Aankoop Lexus 450h Nederland/Duitsland

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Goedemorgen. zoals eerder vermeld ben ik nog aan het bekijken of ik een nieuwe 450h ga kopen in Duitsland of Nederland. Nu zitten er vaak verschillen in versies Duitsland en Nederland qua uitrusting. Ik twijfel nu met aanschaf tussen een RX 450 executive met panoramisch dak en pakket of een RX 450 f sport met panoramisch dak. Een 450 F sport staat nog niet op de Nederlandse website wel op de Duitse. Is hier iemand op het forum die mij kan vertellen of de Nederlandse versies overeenkomen met de Duitse? Ik kom simpelweg gewoon niet uit.
 

Arbitrator

Heel actief
25 jun 2017
961
499
63
Ja dat is best lastig.
Toen ik mijn GS450h uit DE haalde kwam ik er achter dat wat wij hier President Line noemen, daar Luxury line heet.

Het advies wat ik je kan geven is: google even op Lexus prijslijst archief om te kijken welke opties er in NL op kunnen zitten. Maak vervolgens een lijst van de opties die je graag hebben wilt en ga vervolgens na of auto’s in DE die opties hebben. Het komt nooit helemaal overeen, maar als je maar hebt wat je hebben wilt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Waar ik nooit meer zonder zou kunnen is een HUD en 360° camera ook ML is prettig als je van een muziekje houdt. Achteraf inbouwen gaat niet. Allemaal dingetjes die er soms wel of niet opzitten...
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
621
93
Een andere mogelijkheid is om de verkoper naar het VIN van de auto te vragen. In het verleden heb ik via de https://www.lexus-tech.eu/ website ooit eens na invullen van het VIN een zeer gedetailleerde lijst gekregen van wat er zoal op en aan de auto zat en in welk land de auto ooit was afgeleverd. De lijst was zeer compleet - alle standaard zaken en meegeleverde opties werden uitgebreid gespecificeerd.

De naam van de uitvoering (president, luxury line, executive line etc.) hebben niet in ieder land van oorspronkelijke aflevering exact dezelfde uitvoering. Bij mijjn "franse" auto zat o.a. een voorruit met een soort zonnebril in het bovenste ruitdeel, en voor de transmissie een "S+" stand die bij de nederlandse uitvoering niet werd meegeleverd.

Ik heb even op de website gekeken en hoewel mijn userid en ww werden geaccepteerd, heb ik de destijds beschikbare mogelijkheid niet terug gevonden. Mogelijk dat die ergens verstopt zit. Als je het VIN hebt zou overigens ook iedere nederlandse Lexusdealer de specifieke gegevens zo voor je moeten kunnen afdrukken - al zit deze daar natuurlijk niet op te wachten..
 

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
294
168
43
Bestaat nog steeds @Romke

Op die site Repair aanklikken --> free access--> vehicle specifications en daar VIN invullen
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Bedankt voor meedenken, ik had gehoopt dat een mede forum lid bij lexus zou werken en dit wel even uit zijn of haar mouw zou kunnen schudden.ML systeem heb ik nu ook,radiogeluid vind ik niet alles...beetje blikkerig. Maar als kinderen met Bluetooth Spotify opzetten is ineens het geluid wel mooi, zuiver en diep.
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Het advies wat ik je kan geven is: google even op Lexus prijslijst archief om te kijken welke opties er in NL op kunnen zitten. Maak vervolgens een lijst van de opties die je graag hebben wilt en ga vervolgens na of auto’s in DE die opties hebben. Het komt nooit helemaal overeen, maar als je maar hebt wat je hebben wilt.
Dat lijkt mij ook het beste; gewoon even de Nederlands en Duitse prijslijsten naast elkaar leggen.

De Nederlandse prijslijsten vind je hier: https://www.lexus.nl/contact/archief-prijslijsten
De Duitse prijslijsten kun je hier vinden: https://www.auto-preisliste.de/download-preislisten-aller-marken/category/2936-lexus-rx-2022

Een andere mogelijkheid is om de verkoper naar het VIN van de auto te vragen. In het verleden heb ik via de https://www.lexus-tech.eu/ website ooit eens na invullen van het VIN een zeer gedetailleerde lijst gekregen van wat er zoal op en aan de auto zat en in welk land de auto ooit was afgeleverd. De lijst was zeer compleet - alle standaard zaken en meegeleverde opties werden uitgebreid gespecificeerd.
Op die site Repair aanklikken --> free acces--> vehicle specifications en daar VIN invullen
Dat is handig om te checken of de uitrusting van een exemplaar overeenkomt met wat je verwacht. Maar dan moet je wel een VIN hebben om te checken :)
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
380
63
Een andere mogelijkheid is om de verkoper naar het VIN van de auto te vragen. In het verleden heb ik via de https://www.lexus-tech.eu/ website ooit eens na invullen van het VIN een zeer gedetailleerde lijst gekregen van wat er zoal op en aan de auto zat en in welk land de auto ooit was afgeleverd. De lijst was zeer compleet - alle standaard zaken en meegeleverde opties werden uitgebreid gespecificeerd.

