Aankoop IS 300sc

sander1987

Nieuw hier
3 mrt 2014
11
0
1
Beste Lexusliefhebbers,

Als nieuw lid zal ik mij eerst kort voorstellen, mijn naam is Sander en ben sinds een paar jaar een import tukker in Enschede. Mijn ouders hebben altijd Toyota gereden, sinds ik echter van het bestaan van Lexus afweet, ben ik verkocht. Ik heb in de luxe positie verkeerd dat ik mijn afstudeerstage bij Louwman & Parqui in Raamsdonkveer voor Lexus heb mogen doen. Dit heeft het 'virus' uiteraard alleen maar verder aangewakkerd :D
Helaas heb ik mij niet eerder een Lexus kunnen veroorloven, destijds ben ik dan ook gegaan voor veel luxe, een goede motor en een goede prijs. Momenteel rijd ik dus nog in een Alfa 156 2.0 JTS. (niet lachen allemaal, hij roest zelfs niet eens) Heerlijke auto om te rijden, maar elk jaar weer een verassing hoe hoog de rekening bij de dealer is. Gezien ik net weer een hoge rekening heb gekregen en weet dat hij volgend jaar ook het nodige aan vervanging nodig heeft, wil ik nu graag overstappen naar mijn lievelingsmerk (en model): de Lexus IS 300 SportCross.
Mijns inziens een super mooi auto en eindelijk wat betrouwbaars :D

Nu heb ik een mooie zien staan, deze heeft echter bijna 200K op klok staan. An sich moet dat geen probleem zijn voor zo'n auto lijkt mij. Hebben jullie echter nog specifieke tips waar ik op kan letten? Kan ik op korte termijn (regulier) groot onderhoud verwachten?
Gezien hier in de stad een Lexus dealer zit, wil ik ook daar eens vragen of zij wellicht een aankoopkeuring zouden willen doen en of zij de historie zouden kunnen checken o.b.v. het kenteken.

Overigens, hij heeft 1 particuliere en 1 zakelijke eigenaar gehad, km-stand 195K, bouwjaar 2002.

Alvast bedankt voor jullie tips, hulp en reacties!

Groetjes,
Sander

Moded: topic verplaatst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op 't forum Sander.

Ik zou zeker de onderhoudsgeschiedenis navragen bij de dealer. Met 200K kun je wel wat slijtage her en der verwachten. Verder kun je via de zoekfunctie op 't forum wel wat gerelateerde zaken hieromtrent vinden.

Btw, afgezien van wat je noemt qua kosten is die Alfa helemaal niet verkeerd. Succes met een mogelijke aankoop!
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel GPS-10!
Volgens de advertentie zijn alle boekjes aanwezig, dus daar ga ik ook vanuit. Tevens ben ik vandaag even langs de Lexus-dealer geweest (Peterman Enschede); voor ongeveer ? 50,-. doen zij een aankoopkeuring. Ik heb de verkoper al gebeld en die was hiertoe wel bereid. Toch maar eens kijken of ik dit weekend langs kan :)
Mijn Alfa is ook een heerlijke auto, maar heb elk jaar nog een rekening van gemiddeld ? 1.000,- gehad. Daarbij weet ik nu al dat het volgend jaar o.b.v. ze nu kunnen vinden ook weer het geval is. Vandaar dat ik nu toch maar (versneld) uitkijk naar wat anders.
 
Goedenavond Sander
Allereerst welkom op het forum
Is dit de Lexus IS 300 uit Haaksbergen ?
http://vb.lexusforum.nl/forum/lexusf...domme-verkoper
http://vb.lexusforum.nl/forum/lexusf...rtcross-zoeken

Misschien importeren?

