ook gegevens verloren gaan die nodig kunnen zijn bij het stellen van een diagnose bij problemen. Ook wil ik me eerst nog even verder verdiepen in de wijze waarop de ecu leert en de effecten daarvan. maw hoe rijd ik m daarna opnieuw in.

Weet jij wat het verschil in brandstofverbruik is met de powerbutton aan? verbruik nu is gem 8,5l/100km
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Mijn verbruikk met ECT PWR aan is marginaal hoger. Ik ga dan gemiddeld naar 8.9 tot 9.0l/100km. Maar goed, mijn meeste km zijn op de snelweg.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Voordat je reset kan je de ECU ook even laten uitlezen, dat gebeurt via het zelfde systeem en zal volgens mij nog geen 5 minuten extra kosten en kan je ook nog uitprinten.
Maar ja dat zal bij een lexus dealer wel gelijk 40 euro of zoiets zijn (kosten voor het gebruik van het apparaat en een over-opgeleide monteur...)
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
welkom corneel op het forum!
succes met het zoeken naar je velgen!

grtsz jeroen
 

Corneel

Hoort erbij
15 aug 2011
42
0
0
Ja verstandig om eerst ff uitdraai te maken, ik zal het eens opnemen met de dealer.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
:rulez:

wacht maar tot deze missies geslaagd zijn, als je dan het forum verder gaat afstruinen komen er nog een hoop mooie missies bij voor je lex :p
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Welkom op Het Lexus Forum. Succes met je zoektocht en heel plezier met je IS.
 

Obsessie

Nieuw hier
25 jul 2011
12
0
0
Welkom en veel plezier met de mooiste auto in zijn segment samen met de Alfa 159).
Als ik het geld had zou ik hem nu zeker rijden!

gr. Cees.
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Welkom en veel fijne en snelle km's gewenst;)

Succes met het zoeken naar andere velgen. Er komt nog wel is wat heen en weer hier op het forum.

Gr
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
hahaha het kriebelt snel om leuke dingen aan je auto te doen! :D