3000 stationair....

T-Jay

Hoort erbij
10 apr 2012
47
3
8
Hey,

Het is zover! Eindelijk staat de Lexus op de oprit. Het is al een bekende van de club namelijk de blauwe supercharger! :D Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen, ik heb eerst nog een probleem dat opgelost moet worden, waarbij ik graag een beroep wil doen op de kennis hier binnen de club.

De vorige eigenaar heeft een keer de TPS vervangen en nu registreerd de auto dat er stationair al 30% gas gegeven wordt, en draait hij ongeveer 3000 toeren koud en ongeveer 1200 warm. Ook is het zo dat wanneer het gaspedaal volledig ingetrapt wordt het pedaal niet meer reageert. (net of je gas los laat). Ik ben nog aan het wachten op m'n diagnose stekker dus kan de auto zelf op het moment nog niet uitlezen. Voor nu moet ik het proberen uit te zoeken aan de hand van de symptomen die de auto vertoont.

Is dit voor iemand een bekend verschijnsel? Ik heb eventjes snel een beetje gegoogled en daar kom ik dit probleem al een paar keer tegen.

Gr, Thierry
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
heeft de vorige eigenaar, toen hij de tps heeft vervangen, de accu losgehad zodat de ecu zichzelf weer in kan leren?
 

T-Jay

Hoort erbij
10 apr 2012
47
3
8
Geen idee eigenlijk... Is dat iets dat ik achteraf ook nog kan proberen voor de zekerheid? Gewoon accu loshalen (nog een bepaalde tijd?) weer aankoppelen en dan gewoon rijden?