Aankoop 2006 IS 250 feedback

Sean

Nieuw hier
11 nov 2020
3
0
0
Hey allemaal!

Ik ga deze maand een auto kopen. Lexus omdat dit merk mij het meeste aanspreekt. Het spant tussen een IS 250 en een CT 200H - die 2e ga ik vanmiddag testrijden.

Nu heb ik vanochten voor de IS 250 eerste offerte binnen, maar er is gewoon niet genoeg vergelijkingsmateriaal om deze in perspectief te plaatsen. Heeft iemand een mening of onderstaande aanbod redelijk is:

Prijs: 9.945,-
Lexus IS 250
Bouwjaar: januari 2006
KM-stand: 96.300

Auto krijgt grote beurt en APK voordat deze geleverd wordt en heeft 6 maanden garantie. Evt mankementen die bij grote beurt naar voren komen worden verholpen op kosten van dealer / de deal mag afgezegd worden als het rapport van deze beurt zorgwekkend is.

Auto reed goed in de testrit. Maakte in het begin een klikgeluid als je de 3e of 4e versnelling in ging. Leek later in de rit minder voor te komen.
Auto heeft geen extra opties (geen navigatie/entertainment, geen ML stereo, geen verwarmde stoelen, geen parkeersensors of camera, etc.)

Onderhoudsboekjes heb ik niet ingezien maar zijn aanwezig. Oorspronkelijk Lexus-dealer onderhouden, latere beurten bij ander soort garage vertelde de verkoper mij.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Hey allemaal!

Ik ga deze maand een auto kopen. Lexus omdat dit merk mij het meeste aanspreekt. Het spant tussen een IS 250 en een CT 200H - die 2e ga ik vanmiddag testrijden.

Nu heb ik vanochten voor de IS 250 eerste offerte binnen, maar er is gewoon niet genoeg vergelijkingsmateriaal om deze in perspectief te plaatsen. Heeft iemand een mening of onderstaande aanbod redelijk is:

Prijs: 9.945,-
Lexus IS 250
Bouwjaar: januari 2006
KM-stand: 96.300

Auto krijgt grote beurt en APK voordat deze geleverd wordt en heeft 6 maanden garantie. Evt mankementen die bij grote beurt naar voren komen worden verholpen op kosten van dealer / de deal mag afgezegd worden als het rapport van deze beurt zorgwekkend is.

Auto reed goed in de testrit. Maakte in het begin een klikgeluid als je de 3e of 4e versnelling in ging. Leek later in de rit minder voor te komen.
Auto heeft geen extra opties (geen navigatie/entertainment, geen ML stereo, geen verwarmde stoelen, geen parkeersensors of camera, etc.)

Onderhoudsboekjes heb ik niet ingezien maar zijn aanwezig. Oorspronkelijk Lexus-dealer onderhouden, latere beurten bij ander soort garage vertelde de verkoper mij.

Weet je zeker dat je een handgeschakelde IS250 wilt? (lees ervaringen over handgeschakeld vs automaat)
verder komt de prijs exact overeen met de Bovag koerslijst, al vind ik hem gezien de weinige opties en het bouwjaar aan de hoge kant.
de km-stand is mooi laag, en de auto heeft slechts 2 particuliere eigenaren gehad, (1e 4 jaar, 2e 10 jaar) wat volgens mij een voordeel is. ik vraag me dan wel meteen weer af of er dan niet heel veel korte ritjes mee gemaakt zijn, (lage km-stand over 14 jaar) maar het kan natuurlijk ook een 2e auto zijn geweest. (alleen voor de langere ritten paar x per maand)
bij bovenstaande ga ik er vanuit dat je het over de zwarte IS hebt op MP te koop in Enschede.

Misschien kun je er niets mee, maar dit is mijn feedback :p
 

Sean

Nieuw hier
11 nov 2020
3
0
0
Thanks Henri voor je input! Dat helpt en het wordt op prijs gesteld.

Het is inderdaad de IS250 in Enschede. De eerste eigenaar was een autobedrijf dat hem als show-auto had vertelde de dealer. 2e een enthousiasteling die hem ingeruild heeft voor een nieuwer model.

Op zich is deze IS 250 die we vanochtend reden wel prima. Mijn vrouw mist de parkeersensoren, ik een premium geluids-set. Ik vond de auto fijn rijden, als was het stuur wat zwaar op lage snelheid. Maar alle wegdek pakt hij zo verrekte soepel.

Een CT 200h heb ik vanmiddag ook gereden. Van buiten niet echt mijn ding, maar van binnen, wauw! De cockpit vind ik perfect, beter dan de IS250 zelfs. Ook is de CT 200h standaard stereo beter!
Maar dan: de testrit was niet indrukwekkend. Het motorgeluid is niet hard maar wel irritant (niet zoals de fijne brom van de IS 250) en de wegligging is te sportief en schokkerig voor mij.


Mijn plan:
Ik ga een afspraak maken om een goedkopere IS250 te bekijken bij Teuben auto's in Emmen - met parkeersensoren & automaat. Lelijke velgen, maar goed vergelijkingsmateriaal.
En de dealer ernaast in Emmen heeft een 2e generatie CT 200h staan - plan ik daar ook meteen iets in en kan ik kijken of deze fijner rijdt dan het eerste model.

Zien we dan verder. Nog idee?n waar ik op kan letten?
 

Sean

Nieuw hier
11 nov 2020
3
0
0
Weet je zeker dat je een handgeschakelde IS250 wilt? (lees ervaringen over handgeschakeld vs automaat)
verder komt de prijs exact overeen met de Bovag koerslijst, al vind ik hem gezien de weinige opties en het bouwjaar aan de hoge kant.
de km-stand is mooi laag, en de auto heeft slechts 2 particuliere eigenaren gehad, (1e 4 jaar, 2e 10 jaar) wat volgens mij een voordeel is. ik vraag me dan wel meteen weer af of er dan niet heel veel korte ritjes mee gemaakt zijn, (lage km-stand over 14 jaar) maar het kan natuurlijk ook een 2e auto zijn geweest. (alleen voor de langere ritten paar x per maand)
bij bovenstaande ga ik er vanuit dat je het over de zwarte IS hebt op MP te koop in Enschede.

Misschien kun je er niets mee, maar dit is mijn feedback :p

Kan je toelichten waarom de automaat de voorkeur heeft over het algemeen? Ik vind niets terug op dit forum hier over..