De naam van de uitvoering (president, luxury line, executive line etc.) hebben niet in ieder land van oorspronkelijke aflevering exact dezelfde uitvoering. Bij mijjn "franse" auto zat o.a. een voorruit met een soort zonnebril in het bovenste ruitdeel, en voor de transmissie een "S+" stand die bij de nederlandse uitvoering niet werd meegeleverd.

Ik heb even op de website gekeken en hoewel mijn userid en ww werden geaccepteerd, heb ik de destijds beschikbare mogelijkheid niet terug gevonden. Mogelijk dat die ergens verstopt zit. Als je het VIN hebt zou overigens ook iedere nederlandse Lexusdealer de specifieke gegevens zo voor je moeten kunnen afdrukken - al zit deze daar natuurlijk niet op te wachten..
Klopt inderdaad, op deze manier ben ik erachter gekomen dat mijn in NL aangeschafte NX President in B nieuw als Luxury op de weg is gezet. Die lijst is heel erg compleet, lijkt op de wensenlijst van een consument die vinkjes heeft gezet wel/niet. Zo mist de auto zaken die een NL President wel zou hebben gehad (en misschien andersom ook wel), er zijn dus inderdaad wezenlijke verschillen.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
836
1
440
63
Ik kijk gewoon naar de foto’s. Als het bij een bedrijf is weten ze wel welke foto’s ze op Internet moeten zetten. Wat ik begrepen heb is dat in Duitsland auto’s (niet alleen Lexus) meestal met losse opties samengesteld worden waar de Nederlandse markt vaak gewend is met specifieke uitvoeringen en samengestelde pakketten te werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Wederom bedankt voor de input. Maar ik wil een nieuwe aanschaffen. Dus VIN gaat niet op helaas volgens mij?
Wel gekeken op prijslijsten staat veel info op met enige overzichtelijkheid. Maar de F Sport versie 450 H staat er in Nederland nog niet bij en ik kan de auto wel bestellen. tevens weet ik niet of er nog verschillen zijn in 2023/2024 versie. Het blijft lastig vergelijken of de executive versie inclusief Technikal pakket en panoramadak 1 op 1 vergelijkbaar is(Nederland/Duitsland. Voor de RX 450 F Sportversie kan ik Duitsland niet vergelijken met Nederland aangezien deze versie nog niet op Nederlandse site staat.
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
697
621
93
Ik kijk gewoon naar de foto’s. Als het bij een bedrijf is weten ze wel welke foto’s ze op Internet moeten zetten. Wat ik begrepen heb is dat in Duitsland auto’s (niet alleen Lexus) meestal met losse opties samengesteld worden waar de Nederlandse markt vaak gewend is met specifieke uitvoeringen en samengestelde pakketten te werken.
Allerlei losse opties is inderdaad een vooral Duitse hobby. De lijst van mogelijke uitvoeringen en opties voor een Audi A5 Sportback 2024 beslaat meer dan 40 pagina's A4.....Die zie je of mis je niet allemaal in een paar foto's - een met het VIN overeenkomende lijst van wat er op of aan zit, is dan een stuk handiger :cool:

Ook zullen allerlei opties waarschijnlijk de verkoper van een gebruikte auto niet allemaal meteen opvallen - de enige manier om precies te weten wat wordt aangeboden is een uitgebreide lijst.
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Wederom bedankt voor de input. Maar ik wil een nieuwe aanschaffen. Dus VIN gaat niet op helaas volgens mij?
Nope, tenzij je een exemplaar uit de voorraad hebt waar de VIN al van bekend is.

