- 28 okt 2014
- 231
- 7
- 0
als ik een stuk heb gereden (lees 20 km) dan ruikt mijn auto ''warm'' na even kijken en zoeken blijken mijn remschijven en velgen ook goed warm / heet te zijn
ik dacht dan moet ik mijn remklauwen reviseren, maar even verder denken bracht mij bij het feit dat het alle 4 de wielen zijn, zijn het dan wel de remklauwen die gereviseerd moeten worden a ?124 per wiel...? of zit het ergens anders in bv mijn remkrachtverdeler of iets van de abs ofzo ???
ik hoop dat iemand hiermee ervaring heeft en ik direct het goede kan repareren.
wanneer komt het voor: na ongeveer 15-20 km rijden
wat is heet: schijf zo heet dat je geen 2 seconden je vinger er tegen aan wilt leggen
geur: warmte / brand lucht
als de auto stil staat zie je lichte damp in de lichtstraal van de koplampen
alle velgen schijven worden ongeveer even warm (niet gemeten maar gevoeld) zelf gedaan: remmen los gehaald, blokken zijn goed, schijven zijn goed, zit goed in het vet (lijkt zeer recentelijk vernieuwd) zuigers van remklauw zijn goed naar binnen te drukken.
wat nu ?
ik dacht dan moet ik mijn remklauwen reviseren, maar even verder denken bracht mij bij het feit dat het alle 4 de wielen zijn, zijn het dan wel de remklauwen die gereviseerd moeten worden a ?124 per wiel...? of zit het ergens anders in bv mijn remkrachtverdeler of iets van de abs ofzo ???
ik hoop dat iemand hiermee ervaring heeft en ik direct het goede kan repareren.
wanneer komt het voor: na ongeveer 15-20 km rijden
wat is heet: schijf zo heet dat je geen 2 seconden je vinger er tegen aan wilt leggen
geur: warmte / brand lucht
als de auto stil staat zie je lichte damp in de lichtstraal van de koplampen
alle velgen schijven worden ongeveer even warm (niet gemeten maar gevoeld) zelf gedaan: remmen los gehaald, blokken zijn goed, schijven zijn goed, zit goed in het vet (lijkt zeer recentelijk vernieuwd) zuigers van remklauw zijn goed naar binnen te drukken.
wat nu ?