2 componenten remklauw verf

Elster

Actief
27 jan 2013
172
41
28
Vorig jaar de remklauwen gespoten met een hittebestendige lak van motip. Deze bleek toch niet zo heel goed tegen strooizout te kunnen, er kwam toch roest op.

Omdat de remklauwen niet mooi zijn, er voor gekozen deze matzwart te lakken met een 2componenten lak van foliatec. Deze is chemicali?n, corrosie, olie en hittebestendig.

De verf dekt goed, en vloeit lekker. Er zit ruimschoots genoeg in voor 4 remklauwen, ik hield nog een boel over. Maar goed, na 2 uur is het uitgehard, dus je kunt het niet bewaren.

Ik zal voorjaar 2016 wel zien of dit een succes is geworden.
 

Bijlagen

  • photo3208.jpg
    photo3208.jpg
    248,7 KB · Weergaven: 87
  • photo3210.jpg
    photo3210.jpg
    248,7 KB · Weergaven: 94
  • photo3211.jpg
    photo3211.jpg
    246,5 KB · Weergaven: 84
Hammerite. Ik heb dit gebruikt op een sierhek, maar de mechanische sterkte is zwak: met een tik, springen de stukken er af.

Ook weinig thixotroop. Ik betwijfel ook de thermische eigenschappen van Hammerite.

Het foliatec setje is prima, makkelijk aan te brengen, en een mooi glad eindresultaat. Ik wacht nog even af of het meer "mat" wordt. De set bestaat uit uit een bus remreiniger, en 2 blikjes: verf en harder.
 
ziet er weer netjes uit en bescheiden zwart :thumbsup:

en GPS....doe er maar op , echt waar ik heb er goede ervaringen mee
even lekker die schijven ook inspuiten , zolang het roestig is hecht het enorm
 
Tja, jullie wonen ook in een 80-130 km gebied. Vandaag nog naar Aachen gereden voor lunch, tikte nog net 190 aan voor de afrit. :p

Mijn remmen worden ook echt gebruikt, en niet voor stapvoets rijden in de file...

Zonder gekheid, hammerite heeft een roest laag nodig voor hechting. Ik heb de remklauwen eerst kaal gemaakt met een roterende staalborstel , hierna met de bijgeleverde remmenreiniger ontvet, laten drogen en schoon gewreven. Hierna gelakt.
 
Laatst bewerkt:
Als wij maar in een 80-130 km gebied wonen, gaat Hammerite dus prima. Gewoon erop zetten GPS-10. Werkt uitstekend en ihb zonder roestige ondergrond.
 
Laatst bewerkt:
Tja, jullie wonen ook in een 80-130 km gebied. Vandaag nog naar Aachen gereden voor lunch, tikte nog net 190 aan voor de afrit. :p

Mijn remmen worden ook echt gebruikt, en niet voor stapvoets rijden in de file...

Zonder gekheid, hammerite heeft een roest laag nodig voor hechting. Ik heb de remklauwen eerst kaal gemaakt met een roterende staalborstel , hierna met de bijgeleverde remmenreiniger ontvet, laten drogen en schoon gewreven. Hierna gelakt.


zo heb ik het ook gedaan , super spul voor weinig
en ja ik woon in het westen en daar remmen we niet zo hard ! hahahaha
we laten de 4 liter V8 1648 kilo gewoon op de bak afremmen :P
 
Foliatec heb ik er nu opzitten, prima spul. Twee lagen nat in nat aangebracht. Wordt niet mat, glimt nog steeds. Doekje over je klauw en schoon. En inderdaad hou je het nodige over. Met deze ervaring kan je beter in extra potje verf mengen, zodat je wat over kan houden voor bijwerken van beschadigingen bijvoorbeeld. Omdat ze andere kleur krijgen, ga ik nu voor HPraid.
 
Foliatec heb ik er nu opzitten, prima spul. Twee lagen nat in nat aangebracht. Wordt niet mat, glimt nog steeds. Doekje over je klauw en schoon. En inderdaad hou je het nodige over. Met deze ervaring kan je beter in extra potje verf mengen, zodat je wat over kan houden voor bijwerken van beschadigingen bijvoorbeeld. Omdat ze andere kleur krijgen, ga ik nu voor HPraid.

Vandaag was het volledig droog, en ook warm geworden na diverse ritten. Idd niet geheel mat, maar wel heel glad.

Voor de 3 tientjes het geld dubbel en dwars waard, maar goed, eerst maar eens genieten van de aankomende zomer.De winter hierna, dat zien we dan wel weer.
 

Bijlagen

  • IMG_20150414_172227.jpg
    IMG_20150414_172227.jpg
    259,6 KB · Weergaven: 101
  • IMG_20150414_172241.jpg
    IMG_20150414_172241.jpg
    308,2 KB · Weergaven: 94
Laatst bewerkt: