Aankoop RC 300H F Sport

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Momenteel heb ik een 3 jaar oude RX 450 F Sport voor de deur staan en een 2 jaar oude UX. De UX is degelijk maar wel wat saai. Zodoende zit ik naar een RC 300H F Sport te kijken. Liefst met niet al teveel km. Ik zie dat er na 2019 een facelift is geweest en dat heeft de voorkant wel goed gedaan is mijn mening. Op autoscout zie ik wel een paar exemplaren staan in knalgeel en rood en dat vind ik toch wel iets te veel een "menopauze" auto. Maar zwart en grijs vind ik wel behapbaar alleen is hier het aanbod beperkt. Aanbod in Frankrijk is aanzienlijk beter met een fijne prijsstelling.
Is hier enige ervaring mee om iets daar aan te schaffen? En is hier iemand die mij hier een koopadvies kan geven bij dit model?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
Ik lees graag mee, maar ik vind juist wel dat er meer kleur in het Nederlandse wagenpark mag komen. Een gele ben ik nog niet tegengekomen :D
 

wortelknager

Hoort erbij
28 sep 2013
65
34
18
Ik ben het volledig met Metalfreak eens.
Zelf bezit ik een rode RC met creme bekleding.
Ik heb lang moeten zoeken naar deze kleurencombinatie, terwijl de keuze reuze is in zwart en grijs.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
837
1
441
63
Een RC kan een kleur heel goed hebben vind ik persoonlijk, zeker blauw of rood vind ik prachtig. Door het schaarse aanbod als gebruikte auto is de Lexus in je gewenste samenstelling iets van de lange adem. En dan vooral bij een model als de RC speelt dat nog meer. Uitvoeringen zijn in het buitenland vaak iets anders qua samenstelling dus kijk goed op de foto’s of je de door jou gewenste opties ook ziet.

Ik kijk uit interesse altijd naar opvolgers van huidige auto’s, zo zou een IS300h Luxury Line of een GS450h F-sport een zeer geslaagde vervanger zijn voor m’n huidige Executive, maar dan wel met specifieke aanvullende opties op die uitvoeringen. Ik ben van plan om daar dan lang mee door te rijden dus dan wel graag “compleet” :giggle: En zo weet ik dat van vaker verkochte modellen als de IS of de GS (t.o.v. de RC) ook dat een speld in een hooiberg zal zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
Zo te zien geen Mark Levinson premium audio. Dat is wel een gemis.
Plaatje 16 bij het pookje, daar zie ik volgens mij ML staan.

Zo hoort dat er uit te zien:

1920x1080.webp
 

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
Bedankt, ik ga dit nog opnemen met dealer....alhoewel Mark Levinson systeem qua geluid in mijn RX450h wel tegenvalt.Radio(DAB/FM) klinkt erg hol.
Alleen via bleutooth klinkt goed. Is er zo'n flink geluidsverschil in de RC met het reguliere en Mark Levinson?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
FM, Dab of analoog in klinken niet zo goed, daar kan geen enkel systeem iets aan verbeteren. Pas bij een echt goede bron met hoge bitrate zoals CD begint het ergens op te lijken, dus in de RC zal het niet beter zijn. ML kan daar niets aan veranderen.
Ik vind trouwens dat hele ML nogal overgewaardeerd, het is goed, maar geweldig????? (En ik heb drie wagens met ML gehad)
Je zit nog steeds met een kleine ruimte waar je wat muziek in wilt proppen. Je auto is geen concertzaal of zelfs maar woonkamer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexus4me

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
582
1
381
63
Prachtige wagen, maar man man man wat zijn die velgen mishandeld, of zie ik dat verkeerd?
ML zit er inderdaad wel in, maar daar ben ik het met Higgie eens, overgewaardeerd systeem, in ieder geval op normale volumes, moet het herd dan blijft het echt wel heel goed, maar anders....
 
  • Leuk
Waarderingen: Arbitrator

Robin74

Hoort erbij
12 apr 2018
51
8
8
De velgen zijn beschadigd bedankt voor scherpe oog! Ik heb het probleem in mijn beste Frans teruggelegd om te vragen hoe dit op te lossen
Originele lexus velgen zvan F sport zijn al gauw € 4000,- volgens mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
FM, Dab of analoog in klinken niet zo goed, daar kan geen enkel systeem iets aan verbeteren. Pas bij een echt goede bron met hoge bitrate zoals CD begint het ergens op te lijken, dus in de RC zal het niet beter zijn. ML kan daar niets aan veranderen.
Ik vind trouwens dat hele ML nogal overgewaardeerd, het is goed, maar geweldig????? (En ik heb drie wagens met ML gehad)
Je zit nog steeds met een kleine ruimte waar je wat muziek in wilt proppen. Je auto is geen concertzaal of zelfs maar woonkamer.
Daar ben ik het wel mee eens. Er zijn genoeg goedkopere aftermarketsystemen die ik gehoord heb in auto's die beter klonken dan het ML systeem. Slecht is het zeker niet, vrij goed te noemen zelfs, maar het is ook weer niet hallelujah en het beste ooit.