1jzgte/2jzgte in een IS200

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dstar
  • Startdatum Startdatum

Dstar

Nieuw hier
19 aug 2011
23
0
0
Beste leden,

Ik ben van plan om weer een IS200 te halen. Maar daarbij wil ik op zeer korte termijn een 1jz of 2jz inbouwen. Gezien ik nu ook een turbo geblazen nissan rij, wil ik graag turbo blijven rijden.

Mijn vraag is wat ik allemaal nodig heb voor een 1jz of 2jz swap. Op internet vind ik helaas niet zo gek veel. Dit is wat ik weet, dat veranderd moet worden.

- motorsteunen
- piggybag
- single turbo (wegens ruimte gebrek)
- abs unit moet verschoven worden
- versnellingsbak steun moet aangepast worden
- Intercooler

Dit is ongeveer wat ik eruit heb kunnen halen. Wellicht dat iemand hier het een keer heeft uitgevoerd en mij meer zou kunnen informeren.

Ik weet dat het tijd en geld kost. Bij m'n vorige auto was ik ook al een maand bezig met onderdelen verzamelen en een maand bezig met m'n motorswap zelf.

Ook qua motor keuze zou ik graag wat meer informatie willen hebben en de mening.

Nou, ik hoop snel wat informatie te kunnen vergaren om er werk van te kunnen maken.

Groetjes

Teaser GroteFoto-LIKJW7OO.jpg

@mvraamsdonkIS300

Ja klopt destijds toen ik m'n lexus nog had had ik deze ook gezien. Super dik, alleen had toen geen geld om zoiets na te doen haha. Hopelijk is het deze keer wel mijn beurt. Ik had hem al een bericht gestuurd voor wat info. Hopelijk krijg ik snel een terugkoppeling.

Welkom! Die van koen stond te koop misschien kun je het zo overkopen, als je handig bent kun je de klus klaren voor zo'n 3-4k minimaal...

Ja ik ga het zelf proberen. Ik houd wel van een uitdaging. Maar eerst m'n auto zien te verkopen. Misschien iemand hier interesse in een 200sx :p

Nee geen s14 maar een s13. Hij is qua uiterlijk origineel, kleur is parelmoer geel. Heb het vorig jaar laten spuiten. De kleur moet je in het echt zien. Op foto's kan je er niet veel van zeggen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn excuses, ik wist niet dat ik geen verkooplink mocht plaatsen.

Dit was die op NISMO velgen.

IMAG1658.jpg

IMAG1660.jpg

IMAG1659.jpg

En zo staat die er nu bij:

db44896d00c051ac0e4fe90d893314da.jpg

68bfd8a8bcae67074f5e2046cddbfd00.jpg

@fastadje

Mwa, bij mij heeft de uitlaat tenminste nut. er komt niet zomaar geluid uit :P. Uitlaat vind ik zelf ook wel aan de grote kant ja.

mvraamsdonkIS300

Nee de auto is vorig jaar gespoten naar parelmoergeel mat, met daarover 2 mat lagen blankelak. Het is een kleur die je in het echt moet zien. Is heel appart, iedereen denkt dat het wrap is.

Ik heb misschien een koper voor mijn auto.. Hopen dat die morgen weggaat.. Dan heb ik binnenkort een lexus ,, fingers crossed

zeker een mooie silvia , .:thumbsup: uitlaatje had idd wat subtieler gekund maar verder ziet ie er mooi uit , klap lampjes vind ik altijd erg mooi
maar jeetje man waarom van een coupe naar een 4 deurs sedan ? zijn kleine deurtjes hoor als je coupe gewent bent

als je dan toch een 1jz of 2 jz wilt waarom geen supra of soarer /Sc300 ? heb je nog genoeg ruimte voor een twin turbo ook