200.000 km, wat staat er op het lijstje?

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Zomaar even uit nieuwsgierigheid. Ik heb mijn lexus nu bijna een half jaar en vroeg me af wat er normaal bij twee ton aan onderhoud gepland staat.

Kort na aankoop heb ik zelf de olie, filter, interieur en lucht filter en bougies vervangen.

Welke zaken moeten er nogmeer gedaan worden bij twee ton?
Deze auto is tot de 175 k bij lexus in onderhoud geweest en daarna de twee beurten erna alleen olie en apk bij kwikshit.

Enige probleempje dat ik nu heb is een lichte knack als ik over een drempel rijdt en als ik erg hard rem dat ie opzij trekt.

Verder super auto!
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
De "knak" geluidje kan heel erg breed zijn, stuurstangen, stabilisatiestangen, vering.
Opzij trekken bij remmen, kan zijn uitlijning of iets in de richting van plakkende remmen?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welke zaken moeten er nogmeer gedaan worden bij twee ton?
Deze auto is tot de 175 k bij lexus in onderhoud geweest en daarna de twee beurten erna alleen olie en apk bij kwikshit.
Je kunt bij de dealer opvragen om welk onderhoud het ging, ik ga er vanuit qua km's een grote beurt. Maar omdat niets zeker is in deze wereld (en bij dealers), mogelijk aandacht voor het volgende:
- De zaken als hierboven al genoemd nalopen
- Differentieel- en automaatvloeistof (als je automaat hebt uiteraard)
- remvloeistof
- stuurbekrachtigsvloeistof

Enige probleempje dat ik nu heb is een lichte knack als ik over een drempel rijdt en als ik erg hard rem dat ie opzij trekt.
Dit beslist asap bekijken.
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Nee als je airco werkt gewoon zo laten niet opnieuw vullen of andere dingen hoe meer je aan de aurco doet hoe slechter die word!
Dat is echt een manier van een garage om gekd te verdienen ik werk zelf in de transportkoeling dus ik weet wel waar ik over praat en laat hem nooit vullen met fluor aub.
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Als het goed is zit er bij de persnipper een kijkglas deze moet helder zijn als de airco aanstaat zo niet heb je kans dat er te weinig koudemiddel inzit
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Zal binnenkort het wiel er eens af pakken of de klauw aanloopt. Bij normaal remmen nix aan de hand en spoort ook prima. Verbruik is wel gemiddelde van 1 op 8,5 maar dat schijnt normaal te zijn Hahaha.
 

KeesSC

Actief
29 aug 2015
141
13
18
Airco ben ik mee eens, hooguit kijken of ie goed op druk staat.

Maar we hebben dus:
Atm olie
Diff olie
Kvs
Remolie
Anders nog iets?

Uitlezen kan ik zelf, bougies heb ik al gedaan, d riem is drie jaar en 30 k oud.

Open dak? Wat heeft dat voor onderhoud nodig???
 

Martijn

Actief
5 apr 2015
196
11
0
Remmen controleren effe goed alles smeren kan ook geen kwaad
Indd alle olieen multieriem controleren spanner geluid van je lagers rollen

Open dak kun je altijd we wat invetten enz