aandachtspunten IS 200

Meinders

Nieuw hier
22 mrt 2010
2
0
0
Ik ben in de markt voor een andere auto en op mijn shortlist staat ook de IS 200, type 1 dus tot 2005.

Zijn er specifieke aandachtspunten voor deze auto? Is de handbak te prefereren boven de automaat, ook al is dat persoonlijk uiteraard? Ik begrijp dat de automaat in 11,2 naar 100 gaat en de handbak in 9.5 sec, dus dat scheelt nogal. Het verbruik lijkt gelijk te zijn.

Heb inmiddels proefgereden in een IS300 aut en dat reed wel top. Wel aan alle kanten iets duurder dan een 200 uiteraard.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
En kwa prestaties ook veel leuker :!:

Er zijn hier wel een aantal IS rijders die meer kunnen meedelen :wink:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
ik heb twee IS200's gehad, de eerste handgeschakeld, de tweede een automaat. De automaat is trager, dat klopt. Dat is eigenlijk het enige.

Mocht brandstof verbruik geen (groot) probleem voor je zijn, dan zou ik voor de IS300 (automaat) :D gaan.
 

Meinders

Nieuw hier
22 mrt 2010
2
0
0
Hoe is de kwaliteit van de fabrieksnavigatie. Ik zag in de 300 dat je ook een heel menu met afstandsbediening op de middenconsole hebt. Is dat automatisch gekoppeld aan de navi optie of is dat nog weer iets anders.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Afstandsbediening had de mijne niet. Het menu op het middenconsole is even wennen, maar goed. Fabrieksnavigatie was in zijn tijd goed, maar verwacht er geen TMC op. Maar het is een stabiel systeem, nooit problemen mee gehad, zelfs nu mijn vrouw mijn vorige IS200 rijdt.

Er zijn ook verschillende aftermarket oplossingen voor een meer up to date navigatie.