Aankoopadvies IS250 bij dealer

Status
Niet open voor verdere reacties.

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
840
1
458
63
Hallo,

sinds het verschijnen van de tweede generatie IS vind ik dat nog steeds een hele mooie auto. Je ziet ze niet vaak rijden en dan denk je er ook niet snel aan als je aan het kijken bent naar een andere auto. Op dit moment rij ik in een Audi A4 en ben op zoek naar wat anders. De A4 rijdt zeker niet verkeerd, maar het is niet bepaald een stuurmansauto. Hij is zwaar in de neus en wil graag rechtdoor in bochten. Ik wil ook wel eens wat anders rijden dan de meest voor de hand liggende Duitse auto's en dan kun je niet om een IS250 heen. Zeker niet na een proefrit die ik tijdens een Paasshow gemaakt heb met een IS250. Dat rijdt echt lekker.

Ik heb dit forum (IS 2nd gen) als gast al eens doorgelezen, myreviews op Autoweek.nl gelezen en het Amerikaanse aankoopadvies van ClubLexus.com. Hoewel daar bruikbare informatie staat, gaat dit over auto's die in de VS en Canada zijn geleverd. Zo weet ik niet of er veel verschillen zijn tussen de Europese modellen en die in de VS/Canada.

Zijn er algemene aankooptips die typisch in Nederland van toepassing zijn, wanneer je een Lexus bij een dealer aanschaft? Dan denk ik aan:

  • Waaraan kun je herkennen dat je Premium Select garantie hebt gekregen bij aankoop? Bij Audi krijg je bijvoorbeeld een pasje met het kenteken en een begin- en einddatum. Is dat bij Lexus ook zo, of staat dit gewoon op de factuur?[/*:31ky9egj]
  • Wat houd "Ready-to-go" in volgens de Premium Select folder? Is de auto alleen klaar gemaakt voor een proefrit, of krijgt ie voordat ie de showroom in gaat een beurt en heb je per saldo geen afleveringskosten meer nodig?[/*:31ky9egj]
  • Hoe kun je controleren of een auto met Premium Select garantie inderdaad de laatste beurt heeft gehad? Stel dat de stempel wel in het boekje staat, maar de beurt is in feite niet uitgevoerd (omdat de dealer hierdoor geld denkt te besparen)? Op ClubLexus.com las ik dat je een VIN in kunt voeren om een volledige lijst van onderhoud in te zien. Dit is vast mogelijk voor de eigenaars in de VS/Canada, maar is er ook zoiets beschikbaar voor Nederlandse eigenaars?[/*:31ky9egj]
  • Zijn er dealers met een "discutabele reputatie", of zijn ze allemaal goudeerlijk en echt wel te vertrouwen? Ik heb bij een tweetal grote Audi dealers namelijk heel andere ervaringen. Zo wil de twijfelachtige prijs: "Audi dealer van het jaar" niets zeggen over de betrouwbaarheid van die betreffende Audi dealer, maar is het vast een prijs van de importeur om te zeggen: "Kijk: zij hebben afgelopen jaar de meeste Audi's verkocht!" en "Naar tevredenheid van klanten kijken we niet, maar niet doorvertellen hoor...".[/*:31ky9egj]
  • hebben jullie nog algemene tips naast: kijk en luister goed, zoek naar herstelde schade, maak zeker een proefrit enz. Oftewel, hebben Europese IS250 modellen (met automaat) bekende klachten? Een waterpomp wil wel eens stuk gaan heb ik begrepen, maar zijn er nog meer dure reparaties die je kunt verwachten bij een IS250 uit 2009 met een km-stand van rond de 100.000 km?[/*:31ky9egj]

Alvast hartelijk bedankt voor de reacties!
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
D43m0n zei:
De voorbumper zit zwaar onder de steenslag (veel meer dan mijn huidige auto, die ouder is en meer km heeft gereden). En de motorkap zit ook behoorlijk vol met steenslag, ook meer dan m'n huidige auto. Daarnaast heeft de vorige eigenaar ondanks de parkeersensoren aan de voorkant toch wel eens zijn bumper ergens tegen aan gezet. D'r zitten geen deuken in, maar de onderkant is wel wat verbogen op een aantal plekken, de lak is daar ook gebarsten. Dat is er niet uit te spuiten of plamuren. De achterbumper heeft lichte parkeerschade met wat deukjes en is dat ook nog eens lelijk bijgewerkt met de lakstift. Een reflector is daarbij ook gebarsten. Aan beide zijkanten zitten ook de nodige krassen van deuren van andere auto's. Daarnaast zijn de voorbanden aan vervanging toe.

De reden dat ik twee voorstellen heb gedaan, is omdat ik bij de aflevering van mijn A4 ook alles kon laten repareren volgens de "hoge kwaliteitsnormen van Audi". De tranen sprongen me bijna in de ogen, zo slecht was dat hersteld. De achterbumper zat toen vol met krassen doordat de hond van de vorige eigenaar vaak meeging. Ze hebben toen er gewoon wat blanke lak op gespoten, wat je met je nagel er zo af kon krabben. En zo zijn er nog meer dingen heel slecht hersteld. Deze ervaring heeft me ontzettend veel geleerd. Ik heb dat ook eerlijk verteld bij de verkoper van de IS, en daarom twee voorstellen gedaan. Hij twijfelde wel. Als ik de deal had gesloten zoals de verkoper voorstelde, had ik er niet goed bij geslapen en was ik met een knoop in m'n maag de auto op gaan halen ("als het maar goed gedaan is...").

Lang van stof, hoe kom je erbij ;) Wel duidelijk zo.

'Gebruiksporen' of 'gebruikschade'. Die termen an sich zijn eigenlijk fout. Alle schade komt namelijk door gebruik. De vraag is of schade acceptabel is in relatie tot andere zaken zoals leeftijd en prijs.

Overmatig steenslag, door slechte wegen en/of onvoldoende afstand houden, waarbij de hele voorkant geperforeerd lijkt, vind ik niet vallen onder acceptabel.
Als dan ook bumpers schade hebben in die mate die je noemt, ook niet. De voorbumper moet hersteld worden en afhankelijk van niet zichtbare schade, zelfs vervangen. Bij warm weer kan een bumper meteen weer uitdeuken, waardoor de lak barst. Voor hetzelfde geld is er een frame erachter iets verbogen of heeft de stootbalk al eerder een aanrijding opgevangen. Gaat de tweede keer minder goed dat opvangen.
Als krassen in portieren wit tonen van de primer, meer dan nageldiep zijn en meer dan enkele centimeters lang betekent overspuiten.

Al met al zo lezende denk ik dat je dan een basis hebt voor onderhandeling. Misschien handig om te weten: mijn ervaring is dat of de bestuurder veel pech heeft of anders kan het een indruk geven hoe er met de auto is omgegaan.

Ik hoop dat je er wat mee kan :)
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
840
1
458
63
Lacor zei:
Al met al zo lezende denk ik dat je dan een basis hebt voor onderhandeling. Misschien handig om te weten: mijn ervaring is dat of de bestuurder veel pech heeft of anders kan het een indruk geven hoe er met de auto is omgegaan.
Wij zitten op een lijn ;)

Alor zei:
Wat vragen ze dan voor die auto? En beschrijf de auto eens goed.
Bj km stand ed? Dan weten we waar over we het hebben en kunnen we onze eigen mening geven. Misschien is de prijs niet eens zo gek ... Of juist wel bla bla.

Heeeeel veeeel ervaren Lexus kopers hier onder ons midden hoor :D
Ik wil hier niet een dealer bij naam noemen om hem in een verkeerd daglicht te stellen, ik doe m'n best:

