220d Hoge olie verbuik?

jordan1977

Hoort erbij
23 okt 2010
44
0
0
Ik heb nog een vraagje, nu lees ik veel dat de d4d 2.2D cat motoren veel olie verbruiken althans sommige als je erg pech heb en dat voor namelijk bij toyota. Aangezien het dezelfde motoren zijn ben erg benieuwd of er mensen zijn die ook dat probleem hebben en/of dat probleem al verholpen is? Ik las een stuk over iemand die om de 1500km een liter bij moest gooien, dat is een duur geintje.

Ben erg benieuwd,
Mvg.
Jordan
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ludovic zei:
Wow! Een volledig nieuwe motor, voor het oplossen van een hoog olieverbruik? 8O

Indrukwekkende aanpassing. Zoals je zegt, wel goed dat ze 't volledig oplossen en die kosten doen. Je wagen is nog onder garantie, neem ik aan?

zijn koppakking lag er ook uit...
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
mlcoolj zei:
Ludovic zei:
Wow! Een volledig nieuwe motor, voor het oplossen van een hoog olieverbruik? 8O

Indrukwekkende aanpassing. Zoals je zegt, wel goed dat ze 't volledig oplossen en die kosten doen. Je wagen is nog onder garantie, neem ik aan?

zijn koppakking lag er ook uit...

Het is een leaseauto en ook nog onder garantie. Ze gaven aan dat een andere motor sneller was dan alles uit elkaar halen en reviseren al met al zijn ze er toch een week mee bezig. Het olie verbruik (1 liter op 7500km) was in mijn ogen ook wel redelijk ik heb collega's die Audi/VW hebben en nog meer olie gebruiken.

Als het een prive auto was geweest dan had ik het wel minder naar mijn zin gehad want wie wil er nu eigenlijk een auto met een ruilmotor is volgens mij ook niet goed voor de restwaarde.

Weet iemand of het kenteken nu aangepast moet worden met een nieuw motornummer oid?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
NAar mijn weten is het niet noodzakelijk, alleen als je een totaal andere motor in laat plaatsen. Maar als het dezelfde is, dan is dat niet nodig.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ho, wacht even, er moet even wat opgehemeld worden :lol: . Toyota had wel altijd zeer goeie diesels. de oude 2.4 en 4.2 uit de terreinwagens, die dingen zijn oneindig. Me pa heeft 13 jaar de 1990 Hi-Lux 2.4 Diesel gereden, zo'n zelfde als in Top Gear. deze ging alleen ook de pijp uit :smile:

Fout hierbij was dat de auto was opgevoerd tot een voor 1990 leuke 130PK met een Turbo intercooler en dat de turbo gereviseerd moest worden om de 125.000 (stond in de papieren, maar wie leest dat nou). Op het laatst werd hij al sterker, een modernere Patrol 3.0Td hield hem echt niet bij. Er moest wel een drukgroep van een 4.2 in want die van de 2.4 trok hij steeds stuk :p Roeten kon hij ook als de beste
Totdat de 256.000 kilometer mee gedraaide turbo nu toch echt wel aan revisie toe was en olie ging lekken, waardoor ??n cilinder droog liep en de zuigerveren braken. Lekkage is toen verholpen, maar ja, hij liep toen natuurlijk op drie poten. Maar wel doorgaan! dat ging natuurlijk niet lang goed, en op de afsluitdijk hield er nog een cilinder mee op. Toen was het einde verhaal.

Deze motor heeft heel lang boven z'n macht gepresteerd, en al was de turbo op tijd gereviseerd geweest had hij waarschijnlijk nog wel gedraaid. want olie verbruiken deed hij bijna niet. Er is toen een turboblok ingekomen. Maar het is nooit meer geworden wat het was kwa vermogen :sad: Nog een tijdje in gestuurd, en toen hebben we hem nog voor ?4500,- verkocht aan een Marokaan. De auto rijd nu nog rond in Afrika :smile:

Mijn achterbuurman heeft de HJ80 4.2TD landcruiser, net zo oud. weet niet meer z'n exacte KM stand, maar er staan tonnen en tonnen op. Altijd maar ??n tikje nodig om te starten 8)

Dit waren natuurlijk geen toonbeelden van effici?nte later in de jaren 90. Maar Toyota kon echt wel diesels maken :!:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Tja ik heb ook zelfs benzine/diesels/gas motoren van toyota met meer dan 1 miljoen km gezien :)

(Taxi in azie)