- 10 apr 2013
- 1.139
- 1
- 786
- 113
Hallo,
sinds het verschijnen van de tweede generatie IS vind ik dat nog steeds een hele mooie auto. Je ziet ze niet vaak rijden en dan denk je er ook niet snel aan als je aan het kijken bent naar een andere auto. Op dit moment rij ik in een Audi A4 en ben op zoek naar wat anders. De A4 rijdt zeker niet verkeerd, maar het is niet bepaald een stuurmansauto. Hij is zwaar in de neus en wil graag rechtdoor in bochten. Ik wil ook wel eens wat anders rijden dan de meest voor de hand liggende Duitse auto's en dan kun je niet om een IS250 heen. Zeker niet na een proefrit die ik tijdens een Paasshow gemaakt heb met een IS250. Dat rijdt echt lekker.
Ik heb dit forum (IS 2nd gen) als gast al eens doorgelezen, myreviews op Autoweek.nl gelezen en het Amerikaanse aankoopadvies van ClubLexus.com. Hoewel daar bruikbare informatie staat, gaat dit over auto's die in de VS en Canada zijn geleverd. Zo weet ik niet of er veel verschillen zijn tussen de Europese modellen en die in de VS/Canada.
Zijn er algemene aankooptips die typisch in Nederland van toepassing zijn, wanneer je een Lexus bij een dealer aanschaft? Dan denk ik aan:
Alvast hartelijk bedankt voor de reacties!
sinds het verschijnen van de tweede generatie IS vind ik dat nog steeds een hele mooie auto. Je ziet ze niet vaak rijden en dan denk je er ook niet snel aan als je aan het kijken bent naar een andere auto. Op dit moment rij ik in een Audi A4 en ben op zoek naar wat anders. De A4 rijdt zeker niet verkeerd, maar het is niet bepaald een stuurmansauto. Hij is zwaar in de neus en wil graag rechtdoor in bochten. Ik wil ook wel eens wat anders rijden dan de meest voor de hand liggende Duitse auto's en dan kun je niet om een IS250 heen. Zeker niet na een proefrit die ik tijdens een Paasshow gemaakt heb met een IS250. Dat rijdt echt lekker.
Ik heb dit forum (IS 2nd gen) als gast al eens doorgelezen, myreviews op Autoweek.nl gelezen en het Amerikaanse aankoopadvies van ClubLexus.com. Hoewel daar bruikbare informatie staat, gaat dit over auto's die in de VS en Canada zijn geleverd. Zo weet ik niet of er veel verschillen zijn tussen de Europese modellen en die in de VS/Canada.
Zijn er algemene aankooptips die typisch in Nederland van toepassing zijn, wanneer je een Lexus bij een dealer aanschaft? Dan denk ik aan:
- Waaraan kun je herkennen dat je Premium Select garantie hebt gekregen bij aankoop? Bij Audi krijg je bijvoorbeeld een pasje met het kenteken en een begin- en einddatum. Is dat bij Lexus ook zo, of staat dit gewoon op de factuur?[/*:31ky9egj]
- Wat houd "Ready-to-go" in volgens de Premium Select folder? Is de auto alleen klaar gemaakt voor een proefrit, of krijgt ie voordat ie de showroom in gaat een beurt en heb je per saldo geen afleveringskosten meer nodig?[/*:31ky9egj]
- Hoe kun je controleren of een auto met Premium Select garantie inderdaad de laatste beurt heeft gehad? Stel dat de stempel wel in het boekje staat, maar de beurt is in feite niet uitgevoerd (omdat de dealer hierdoor geld denkt te besparen)? Op ClubLexus.com las ik dat je een VIN in kunt voeren om een volledige lijst van onderhoud in te zien. Dit is vast mogelijk voor de eigenaars in de VS/Canada, maar is er ook zoiets beschikbaar voor Nederlandse eigenaars?[/*:31ky9egj]
- Zijn er dealers met een "discutabele reputatie", of zijn ze allemaal goudeerlijk en echt wel te vertrouwen? Ik heb bij een tweetal grote Audi dealers namelijk heel andere ervaringen. Zo wil de twijfelachtige prijs: "Audi dealer van het jaar" niets zeggen over de betrouwbaarheid van die betreffende Audi dealer, maar is het vast een prijs van de importeur om te zeggen: "Kijk: zij hebben afgelopen jaar de meeste Audi's verkocht!" en "Naar tevredenheid van klanten kijken we niet, maar niet doorvertellen hoor...".[/*:31ky9egj]
- hebben jullie nog algemene tips naast: kijk en luister goed, zoek naar herstelde schade, maak zeker een proefrit enz. Oftewel, hebben Europese IS250 modellen (met automaat) bekende klachten? Een waterpomp wil wel eens stuk gaan heb ik begrepen, maar zijn er nog meer dure reparaties die je kunt verwachten bij een IS250 uit 2009 met een km-stand van rond de 100.000 km?[/*:31ky9egj]
Alvast hartelijk bedankt voor de reacties!