  • Bouwjaar 2009[/*:m:2pq24r0l]
  • km-stand net over de ton[/*:m:2pq24r0l]
  • Executive (automaat)[/*:m:2pq24r0l]
  • De binnenkant ziet er netjes uit. [/*:m:2pq24r0l]
  • De motorkap en voorbumper hebben heel veel steenslag, meer dan m'n eigen auto die ouder is en meer km's heeft gereden. [/*:m:2pq24r0l]
  • De voorbumper heeft een keer wat geraakt, de onderlip is licht gebogen. Van een afstand zie je het niet, maar als je er voor staat kun je het niet missen, het is een plek van 10x5cm die hierdoor opvalt, naast de vele steenslag. De lak is ook gebarsten op die plek. Je voelt ook veel bramen daaronder.[/*:m:2pq24r0l]
  • Rechtsachter heeft de bumper parkeerschade die je op een afstand van 2 meter al ziet en voelt met je nagel. De plek is ongeveer 30x30 cm. De reflector die er naast zit is gebarsten, hoewel de lak daaromheen geen sporen vertoont. Ik vermoed dat de tik hard genoeg is geweest om die reflector te laten barsten, maar de flexibiliteit van de bumper heeft een scheur net kunnen voorkomen. [/*:m:2pq24r0l]
  • Alle vier deuren hebben krasjes zitten op de plek waar een ander zijn deur wel eens tegenaan heeft laten vallen. Het zijn krasjes, geen deuken. Je ziet de primer er doorheen en je voelt ze ook.[/*:m:2pq24r0l]
  • Daarnaast zijn de voorbanden uit 2008 en toe aan vervanging voordat ik er in de zomer mee op vakantie ga (4 mm profiel). De achterbanden zijn nagenoeg nieuw (nog geen 5000km mee gereden denk ik).[/*:m:2pq24r0l]
  • Verder kan ik niet veel zeggen over de technische staat van de auto, ik kan niet goed zien hoe de remblokken er voor aan toe zijn, achter lijken ze nog dik genoeg. Hij rijdt verder prima, zoals je van een Lexus mag verwachten denk ik.[/*:m:2pq24r0l]
  • Vraagprijs is ?24.500,- incl kosten rijklaar maken en 2 jaar premium select garantie.[/*:m:2pq24r0l]

Zegt u het maar :rulez:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik zag er 1 staan uit 2009 op MP, vraagprijs ? 22.690 en 86dkm, boekje gestempeld door dealer (ter ruwe indicatie, zonder lexus garantie etc.). Waarschijnlijk heb je die ook al gezien..

Denk dat Alor wel redelijk in de richting zit, schadereparatie schat ik op 2000? (beetje vakkundig uitgevoerd) ;)
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
840
1
458
63
Alor zei:
Mijn mening is dat je enkele duizenden euro's moet betalen voor de twee jaar garantie.
Dit is waarschijnlijk een "verzekering" die de dealer voor je afsluit bij de importeur. Bij de aanschaf van m'n A4 was dat ook zo bij de A-selectie garantie. Dat kostte toen ongeveer ?500,- voor een jaar garantie. Bij Premium Select zal het vast ook zo werken, al kan ik me goed voorstellen dat de verzekering daar goedkoper kan zijn omdat een Lexus minder vaak onverwacht in de werkplaats staat. Op de Lexus-site wordt een bedrag van ?769,- genoemd bij het verlengen van de fabrieksgarantie met twee jaar. Ik schat in dat het niet heel veel zal afwijken van de kosten van de Premium Select garantie.

Alor zei:
Maar de 'schade' kost ook snel een 1500/2000 schat ik.

20000,- max lijkt mij redelijk.
Ik denk dat het bedrag om te repareren ook in die orde van grootte ligt. Ik zou nog best ?1000,- meer willen geven om de dealer z'n boterham te gunnen, maar niet ten koste van de mijne :D

GPS-10 zei:
Ik zag er 1 staan uit 2009 op MP, vraagprijs ? 22.690 en 86dkm, boekje gestempeld door dealer (ter ruwe indicatie, zonder lexus garantie etc.). Waarschijnlijk heb je die ook al gezien..

Denk dat Alor wel redelijk in de richting zit, schadereparatie schat ik op 2000?
Via dergelijke foto's kun je niet zien hoe de auto er daadwerkelijk bij staat, maar de km-stand is ruim 20.000 km lager en de uitvoering is nagenoeg gelijk. De bovag-garantie zal ook wat kosten, maar staat niet in verhouding tot 2 jaar Premium Select, daar zal de kostprijs van die bovag-garantie dan ook naar zijn. Grote/opvallende schade is niet te zien op die foto's, daaruit mag je afleiden dat ie er niet slechter bij staat dan die bij de dealer.

