2010 f-sport vs 2012 f-sport

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Vandaag de Rode IS250 F-sport van Amsterdam meegekregen, terwijl de mijne in onderhoud is.

Ik merk dat ondanks de gelijke uitvoeringen dat de auto's toch wat verschillen.

Amsterdam F-sport (2012)
20120822_173939 (Copy).jpg

Mijn F-sport (2010)
960x640_bestfit.jpg

De F-sport uit Amsterdam lijkt scherper te sturen op lagere snelheden. In ECT-PWR lijkt de bak agressiever te reageren, maar het zou ook kunnen dat ik gewoon mijn ECU eens moet resetten.

Banden geluid is iets minder, maar dat ligt waarschijnlijk aan de banden. De LED dagverlichting is ook erg mooi. De achterlichten zijn iets mooier (standaard dan), echter heeft de mijne de red-outs erop, wat een meer uniforme uitstraling geeft. Ook staat de 2012 wat lager.

Ik mis wel een paar dingen. Ik heb het idee dat ik betere stoelen heb. Ook mis ik in de 2012 F-sport het Mark Levinson systeem. Ook het elektrische stuur met de in/uitstap functie mis ik. Op hogere snelheden rijdt de mijne (2010) iets directer en minder "wollig". Ook heb ik het idee dat de 2010 zwaarder stuurt.

Voor de rest wat marginale vershillen. Maar met name het rijgedrag is toch best anders.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Nee, dat is de moeite niet waard :) Nieuwe IS of Nieuwe GS straks. Misschien stiekem de LF-Lc productie versie, maar dat zal nog wel even duren voor die enigzins betaalbaar is.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Dat die scherper stuurt en wat lichter is kan kloppen :p ligt aan de stuur ECU. Doordat die van jou wat zwaarder stuurt, rijdt die misschien ook gevoelsmatig wat stabieler. Ik heb dat ook ervaren dat de nieuwe ecu van mij veel stabieler is op hoge snelheden.

Achterknipperlichten zijn voor 2012 model een beetje roze achtig..

Over ECT power kunnen ze kleine wijzigingen hebben doorgevoerd, maar ik kan dat niet bevestigen, netals de stoelen.

Het onderstel is wel totaal anders.. hiermee bedoel ik de veren en demper afstelling