Lexus IS 300 XENON KLIMAAUTOMATIK

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge//d...l?id=187445513

Voor twee jaar terug was het nog overzichtelijk wat je moest bijbetalen voor een importauto, nu begrijp ik er niet meer van. Daarom durf ik import eigenlijk niet aan. Heb net je volledige verhaal bekeken over je bezoek in Haaksbergen. Het is voor mij maar een klein ritje, maar ik denk wel dat ik dit weekend toch maar thuis blijf!
 
Welkom op Het Lexus Forum, succes met je zoektocht naar een geschikte Lexus. :D
 
Beste Sander,laat die in haaksbergen maar staan.

Zie mijn verhaal onder rubriek 'gezocht',dan wordt het je wel duidelijk.

mvraamsdonkIS300 heeft de 2 linkjes hierboven al vermeld.
 
Laatst bewerkt:
Heb sinds enkele weken een IS300 SC en ben zeer happy!

Voor wat betreft import. Ik ben even wezen kijken en heb wat calculaties gedaan via de ANWB en Autoweek import checkers. voor een 2002 bedragen van 1000? (rest BPM) en meer. De auto's in Duitsland zijn iets completer, zeker als je in NL naar een business uitvoering bent wezen kijken. De prijzen tussen NL en D ontlopen elkaar m.i. te weinig om een import te doen zeker als je de rest BPM en andere kosten meeneemt in je calculatie,tenzij je een hele speciale IS hebt gevonden.

Ik heb het kentenen van de zilevere (38-GGT-9) even op rdw.nl kentekencheck gezet.
resultaat. De auto begon zijn leven in 2002 elders en is in 2008 in NL op kenteken gezet.
Vervaldatum APK

03-09-2014
B
Datum eerste toelating

04-06-2002
I
Datum tenaamstelling

23-07-2009

Tijdstip tenaamstelling

11:02

Datum eerste afgifte Nederland

17-06-2008
 
welkom hier op het forum, het wordt er niet makellijker op, maar veel succes met de zoektocht en keuze naar de juiste IS 300
 
Beste Sander,laat die in haaksbergen maar staan. Zie mijn verhaal onder rubriek 'gezocht',dan wordt het je wel duidelijk. mvraamsdonkIS300 heeft de 2 linkjes hierboven al vermeld.
Hoi Erik! Ik had hem ook reeds door de kentekencheck gehaald. Maar een (op dat moment) 6 jaar jonge/oude luxe auto importeren is niet heel opmerkelijk. Hij is wel 5 jaar bij de huidige eigenaar in bezit. Dit vind ik juist positief. Ik heb inmiddels wat foto's van het interieur (bekleding / dashboard) en onderhoudshistorie bij de verkoper opgevraagd. Tevens bij Wim Prins een pro forma inruilwaarde van mijn Alfa laten berekenen. Ik houd jullie van de ontwikkelingen op de hoogte!
 
Sander, dat de auto langere tijd bij 1 eigenaar staat is positief. De mijne stond als 1 1/2 jaar bij een handelaar verloren in een rij tussen wat export-waardige VWT4's en rottende Vito's. Het gras tot aan de bodemplaat, lege achterband en vocht op de ramen. Over de bruine remschijven maar niet te spreken.

Sleutel omdraaien en het ding gaf geen kick.... niet noppes nada. Na het aansluiten van een startaccu begon eerst het alarm te brullen en nadat die het zwijgen was opgelegd startte de motor in een paar seconde. De verkoper heeft er wat lucht en benzine bijgedaan en een paar keer geremd om de ergste roest weg te krijgen. Daarna ben ik zelf gaan rijden. In dat 1/2 uurtje knapte de auto ongelovelijk op. Bij de handelaar gingen we het gevecht om de inruil (Lancia Lybra 2.0 20v zonder onderhoudshistorie) en de "verwaarloosde" Lexus aan. Altijd een mooi steekspel. ? 4500 euro en een Lancia lichter reed ik naar huis.

Nu na een week of 6 later alleen maar smiles!