Fijn dat jullie er ook zo over denken. Stel nou dat over een paar weken die auto nog te koop staat, dan zou het niet gelukt zijn om die auto aan 4 verschillende mensen te verkopen (volgens de verkoper). Dan heeft "de markt gesproken" denk ik en kan de verkoper zich afvragen of er toch te veel voor de auto gevraagd wordt.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
D43m0n zei:
blue-eyes zei:
Mij met leugens onder druk zetten? Waar liegt hij nog meer over dan?
Nee. Dat hoort voor mij niet bij een eerlijke handel.
Zolang ik niet kan bewijzen dat hij echt liegt, ga ik er van uit dat het verkooptrucs zijn. Ik heb vorig jaar een seminar bezocht, waar je ook twee boeken bij kreeg. Het seminar was ontzettend leerzaam en heel leuk (veel gelachen), de boeken zijn vrij saai. In een van die boeken wordt haarfijn uitgelegd wat voor verkooptrucs er veelal toegepast worden en hoe ze werken. Ik herkende direct twee van de zes principes uit dat boek.

Maar je hebt wel een punt, het onder druk zetten vind ik niet netjes, maar dat gebeurde hier zo doorzichtig dat ik het vrijwel direct doorhad. En dan, volgens dat saaie boek, moet je herkennen dat het gebeurt en nuchter blijven handelen. Dat heb ik gedaan en het feit dat ie terugbelde geeft aan dat het advies uit het boek gewerkt heeft :-D. Ondanks dat het een jonge Lexus is, zou er best iets aan kunnen mankeren. Ik wacht rustig af tot er wat moois voorbij komt. Als die auto over een paar weken nog staat zal ik hem eens bellen. Voordat ik dat doe, probeer ik achter de onderhoudshistorie te komen. Misschien valt daar iets uit af te leiden. Als er niets schokkends staat, is het vast dat de auto hem te lang te koop staat.

[quote="('t is vast niet van een Chinees, maar wel een gezegde)":tly9dr89]"Zaait en gij zult oogsten"
[/quote:tly9dr89]


Rationeel heb je gelijk, dat herken en erken ik ook wel. Maar ik wil daar dan gewoon geen zaken mee doen. Er zijn er wel meer.
Is een gevoel.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Als je naar bijv. autocare gaat om te laten spuiten ben je wel meer dan de genoemde 2000 euro kwijt.....

Die rekenen standaard al 500 euro per onderdeel. Twee bumpers, twee maal zijpanelen zit je al op 2000 euro.
Dan de rest nog.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
840
1
458
63
blue-eyes zei:
Als je naar bijv. autocare gaat om te laten spuiten ben je wel meer dan de genoemde 2000 euro kwijt.....

Die rekenen standaard al 500 euro per onderdeel. Twee bumpers, twee maal zijpanelen zit je al op 2000 euro.
Dan de rest nog.

Nou kan het voordeliger uitpakken als de dealer dit zelf doet of laat doen. Die keus heb ik hem ook gegeven en dat bevestigde hij ook. Op sommige onderdelen kan tot wel 40% marge zitten. Voorlopig nog even niets, helaas. We zoeken rustig verder :)
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
ALs die EUR 24.500 vraagt, kan je niet even de schadeherstelkosten eraf halen, feitelijk alleen de waardevermindering, wat ongeveer de helft van schadeherstel is. Ik denk rond de koers van EUR 2.500 als je het laat doen, geheel afhankelijk van waar en uurtarief.

Gevoelsmatig vind ik de vraagprijs ook wat hoog. Nieuw geloof 51.520 in deze uitvoering? Dan is de vraagprijs nu ruim 47% daarvan. Dan gezien leeftijd (maand is onduidelijk, eind of begin 2009?) en kilometerstand aan de hoge kant vind ik. Ik denk wat je zegt dat als de dealer schadeherstel laat uitvoeren, om zo zijn vraagprijs te kunnen blijven aanhouden. Maar dan nog te hoog. Zou volledig spic en span rond de EUR 22.500 verwachten.