Wel gekeken op prijslijsten staat veel info op met enige overzichtelijkheid. Maar de F Sport versie 450 H staat er in Nederland nog niet bij en ik kan de auto wel bestellen. tevens weet ik niet of er nog verschillen zijn in 2023/2024 versie. Het blijft lastig vergelijken of de executive versie inclusief Technikal pakket en panoramadak 1 op 1 vergelijkbaar is(Nederland/Duitsland. Voor de RX 450 F Sportversie kan ik Duitsland niet vergelijken met Nederland aangezien deze versie nog niet op Nederlandse site staat.
Staat wel op de Nederlandse prijslijst? https://datablob.lexus.nl/data/LexusV8/Prijslijsten/LexusRXprijslijst.pdf
1703754666930.png


Maar waarom laat je niet gewoon een Nederlandse dealer en een Duitse dealer een offerte maken? Dan heb je duidelijkheid over de exacte uitrusting en over de prijs (want er is vast over korting te praten).

Bedenk je ook dat wanneer je een nieuwe auto invoert in Nederland je 21% BTW moet betalen, ongeacht of je al BTW hebt betaald in Duitsland.
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Ik kijk gewoon naar de foto’s. Als het bij een bedrijf is weten ze wel welke foto’s ze op Internet moeten zetten. Wat ik begrepen heb is dat in Duitsland auto’s (niet alleen Lexus) meestal met losse opties samengesteld worden waar de Nederlandse markt vaak gewend is met specifieke uitvoeringen en samengestelde pakketten te werken.
Als je de Duitse prijslijsten van Lexus bekijkt zie je dat daar ook heel weinig losse opties te selecteren zijn. Het grote losse optie gebeuren is vooral bij de Duitse merken in Duitsland gebruikelijk.

Van wat ik heb begrepen is dat omdat de Duitse merken de (specifiek samengestelde) auto pas bouwen als ie besteld is en de Aziatische merken grote voorraden aanhouden in Europa waaruit je een exemplaar krijgt (want zoveel combinaties zijn er immers niet) maar dat laatste weet ik niet zeker.
 

Lexus4me

Hoort erbij
18 mei 2023
69
53
18
Nope, tenzij je een exemplaar uit de voorraad hebt waar de VIN al van bekend is.


Staat wel op de Nederlandse prijslijst? https://datablob.lexus.nl/data/LexusV8/Prijslijsten/LexusRXprijslijst.pdf
Bekijk bijlage 181137

Maar waarom laat je niet gewoon een Nederlandse dealer en een Duitse dealer een offerte maken? Dan heb je duidelijkheid over de exacte uitrusting en over de prijs (want er is vast over korting te praten).

Bedenk je ook dat wanneer je een nieuwe auto invoert in Nederland je 21% BTW moet betalen, ongeacht of je al BTW hebt betaald in Duitsland.
Gelukkig kun dan wel de Duitse BTW terugvragen, c.q. afspreken met de verkoper dat je geen Duitse BTW betaald.
(Althans, bij nieuwe en bijna nieuwe auto's, c.q. auto's waar Duitse BTW op zit. Hoe dat bij Duitse auto's zit die onder de Duitse. marge-regeling vallen, weet ik niet).
 

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Bedankt voor terugkoppeling, via dealer vernomen dat er geen verschillen zitten tussen Duitsland en Nederland dus ik ga daar maar vanuit. Alleen wel jammer is dat er nergens een RX 450 f sport in Nederland te koop staat of nieuw bij dealer staat. Maar dat is mijn probleem. Fijne jaarwisseling!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me
2 okt 2021
200
121
43
Bedankt voor terugkoppeling, via dealer vernomen dat er geen verschillen zitten tussen Duitsland en Nederland dus ik ga daar maar vanuit. Alleen wel jammer is dat er nergens een RX 450 f sport in Nederland te koop staat of nieuw bij dealer staat. Maar dat is mijn probleem. Fijne jaarwisseling!
En hoe liggen de prijzen in België ten opzichte van Duitsland en Nederland ? In België momenteel 2 F-Sport bij dealers (geen nieuwe) https://lexusselect.lexus.be/nl/?so...w=ch&kwmin=0&kwmax=342&maxRows=20#car-results
 

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Ook lager als Nederland maar hoger als Duitsland. Aangezien dit niet door bpm is blijft het een beetje vreemd. Momenteel is inruil in Nederland een beetje mijn probleem anders had ik mijn slag al wel geslagen.
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Momenteel is inruil in Nederland een beetje mijn probleem anders had ik mijn slag al wel geslagen.
Je hebt wat in te ruilen? Als het een Lexus is kun je altijd je dealer bellen of ze 'm willen inkopen of Anton van Used Lexus of Van Enckevort Occassions of ze interesse hebben. Ook wijkopenautos.nl kan het proberen waard zijn, die zijn volgens mij niet meer zo cowboy'ig als vroeger.