Wim Prins? Dan kom je uit de buurt. Ik huis in Zeewolde.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n
Sander, dat de auto langere tijd bij 1 eigenaar staat is positief. De mijne stond als 1 1/2 jaar bij een handelaar verloren in een rij tussen wat export-waardige VWT4's en rottende Vito's. Het gras tot aan de bodemplaat, lege achterband en vocht op de ramen. Over de bruine remschijven maar niet te spreken.

Sleutel omdraaien en het ding gaf geen kick.... niet noppes nada. Na het aansluiten van een startaccu begon eerst het alarm te brullen en nadat die het zwijgen was opgelegd startte de motor in een paar seconde. De verkoper heeft er wat lucht en benzine bijgedaan en een paar keer geremd om de ergste roest weg te krijgen. Daarna ben ik zelf gaan rijden. In dat 1/2 uurtje knapte de auto ongelovelijk op. Bij de handelaar gingen we het gevecht om de inruil (Lancia Lybra 2.0 20v zonder onderhoudshistorie) en de "verwaarloosde" Lexus aan. Altijd een mooi steekspel. € 4500 euro en een Lancia lichter reed ik naar huis.

Nu na een week of 6 later alleen maar smiles!

Wim Prins? Dan kom je uit de buurt. Ik huis in Zeewolde.

Ik woon in Enschede, maar Wim Prins schijnt zijn naam wel eer aan te doen als gaat om inruilwaarde van Italiaanse merken. Vandaar dat ik daar een verzoek heb gedaan voor een opgaaf. Gelukkig heeft mijn Alfa nog wel de volledige onderhoudshistorie (met alle facturen).
Wat voor type IS 300SC heb je precies? Ik zag in ieder geval een zwarte ;) Wat heb je voor bouwjaar en km's? Ben namelijk een beetje op zoek naar een prijs, gezien die zilveren te koop staat voor ? 5.500 met 170K op de klok.
 
Ik heb sinds begin dit jaar ook een Lexus IS300, destijds wat bekeken en via internet wat speurwerk gedaan. Zelf zou ik het niet fijn vinden om een auto te kopen die anderhalf jaar, of een jaar heeft stilgestaan. Het lijkt me dat bepaalde pakkingen en met name de distributieriem er toch niet voor gemaakt zijn om zo lang stil te staan. Ik zou er rustig de tijd voor nemen en blijven speuren, wie weet kom je over een paar dagen weer wat anders leuks tegen.
 
Ik heb sinds begin dit jaar ook een Lexus IS300, destijds wat bekeken en via internet wat speurwerk gedaan. Zelf zou ik het niet fijn vinden om een auto te kopen die anderhalf jaar, of een jaar heeft stilgestaan. Het lijkt me dat bepaalde pakkingen en met name de distributieriem er toch niet voor gemaakt zijn om zo lang stil te staan. Ik zou er rustig de tijd voor nemen en blijven speuren, wie weet kom je over een paar dagen weer wat anders leuks tegen.

Hoi Jurgen. Top dat je ook een IS 300 hebt! Ik ben al jaloers op jullie! Ik heb er ook nog nooit in gereden. Ik heb van de IS 250, IS 250C, GS 300, GS 450h, RX 400h, RX 450h, LS 600h tot de IS F gereden, maar nog nooit een IS 300. Ik lees wel overal dat hij heerlijk met je schijnt te communiceren.
Maar even voor de goede orde; van de auto die ik op het oog heb is niet bekend of hij lang stil heeft gestaan. Ik vind het echter wel een pr? dat de auto de afgelopen 5 jaar van dezelfde eigenaar is geweest (i.p.v. veel wisselingen).
 
Ik heb voor zo ver ik weet vijf wisselingen gehad, maar ja het zegt (zeker in deze economische tijden) niet alles. Wellicht heeft iemand geen baan meer en is de auto te duur geworden, wellicht een scheiding, verhuizing. Wie zegt dat de vier of vijf eigenaren geen echte liefhebbers waren?