Portieren kunnen misschien nog gepolijst worden, als plekken niet veel groter of beter zijn dan ongeveer een halve centimeter (dan hele auto doen i.v.m. glansverschil en uitstraling). Gezien de steenslag en bumper zou je de hele kop moeten spuiten, zijschermen pak je sowieso mee. Maar dat is intern inderdaad voor minder te doen.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
840
1
458
63
Ik ben net gebeld door de dealer. Die vertelde me dat er binnenkort een IS wordt ingeruild die mogelijk ook naar mijn smaak is. Nou, dat is natuurlijk mooi! Er werd me ook verteld dat de auto waar ik eerder in ge?nteresseerd was zojuist is afgeleverd. En inderdaad, ik zie hem niet meer staan.

Ondanks dat ik mijn twijfels had over de mate van interesse van die ene auto, is er maar 1 gek nodig om hem te kopen. Waarschijnlijk heeft mijn proefrit de "wachtende" over de streep getrokken om toch snel die auto te kopen, zonder er veel aan te laten doen. De verkoper had toch wel een beetje gelijk dat ik niet de enige ge?nteresseerde was in die auto.

Ik vind het dan ook fijn dat ie me belt om te vertellen dat er weer eentje ingeruild wordt, dat heb ik hem uiteraard ook gezegd. :rulez:
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
840
1
458
63
Weet iemand of er in de loop der jaren een andere teint leverbaar is geweest voor een licht interieur? Ik heb bijvoorbeeld een IS250 gezien die een licht lederen interieur heeft. Op de foto's ziet het er twijfelachtig uit, in het echt vind ik het net vanille vla lijken (excuses als ik hiermee iemand voor het hoofd stoot) en dat is niet echt mijn smaak. Ik zie ook foto's voorbij komen waarbij de teint van het lederen interieur niet geel/wit is, maar haast grijs/wit lijkt en dat spreekt me meer aan.

Aangezien de interieurpanelen in de loop der jaren ook veranderd zijn (donkerbruin hout, zwart gelakt hout, enz.) kan ik me voorstellen dat de kleuren van het interieur ook licht veranderen. Weet iemand of dat inderdaad ook zo is, of is het puur de lichtval bij het maken van de foto?
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
840
1
458
63
Dat interieur van jou is inderdaad erg mooi Alor. Ik neem aan dat het een interieur is dat af fabriek is geleverd (het ziet er heel strak uit namelijk)? Wat is het bouwjaar van je auto?
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
840
1
458
63
Weet iemand wat de technische verschillen zijn die met de introductie van modeljaar 2009 zijn doorgevoerd?

Ik heb een folder van modeljaar 2009 kunnen downloaden op het forum, een zoektocht naar een folder van het model daarvoor levert niets op.

Naast de uiterlijke verschillen zoals andere achterlichten, knipperlichten verplaatst van voorscherm naar zijspiegels en andere opties voor de panelen in het interieur, wat zijn dan nog andere wijzigingen die Lexus doorgevoerd heeft? Doorgaans wordt een facelift bij Europese auto's ook gebruikt om verbeteringen door te voeren, ik kijk er echter niet van op dat Lexus dit continu doet, passend bij de Japanse cultuur en de slogan :rulez:

Ik kan me voorstellen dat de motor wat zuiniger is geworden, dat er wijzigingen zijn aan het onderstel, wijzigingen aan het stuurhuis (was het altijd al elektrisch, snelheidsafhankelijk bekrachtigd?), LED-verlichting bij achterlichten.

