1jzgte/2jzgte in een IS200

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Dstar
  • Startdatum Startdatum

Dstar

Nieuw hier
19 aug 2011
23
0
0
Beste leden,

Ik ben van plan om weer een IS200 te halen. Maar daarbij wil ik op zeer korte termijn een 1jz of 2jz inbouwen. Gezien ik nu ook een turbo geblazen nissan rij, wil ik graag turbo blijven rijden.

Mijn vraag is wat ik allemaal nodig heb voor een 1jz of 2jz swap. Op internet vind ik helaas niet zo gek veel. Dit is wat ik weet, dat veranderd moet worden.

- motorsteunen
- piggybag
- single turbo (wegens ruimte gebrek)
- abs unit moet verschoven worden
- versnellingsbak steun moet aangepast worden
- Intercooler

Dit is ongeveer wat ik eruit heb kunnen halen. Wellicht dat iemand hier het een keer heeft uitgevoerd en mij meer zou kunnen informeren.

Ik weet dat het tijd en geld kost. Bij m'n vorige auto was ik ook al een maand bezig met onderdelen verzamelen en een maand bezig met m'n motorswap zelf.

Ook qua motor keuze zou ik graag wat meer informatie willen hebben en de mening.

Nou, ik hoop snel wat informatie te kunnen vergaren om er werk van te kunnen maken.

Groetjes
 
zeker een mooie silvia , .:thumbsup: uitlaatje had idd wat subtieler gekund maar verder ziet ie er mooi uit , klap lampjes vind ik altijd erg mooi
maar jeetje man waarom van een coupe naar een 4 deurs sedan ? zijn kleine deurtjes hoor als je coupe gewent bent

als je dan toch een 1jz of 2 jz wilt waarom geen supra of soarer /Sc300 ? heb je nog genoeg ruimte voor een twin turbo ook


Dank je. De overstap van couple naar een normale sedan is voor mij niet zo gek hoor. Ik rij ook dagelijks nog in de auto van mijn vrouw een kia rio 5 deurs. Plus ik heb in 2011 ook een lexus gehad en het viel allemaal wel mee.

Ik wil gewoon een onschuldige auto met wat stouts onder de motorkap, en de IS200 is daar perfect voor, genoeg potentie. In een IS200 kan je nog mensen achter kwijt, en gezien ik op zeer korte termijn kinderen wil, is het wel zo handig dat ik ze ook ergens kwijt kan haha. En sowieso moet ik een LHD, het lijkt mij niks met een stuur aan de andere kant. Als ik iets wil orderen bij de KFC is het een beetje lastig pinnen en mn voedsel aan te nemen.

mvraamsdonkIS300

Laten we hopen dat die vandaag weggaat, dan haal ik vandaag nog de lexus op als het kan.
 
Hey Dstar,

Weet waar je aan begint :relieved:
Er is weinig te vinden van deze swap. Vooral veel info over is300 swaps, maar weinig is200's.
Met een beetje logisch nadenken kom je een heel eind. Maar dit is is zeker geen honda swap die je in 1 avond doet.

Ik ben zelf (al veel te lang) bezig met een 1jz vvti in mijn is200 te bouwen. Mijn voorkeur ging uit naar de 1jz vvti want:
gelijk single turbo, moderne motor, lichter en lager als 2jz, ecu zit in motorruim net als 1gfe en veel koppel bij laag toerental.
Nadeel is dat deze motor nooit buiten japan is geleverd en info dus ook moeilijk te vinden is.
Helaas zul je wel een andere bak moeten hebben want de normale lexus 6 bak zal het niet (lang) volhouden.

even ter aanvulling van je lijstje.

Versnellingsbak R154 + aandrijf as (evt V160=erg duur)
1jz-R154 Bellhous
koppelings set + vliegwiel
op maat maken van aandrijfas + uitlaat + intercooler piping.
brandstofpomp + retour line.

- motorsteunen
- piggybag (gewoon 1jz/2jz + lexus ecu gebruiken)
- single turbo (wegens ruimte gebrek) (niet nodig)
- abs unit moet verschoven worden (niet nodig)
- versnellingsbak steun moet aangepast worden
- Intercooler

succes ermee!
 
Hey Dstar,

Weet waar je aan begint :relieved:
Er is weinig te vinden van deze swap. Vooral veel info over is300 swaps, maar weinig is200's.
Met een beetje logisch nadenken kom je een heel eind. Maar dit is is zeker geen honda swap die je in 1 avond doet.

Ik ben zelf (al veel te lang) bezig met een 1jz vvti in mijn is200 te bouwen. Mijn voorkeur ging uit naar de 1jz vvti want:
gelijk single turbo, moderne motor, lichter en lager als 2jz, ecu zit in motorruim net als 1gfe en veel koppel bij laag toerental.
Nadeel is dat deze motor nooit buiten japan is geleverd en info dus ook moeilijk te vinden is.
Helaas zul je wel een andere bak moeten hebben want de normale lexus 6 bak zal het niet (lang) volhouden.

even ter aanvulling van je lijstje.

Versnellingsbak R154 + aandrijf as (evt V160=erg duur)
1jz-R154 Bellhous
koppelings set + vliegwiel
op maat maken van aandrijfas + uitlaat + intercooler piping.
brandstofpomp + retour line.

- motorsteunen
- piggybag (gewoon 1jz/2jz + lexus ecu gebruiken)
- single turbo (wegens ruimte gebrek) (niet nodig)
- abs unit moet verschoven worden (niet nodig)
- versnellingsbak steun moet aangepast worden
- Intercooler

succes ermee!

DirkR,

Ik weet dat het geen 1 dags werk is, maar ik ben bereid die risico te nemen. Het is wel jammer dat niemand iets documenteert over de is200.

Zijn er nog specifieke eisen aan koppelingset en motorsteunen? Ik ga proberen vanaf september wat spullen te verzamelen beetje bij beetje komt alles er wel. Heb gelukkig ook een goede collega die erg goed is in electronica, dus dat scheelt weer wat obstakels. Ik zal ook proberen zoveel mogelijk te documenteren zodat andere mensen er ook wat aan hebben.
 
Ja als het makkelijk was dan deed iedereen het :D Ik ben er zelf ook bewust an begonnen dus zal het ook niemand afraden. Het eind resultaat is het waard.
Maar ik heb jzx110 motorbrackets bij het blok en ben vanplan om de is200 motorsteunrubbers te gebruiken. Ik wou die van vibratechnics gebruiken maar Koen heeft die van de is200 gewoon gebruikt en dat werkt dus ook gewoon. Dus ik ga me het geld besparen en dit ook doen. Mocht je geld over hebben is een mooie set vibratechnics motorsteunen wel heel mooi. Maar niet nodig. Voor de koppeling het je een 1jz/2jz vliegwiel nodig met de koppeling voor een R154. Kan je zo gek maken als je zelf wilt.
Daar zijn genoeg sets voor te vinden. Kijk eens op driftmotion .com deze verkopen heel veel 1jz/2jz swap onderdelen.
 
O ja, kijk eens naar de BMW versnellingsbakken die worden gebruikt voor deze swap. Zorg eerst dat het apparaat werkt en rijdt, pas als je een rijdend geheel heb zou ik gaan upgraden.... succes!