Aandachtspunten (accu) IS 300h?

SnelleJelle

Nieuw hier
11 jun 2024
5
18
3
Hi allemaal,

Ik heb in het verleden een Lexus IS250 gehad (helaas in moeten leveren na wisselen van baan, heerlijke auto). En zit nu te kijken naar een Lexus IS 300h. Aangezien dit model een accu heeft (hybride) vroeg ik me af, zijn er nog dingen om voor op te letten/mee te nemen bij het kiezen van een goede? En bijv. bepaalde KM standen waarbij je moet opletten?
Verder vroeg ik me af of iemand nog tips heeft mbt goede (2e hands) verkopers van Lexus.

Elke andere tip, mbt aankoop is welkom!

Je kunt ze haast blind kopen.... De mijne tot tegen de 3 ton gereden, prima, geen centje pijn. Was wel volledig dealeronderhouden.
Accu is zeldzaam, maar kan uiteraard gebeuren. Evt. met een jaarlijkse/15dkm Hybrid Health Check, in de garantie houdbaar tot 15 jaar. De oudste IS'n dus 2028.
Zwakke punten zijn eigenlijk hele pietluttige dingen als lekkende koplampsproeiers.

Idd, het moet wel heel raar lopen wil je echt een probleem auto kopen.
Accu issues zijn echt zeldzaam (tot niet bestaand).

Remmen zijn altijd wel iets om op te letten omdat er best wel regeneratief geremd kán worden waardoor je de remmen wellicht te weinig gebruikt. Vooral de achterste remklauwen kunnen dan wat vast gaan zitten. Of de schijven zijn door het weinige gebruik teveel verroest.

Elke 90k moeten de bougies vervangen worden. Die zijn wat prijzig. Dus als dat net gedaan is is dat wel prettig voor de portemonnee.

Volgens mij staat er een mooie zwarte bij Huro auto's in Uden (al staat ie (nog) niet op de site). Is van een forummer geweest 😃 Ik heb zomaar het vermoeden dat je die blind kan kopen 😎

• Leuk
Waarderingen: D43m0n
Ik heb mijn UX afgelopen 30 maart gekocht met 159k op de teller inmiddels ruim 12.000 kilometer verder , recentelijk alles nog even laten checken. No problems whatsoever.
Las op een Amerikaanse site er bestaan geen oude Lexussen wel goed en lang ingereden.
Succes met je (eventuele) aankoop.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me
Vanuit mijn eigen ervaring met meerdere CT's en mijn huidige IS300H: het zijn hele degelijke auto's maar check (dealer) onderhoudshistorie, roest onder de motorkap (vergrendeling motorkap, bouten en moeren), slijtageprofiel binnenkant vd achterbanden, werking veren vd kofferbakklep en uitlijning/rechtuit gedrag op snelweg.

En afhankelijk van je model de ook hier op het forum te vinden modificatie van trillingen rond de 70-90 km/u. Er zijn ook meerdere uitvoeringen van het navigatiesysteem. Favoriet is de 10 inch uitvoering. Dito het ML audiosysteem maar de premium versie (met sub) is ook wel ok. Het af-fabriek leer vdcstoelen is vrij glad. Buitenlak van Toyota is zacht dus check de staat ervan (vooral agv. vogelpoep).

Qua verkopers is mijn voorkeur via de dealer om zo ook makkelijk in de 10-jaar relax warranty te kunnen stappen. Via dealer onontbeerlijk ik bovendien gunstig instappen in de Lexus autoverzekering.

Ik heb 1 CT bij Lexus Den Haag gekocht en de IS in Sittard (Mengelers). De laatste beviel me beter maar DH was verder prima.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa en quattrootje
Naast bovenstaande tips zijn dat wel de enige puntjes die wel eens voor kunnen komen maar dan heb je het vaak over auto’s die niet volledig onderhouden zijn. Dus controleer dat. En hebben ze wel wat van die puntjes, dan is dat gewoon met een goede onderhoudsbeurt prima op te lossen.

En verder natuurlijk wat voor iedere auto geldt: bekijk ‘m goed, doe een proefrit zoek naar sporen van schade en maak dan een keuze.

…… zijn er nog dingen om voor op te letten/mee te nemen bij het kiezen van een goede? En bijv. bepaalde KM standen waarbij je moet opletten?
Verder vroeg ik me af of iemand nog tips heeft mbt goede (2e hands) verkopers van Lexus.

Elke andere tip, mbt aankoop is welkom!
Remmerij, vooral de schijven.
Bij Huro in Uden (heeft meerdere IS-en staan, no-nonsens adres) komt een IS300h te koop met vrij verse remmerij (30K km).

Ik weet niet wat je zoekt, maar mijn voormalige IS staat er top bij met 200K km op de teller (kenteken:HL390F).
Kun je gewoon twee ton bij draaien.

Ohhh 😳 ik moet m’n profielfoto aanpassen 🙄

Waterpomp van koelsysteem wil wel eens overlijden.
Algehele staat toont meestal hoe met het ding omgesprongen is.

Die battery healthcheck is een businessmodel, dan betaal je hem alsnog ongeveer zelf.

• Leuk
Waarderingen: Lexus4me