Zo is het vanaf 2009 geloof ik ook mogelijk om bij het sluiten van de auto met de afstandsbediening, die spiegels automatisch in te laten klappen. Zijn er meer van dit soort wijzigingen of is het vanaf modeljaar bij wat kleine veranderingen in het uiterlijk gebleven?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
grofweg uit mijn hoofd:
- Navigatie HMI gewijzigd.
- USB aansluiting
- Bakverhoudingen automaat
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
840
1
458
63
geen idee wie dit zei:
zoekt en gij zult vinden

Op ClubLexus.com heb ik een lijstje gevonden dat niet helemaal van toepassing zal zijn op de Nederlandse modellen, de relevante zaken voor de Nederlandse markt plaats ik voor het gemak hier:

2007
  • Haaienvin-antenne op het dak toegevoegd[/*:m:11njwr2z]
  • Knoppen voor kofferbak- en tankdopontsluiting wat verplaatst en verlicht[/*:m:11njwr2z]

2008
  • Meer beenruimte achter door veranderde vorm van rugleuning bij bestuurders- en passagiersstoel[/*:m:11njwr2z]
  • Verbeterd gevoel in het stuur (naar men zegt, wat zwaarder)[/*:m:11njwr2z]
  • Verlichting van dorpelbeschermers is van blauw naar wit veranderd (alleen Executive?)[/*:m:11njwr2z]
  • 18" wielen zijn van kleur veranderd naar "liquid graphite"[/*:m:11njwr2z]
  • Munthouder toegevoegd[/*:m:11njwr2z]
  • kasjmier (EN -> cashmere) tapijt en vloermatten zijn veranderd in een zwarte kleur. Dit is halverwege het modeljaar doorgevoerd, vroege 2008-modellen hebben dit nog in een lichte kleur[/*:m:11njwr2z]

2009 (eerste facelift)
  • zijknipperlichten in voorschermen zijn verhuisd naar de zijspiegels[/*:m:11njwr2z]
  • kleine veranderingen aan voor- en achterbumpers en grill[/*:m:11njwr2z]
  • kleine veranderingen in het interieur[/*:m:11njwr2z]
  • kasjmier (EN -> cashmere) interieur vervangen door ecru[/*:m:11njwr2z]

2010
  • Bluetooth beschikbaar zonder navigatie[/*:m:11njwr2z]
  • audiosysteem upgrade met toevoeging van USB-aansluiting en ingebouwde iPod interface[/*:m:11njwr2z]
  • Navigatiesysteem is opgewaardeerd naar de zesde generatie, realtime verkeersinformatie en andere verbeteringen, nu HDD-gebaseerd i.p.v. DVD[/*:m:11njwr2z]
  • Mark Levinson zonder navigatie niet langer mogelijk[/*:m:11njwr2z]

2011 (tweede facelift)
  • Kleine veranderingen aan het exterieur, waaronder voorbumper[/*:m:11njwr2z]
  • Koplampen met LED-dagrijverlichting[/*:m:11njwr2z]
  • Een aantal opties zijn verwijderd: AFS (meedraaiende koplampen), PCS (PreCrash Safety systeem i.c.m. adaptieve cruise control, geheugen opties voor de passagier (stoel)[/*:m:11njwr2z]
  • Sport-uitvoering vervangen door F-sport line[/*:m:11njwr2z]

2012
  • kleine wijziging aan koplampen[/*:m:11njwr2z]

bron

Wat is volgens jullie het beste/mooiste bouwjaar qua techniek/betrouwbaarheid?
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
840
1
458
63
Ik heb gisteren weer het genoegen gehad om in een mooie IS250 te sturen. Het was een auto die afgeladen is met opties. Een prachtige kleur zit er op: "truffle mica". De auto ziet er eerlijk uit, de verkopende partij ook. Ik vind het alleen ontzettend jammer dat er een dakraam in zit (af fabriek). Als ik zelf achter het stuur zit zoals ik wil zitten (stoel zo laag mogelijk, maar rugleuning redelijk rechtop) dan raak ik net niet de hemelbekleding. Maar nu ben ik wel afgelopen vrijdag naar de kapper geweest. Er zit volgens m'n vriendin nog geen centimeter speling tussen m'n haren en het dak. Als m'n vriendin echter achter het stuur gaat zitten, zit ze liever wat hoger en dan raakt ze met haar haren ruimschoots de hemelbekleding. Ontzettend jammer natuurlijk, deze ervaring heb ik echter met meer auto's die een dakraam af-fabriek hebben, ik kom er dan net wel, dan net niet tegenaan.

