- 22 jul 2018
- 13
- 1
- 0
Beste forumleden,
Sinds mei 2018 ben ik na lang zoeken de trotse eigenaar van een LS430. Ik stond erop dat het een serie 2 werd van na 10-2003, in de president-uitvoering met een creme interieur, dakraam en weinig km?s. Een serie 2 heeft tov de serie 1 een nieuwer, strakker front, de extra 6de versnelling, grotere wielen, LED achterlichten, een mooiere middenconsole, achteruitrijcamera, keyless entry/start en bluetooth.
Uiteraard was dat geen makkelijke zoektocht maar ze zijn er wel. En uiteindelijk stond ie in Cannes, Frankrijk bij de Lexusdealer die m ook nieuw verkocht had aan een Russische miljonair die eind 2004 de dealership was binnen gewandeld en had gezegd de grootste Lexus te willen met elke optie en zo goud mogelijk. 13 jaar later heeft ie m ingeruild met maar 83.000km op de teller. Alles is werkelijk nog als nieuw, ook niet zo gek als ie alleen zomers af en toe gereden werd en verder in een ondergrondse parking stond.
Tot mijn grote verbazing had deze ook nog eens het pre-collision radarcruise systeem, herkenbaar aan het glazen plaatje in de grill. Dit is een optie die in Engeland en Amerika regelmatig te zien is op president-uitvoeringen maar in Europa heb ik dit nog nooit gezien in al die jaren zoeken. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat de offici?le Louwman brochures hier nooit vermelding van hebben gemaakt. Ik vraag me af of de verkopers uberhaupt wisten dat dit al leverbaar was sinds 2004.
De opties van de LS zijn fantastisch. Alles tot aan de hoofdsteunen aan toe electrisch, luchtvering, softclose deuren en kofferklep, gelamineerd glas rondom, stoel airconditioning, 2de airconditioning unit achter incl koelkastje, verstelbare massage stoelen achter, erg fijne touchscreen navi, de mark levinson audio, meesturende koplampen, heen en weer bewegende ventilatieroosters, het echte houtwerk uit de Yamaha muziekinstrumentenfabriek, de radarcruise die noodstops kan maken, de 4.3 VVT V8. Maar ook de onzichtbare luxe zoals de ongekende stilte, hoe soepel maar krachtig dr aandrijflijn is en hoe de luchtvering bijna alles wegfilterd maar toch een strak rijgedag biedt.
Sinds mei 2018 ben ik na lang zoeken de trotse eigenaar van een LS430. Ik stond erop dat het een serie 2 werd van na 10-2003, in de president-uitvoering met een creme interieur, dakraam en weinig km?s. Een serie 2 heeft tov de serie 1 een nieuwer, strakker front, de extra 6de versnelling, grotere wielen, LED achterlichten, een mooiere middenconsole, achteruitrijcamera, keyless entry/start en bluetooth.
Uiteraard was dat geen makkelijke zoektocht maar ze zijn er wel. En uiteindelijk stond ie in Cannes, Frankrijk bij de Lexusdealer die m ook nieuw verkocht had aan een Russische miljonair die eind 2004 de dealership was binnen gewandeld en had gezegd de grootste Lexus te willen met elke optie en zo goud mogelijk. 13 jaar later heeft ie m ingeruild met maar 83.000km op de teller. Alles is werkelijk nog als nieuw, ook niet zo gek als ie alleen zomers af en toe gereden werd en verder in een ondergrondse parking stond.
Tot mijn grote verbazing had deze ook nog eens het pre-collision radarcruise systeem, herkenbaar aan het glazen plaatje in de grill. Dit is een optie die in Engeland en Amerika regelmatig te zien is op president-uitvoeringen maar in Europa heb ik dit nog nooit gezien in al die jaren zoeken. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het feit dat de offici?le Louwman brochures hier nooit vermelding van hebben gemaakt. Ik vraag me af of de verkopers uberhaupt wisten dat dit al leverbaar was sinds 2004.
De opties van de LS zijn fantastisch. Alles tot aan de hoofdsteunen aan toe electrisch, luchtvering, softclose deuren en kofferklep, gelamineerd glas rondom, stoel airconditioning, 2de airconditioning unit achter incl koelkastje, verstelbare massage stoelen achter, erg fijne touchscreen navi, de mark levinson audio, meesturende koplampen, heen en weer bewegende ventilatieroosters, het echte houtwerk uit de Yamaha muziekinstrumentenfabriek, de radarcruise die noodstops kan maken, de 4.3 VVT V8. Maar ook de onzichtbare luxe zoals de ongekende stilte, hoe soepel maar krachtig dr aandrijflijn is en hoe de luchtvering bijna alles wegfilterd maar toch een strak rijgedag biedt.
Bijlagen
Laatst bewerkt: