Aankoop is250 2008, 190k km Business Luxury, wat te doen, advies?

BigF

Nieuw hier
7 jun 2023
4
2
3
Hallo allen!

Wil wellicht een Lexus is250 van de 2e generatie aanschaffen. Dit model altijd al een keertje willen rijden en gezien het een youngtimer is nu best betaalbaar.

Afijn, het model dat ik op oog heb betreft een business luxury line uit 2008, zilver kleurig, 190k gereden.

Heb al test mogen rijden, zit ontzettend goed in zijn lak, interieur is ook ontzettend netjes/mooi. Reed erg fijn moet ik zeggen zo'n v6.

Wel de volgende aandachtspunten ;
*radio werkte niet
*contactpunten van de kappen bij de motor ontbraken
*velg rechtsvoor was beschadigd en niet meer mooi
*auto is tm de 150k gestempeld door Lexus sittard maar heeft de laatste 40k geen beurt gehad

Deze punten besproken, worden aangepakt/vervangen + de benodigde 180k (grote) beurt.

Dit alles was vorige week, nu bijna een week verder en mag morgen ophalen.

Maar!

Na wat verder onderzoek naar de garage zelf ontstaat er wat twijfel..
Ik lees namelijk erg positieve als vrij negatieve reviews. Zaken als, auto's na aanschaf met verborgen mankementen en waar niet meer op gereageerd wordt ondanks onder garantie en zwart op wit gezet.

Mijn ervaring tot nu toe schaar ik onder het positieve, want goed gesprek en besproken punten zijn aangepakt.

en toch zit het me niet helemaal lekker, dit vanwege de online reviews dus

Wat zouden jullie doen of wat zou het advies hier verder in zijn? las namelijk ook nog iets over een aankoopkeuring bij de Lexus garage, wellicht dat dat meteen mijn zorgen weg neemt

Verneem het graag, alvast bedankt voor jullie bijdrage
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
Je koopt de auto met kapotte radio? Geen probleem maar je kunt later niet aankloppen bij de verkoper dat de radio niet werkt want dat was al bekend.
Ik neem aan dat je de bevestigingsdopjes bedoelt voor de afwerkkappen? Die breken snel al, is geen probleem, op Ali kosten ze een paar Euro voor een zak vol.
Als de wagen (erg) goedkoop is zou ik 'm nemen, anders lekker laten staan.
Is het een Bovag garage?
 
  • Leuk
Waarderingen: Brytje008

BigF

Nieuw hier
7 jun 2023
4
2
3
Dag Higgie,

Bedankt voor je reactie.
De radio is vervangen en werkt inmiddels weer.
Het zijn inderdaad de bevestigingsdopjes.
Kan hem voor een schappelijke prijs meenemen (9k)
Zie geen bovag keurmerk. Enkel rdw erkend, autotrust logo
 

Brytje008

Hoort erbij
29 apr 2023
32
12
8
Niet zo gek, die dingen breken nogal snel doormidden als je een keer het spul wil loshalen.
Maar ik vind het dan wel vreemd dat veel garages dan blijkbaar denken, 'ooh het is afgebroken? lekker zo laten joh, ga er geen nieuwe clipjes inzetten' Lijkt mij toch dat je als garage dat weer even netjes wilt maken, als die dingen toch bijna niks kosten.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
OEM Toyota / Lexus kosten ze €10.000.00 per stuk en op Ali een container voor een paar Euro.
Nou ja, bijna: OEM partnr. 90467-07211 kostte mij laatst €1.03 Ex BTW per stuk. Werden vervangen bij onderhoud.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brytje008

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
837
1
441
63
Na wat verder onderzoek naar de garage zelf ontstaat er wat twijfel..
Ik lees namelijk erg positieve als vrij negatieve reviews. Zaken als, auto's na aanschaf met verborgen mankementen en waar niet meer op gereageerd wordt ondanks onder garantie en zwart op wit gezet.

Mijn ervaring tot nu toe schaar ik onder het positieve, want goed gesprek en besproken punten zijn aangepakt.

en toch zit het me niet helemaal lekker, dit vanwege de online reviews dus

Wat zouden jullie doen of wat zou het advies hier verder in zijn? las namelijk ook nog iets over een aankoopkeuring bij de Lexus garage, wellicht dat dat meteen mijn zorgen weg neemt
Dit zegt niet zo heel veel. Het totale aantal reviews en het aandeel dat positief dan wel erg negatief is kan beide gemanipuleerd zijn… En bij negatieve reviews wordt ook vaak maar een deel van het verhaal verteld; dat van de reviewer, maar soms zie je dat bedrijven daarop reageren en komen er meer omstandigheden aan het licht. En wat ook nog eens meespeelt is dat je altijd kans loopt een occasion te kopen waar iemand een goede reden voor had om die in te ruilen maar dat niet vermeld aan het bedrijf. Alleen dat dan constateren kan al direct een reden zijn om in de emotie een negatieve review achter te laten en het er bij laten zitten, terwijl het bedrijf zich van geen kwaad bewust is. Had die persoon gewoon op normale wijze contact opgenomen, was het misschien gewoon opgelost. Er zijn nou eenmaal mensen die ook moeite hebben met rustig communiceren bij een “probleem”. En om dat te compenseren is het “veiliger” om aan de andere kant van Internet een verschrikkelijk negatieve review achter te laten.

Als iets niet loopt zoals verwacht of afgesproken blijf ik altijd netjes en correct communiceren. Zo heb ik altijd de boel nog netjes op kunnen lossen. Een grote waffel geven kan altijd nog maar denk eens door; als jij daarna nog eens wat gedaan wil krijgen, vraag je je dan niet af hoe je je spullen dan terugkrijgt?

Haal je Lexus gewoon op en controleer ter plaatse of alles wat afgesproken is ook uitgevoerd is. Een aankoopkeuring zou ik nu te laat vinden om dat open en eerlijk uit te voeren. Als je dat toch wil doen nadat je je Lexus opgehaald hebt, en er wordt iets gevonden wat aandacht nodig heeft, kijk dan eerst goed naar de afspraken met de verkoper of dat daaronder valt. Versleten banden bijvoorbeeld kun je morgen nog aankaarten bij ophalen maar niet een week later. Je had immers de auto al een keer bekeken en bereden.
 

BigF

Nieuw hier
7 jun 2023
4
2
3
Vandaag langs geweest. Alles aangepakt.. Maar geen nieuwe apk(!) en papieren ook afwezig van gepleegde beurt..
Excuses werd aangeboden + dat dit onmiddellijk uitgevoerd en papieren in orde gemaakt zouden worden.
Best teleurgesteld eigenlijk en wilde als principe kwestie niet meer mee doorgaan. Ben er nog niet uit, auto blijft geweldig maar het gebeuren omheen..
 
Laatst bewerkt:

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Ik zou hem lekker laten staan.
Zometeen krijgt u gewoon een ingevuld papiertje waarop zaken vermeld staan die niet uitgevoerd zijn.
Mijn vertrouwen in die garagist zou verdwenen zijn. Als ze nù al afspraken niet na kunnen komen die eigenlijk heel normaal zijn dan zult u er later ook geen eenvoudig beroep op kunnen doen als er eventueel verborgen mankementen naar voren komen vermoed ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me

BigF

Nieuw hier
7 jun 2023
4
2
3
Ik zou hem lekker laten staan.
Zometeen krijgt u gewoon een ingevuld papiertje waarop zaken vermeld staan die niet uitgevoerd zijn.
Mijn vertrouwen in die garagist zou verdwenen zijn. Als ze nù al afspraken niet na kunnen komen die eigenlijk heel normaal zijn dan zult u er later ook geen eenvoudig beroep op kunnen doen als er eventueel verborgen mankementen naar voren komen vermoed ik.

Precies. Hierdoor ook afgebeld en gelaten voor wat het is, helaas maar het vertrouwen was er simpelweg niet meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me en Bassj

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Precies. Hierdoor ook afgebeld en gelaten voor wat het is, helaas maar het vertrouwen was er simpelweg niet meer.
Ik denk de enige juiste beslissing en gewoon weer rustig verder zoeken tot je er een tegen komt waarbij alles klopt.
En die zèker wel te vinden!
Succes met de zoektocht.