Aankoop IS 300sc

Hey Sander,

Mijn IS300Sc is in Nov 2002 op kenteken gezet bij Lexus Breukelen voor een eigenaar in Blaricum. De auto heeft hij 3 jaar gehad en is met 96.000km verkocht de 2e eigenaar. Deze heeft de auto in 2012 ingeruild op een Nissan Pick-up ivm een nieuwe liefde en een paardentrailer. Uit de gegegevens bij Lexus blijkt mijn auto steeds keurig zijn beurtjes te hebben gehad en bij 152.000km de distributie. Toen ik de auto kocht stond er 169.000km op de klok die via NAP ook herleidbaar was.

Gezien het verschil tussen mijn aankoopprijs en de marktprijs is het een ingecalculeerd risico dat er ergens een pakkingkje kan gaan lekken. Echter mijn ervaring met Toyota's is zo goed dat ik die gok wel aandurfde.

Ohja, wat voor IS300Sc was de vraag. Zwart met zwartleren bekleding, Lm wielen en verder alles wat origineel op de auto zit. Geen rare zaken zoals verlagen, turbo's blowers of anders snicsnac. (ieder zijn ding)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Erik voor de info! Heb ik een beetje een leidraad qua prijs.
Inmiddels heb ik wat meer foto's van de verkoper ontvangen! Vanaf 30.000km heeft hij elke 15K km's een beurt gehad. Precies volgens de boekjes :)
Het grappige is dat het een origineel Duitse auto is. Hij heeft de eerste beurten in Gronau gehad. Nota bene bij mij om de hoek :P (en waar ik als trouwe brandstof toerist altijd mijn Alfa vol euro98 gooi voor net aan ? 1,54 per liter ;) Qua interieur lijkt de auto er nog goed uit te zien, ook de bestuurdersstoel.
Het onderhoud onder de huidige eigenaar is gedaan door Louwman Groningen, ik ga daar morgen maar eens heen bellen om te kijken wat zij mij kunnen vertellen. Ook ga ik eens vragen of zij aankoopkeuringen doen.

Ik vroeg mij verder nog af iemand met een IS 300 (SC) wellicht wat informatie heeft over de prijzen van onderhoudsbeurten? Bij voorkeur van de beurten vanaf 160.000km.

Bedankt vast voor jullie reacties!
 
Welkom! Als je moeite hebt om je Alfa voor een acceptabel bedrag in te ruilen of te verkopen, ik heb onlangs mijn vorige auto via de ANWB verkoopservice verkocht. Dat is mij zeer goed bevallen. Ik moet eerlijkheidshalve wel vermelden dat de verhalen die ik op Internet gelezen heb nogal uiteenlopen. Veruit de meeste "slechte" ervaringen die ik gevonden heb gaan over het tegenvallende bedrag wat men uiteindelijk geboden krijgt na 3 dagen. Maar het kan aan de auto liggen die je te koop aanbiedt. Voor mij pakte verkopen via de ANWB aanzienlijk beter uit dan inruilen (ik had een offerte voor een BMW 320i, E90 en mijn huidige auto, de IS250). Je kunt kosteloos een indicatie krijgen via de website van de ANWB. Beschrijf de auto wel eerlijk, want ze zijn natuurlijk niet van gisteren bij de ANWB (lees: Autorola en Hertz). Mocht het definitieve bod tegenvallen, dan ben je niet verplicht om je auto alsnog te verkopen.

Klein addertje onder het gras: om hier gebruik van te maken, moet je wel lid zijn van de ANWB :grin:. Lees goed de informatie op de site, bekijk de filmpjes en zoek vooral naar ervaringen over de verkoopservice en beslis of het wat voor je is. Bij mij scheelde het bijna ?2000,- :p
 
Nee, naar nog even goed naar mijn vriendin en broer te hebben geluisterd heb ik besloten de emotie even te laten voor wat hij is. Normaal gesproken zou ik geen auto kopen boven de 150dkm, gewoon omdat ik er dan langer mee door kan voor veel van de 'standaard' slijtage onderdelen vervangen moeten worden.
Ik heb nog tijd, dus ik blijf rustig uitkijken naar een IS 300SC met minder km's (en wel betaalbaar).
 
Wellicht verstandig om de emotie even te laten voor wat het is. In mijn eigen geval wil ik ook wel erg graag iets nieuws en de noodzaak wordt groter omdat mijn eigen auto slechter wordt maar met een verwachte inruilwaarde van 300/400 euro meteen total loss is na een wat regulier onderhoud. (En daarnaast meer dan zijn waarde per kwartaal aan wegenbelasting kost) Als je de tijd hebt moet je die misschien gewoon nemen! Succes in ieder geval!
 
Welkom hier.

IS 300 SC, heb ik ook sinds kort. Ook mijn droomauto :) Geweldige wagen.

Succes met de zoektocht!