Daarnaast was ik benieuwd naar de kleuren van zowel het exterieur als het interieur. De kleur "truffle mica" is werkelijk prachtig. De auto zoals hij er bij stond heeft wel wat gebruikssporen, maar is vele malen netter dan de auto die ik eerder gezien heb. Alle gebruikssporen worden netjes verholpen, dat is me verzekerd en ik geloof de verkopende partij ook dat dit goed zal gebeuren. De kleur van het interieur zet me aan het twijfelen. Als de auto geen dakraam af-fabriek had gehad, moet ik er nog over nadenken, maar dan ben ik wel heel ge?nteresseerd in die bewuste auto. Maar als het interieur donker was geweest (zwart, of anderszins passend bij de kleur van de buitenkant) had ik niet getwijfeld.

En bij twijfel zeg ik: niet doen. Heel jammer, want de auto klopt, de verkopende partij klopt, de onderhoudshistorie klopt. Alleen door dat dakraam en de kleur van het interieur (dat is ecru) zal ik spijt krijgen van de koop.

De komst van de IS300h biedt vast voldoende kansen om een mooie IS250 te vinden naar mijn smaak :)

De zoektocht naar m'n huidige auto heeft ook 3 maanden geduurd en de auto daarvoor was ook niet binnen een week gekocht. De vijver van IS-en is kleiner dan die van A4-en maar met geduld kom je best een eind, denk ik :p
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Er zit volgens m'n vriendin nog geen centimeter speling tussen m'n haren en het dak.
Wel jammer, maar dat herken ik maar al te goed. Zou voor mij ook een reden vormen om uit te kijken naar een auto zonder zo'npaneel, mooi interieur of niet... ;)

Er zit altijd winst in voorbereiding, dus je komt beslist nog wel wat tegen wat 'past' ;)
 

joeri3000

Nieuw hier
3 mei 2013
1
0
1
Lacor zei:
Wel, op naar de volgende gezamenlijke 'autokeuring' :D

Zal ik maar gelijk van de gelegenheid gebruik maken dan :)

Heb de volgende IS250 op het oog:

[*] business luxury uit 2006 180.000 km
[*] automaat
[*] Zwarte uni (202 astral black) lak
[*] beige lederen interieur met elektrische stoelverstelling, stoelverwarming en koeling
[*] ML audiosysteem en navigatie
[*] 19" velgen met kale banden
[*] alle beurten netjes afgestempeld m.u.v. de 180k beurt.

Auto is even bij de Lexus dealer geweest en daar hebben zij de volgende punten genoteerd:
[*] banden zijn aan vervanging toe (wist ik al)
[*] remklauwen, blokken en schijven achter moeten in zijn geheel worden vervangen (klauwen kunnen m.i. ook prima gereviseerd worden, scheelt ? 550!)
[*] dashboard gaat mogelijk op termijn rammelen. Schijnt een bekend probleem te zijn en kan goed worden verholpen. Dealer gaf aan dat hij dit niet onder garantie wilde verhelpen. Begreep van een collega welke dezelfde auto rijdt met ook het "dashboard rammel" dat dit bij hem waarschijnlijk gewoon onder garantie/coulance wordt hersteld (andere dealer)?
[*] voorbumper en motorkap wat steenslag. m.i. acceptabel in relatie tot de km stand
[*] Volledige historie opgevraagd en buitenom de normale beurten en terugroepacties geen reparaties uitgevoerd.

Verder aldus de dealer een nette auto. Samen met de verkoper (particulier) op een prijs uitgekomen van ? 11.000 Deze week beslissen. Wat denken jullie?

Gelijk een vraagje is deze Lexus uni lak ook afgewerkt met een blanke laklaag?

Oh ja als ik de Lexus heb zal ik mijzelf ook voorstellen :)
 

Aquila

Nieuw hier
1 mei 2013
9
0
0
Gezien de staat en de km stand vind ik 11.000 bij een particulier toch te duur en zou hem mooi laten staan.

De 180.000 km beurt is niet de goedkoopste en de hele remmerij vervangen cq. deels reviseren + 19" banden kosten je ook wel een paar centen. Als je nog even rondkijkt, zeker met de komst van de nieuwe IS zullen er wel wat ingeruild worden, kun je voor een beetje meer dan 11.000 wel een goede auto kopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.