Aanschaf CT200h Luxury Line of BL Pro

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ik ben op zoek naar een CT200h occasion. Het budget is 15.000 euro dus dat wordt het eerste model. Het belangrijkste vind ik dat er goede audio in de auto zit, en een navigatiesysteem.

De eisen:
- ML audio of 10 speaker upgrade;
- LED koplampen/dagrijverlichting;

- privacyglass achter is een pre.

Het Mark Levinson systeem spreekt mij erg aan, maar blijkbaar is er naast de standaard audio ook een audio upgrade van 6 naar 10 speakers. Het systeem met 6 speakers wil ik sowieso niet.

Hoe weet ik of er een audio upgrade in de auto zit? Is dit bij alle CT's zo met navigatie? Of kun je ook navigatie hebben met standaard audio? Zit er zowel bij het 10 speaker systeem als het ML systeem een subwoofer in de kofferbak?

Ik zocht eerst alleen naar een Luxury Line omdat daar het ML systeem (meestal/soms) in zit, maar na het lezen van dit forum kwam ik achter de audio upgrade en deze voldoet waarschijnlijk ook aan mijn eisen. De keuze wordt dan groter omdat naast de Luxury Line ook andere uitvoeringen voldoen.

Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten bij de aanschaf van een CT200h? Is er iets zinnigs te zeggen over de afschrijving? Ik rijd ongeveer 4 jaar in een auto, daarna wordt hij verkocht/ingeruild. Zal de afschrijving nog hoog zijn bij deze auto's?

Ik heb deze CT's gevonden:

http://link.marktplaats.nl/m1025926987
http://www.dolderen.nl/occasions/det...xury-line.html
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Bedankt voor de reacties. Ik heb de LL met de vele gebruikerssporen toch maar laten staan. Als ik een aanschaf als deze doe moet wel alles (nagenoeg) perfect zijn. De BLpro met 18" laat ik daarom ook staan, het Mark Levinson systeem ga bij die auto missen.

Ik heb nu deze op het oog: http://link.marktplaats.nl/m1027614039

Ik vind deze LL aardig hoog geprijsd. Hij is altijd onderhouden bij dezelfde Lexus dealer en deze vertelde dat hij over 10.000 km/sept 2016 de 120k beurt nodig heeft. Ook heeft de auto dan 2 nieuwe banden nodig. Verder zit er een sterretje in de voorruit en een roest puntje bij de tank klep; het lijkt alsof iemand met het tankpistool een puntje lak heeft beschadigd. Na onderhandeling komt de prijs voor deze LL op 15000 euro incl. 6 mnd BOVAG garantie en het herstellen van de beschadigde lak. Het sterretje kan ik via de verzekering laten verhelpen.

Wel grappig om op de link van marktplaats bij samenvatting te zien staan, Topsnelheid 130 km/u :)
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ik ben nog steeds op zoek naar een geschikte LL. Heb nu deze zien staan bij Leaseplan Occasions:

https://www.leaseplan.nl/occasions/lexus/ct/11654897/

Ik heb wat vraagtekens bij de onderhoudshistorie. De batterij is 2x vervangen door slijtage. Ik neem aan dat dit de 'normale' accu is en niet het accupakket voor de aandrijving. Waarom zou de accu 2x vervangen zijn binnen ongeveer 20.000 km?

Daarnaast moet ik bij aanschaf de 90.000 km beurt laten uitvoeren want die is aan de beurt. Dit is ??n van de 'grootste' beurten voor de CT, kunnen daar nog extra's achterweg komen m.b.t. slijtage/onderhoud?
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ik heb wat vraagtekens bij de onderhoudshistorie. De batterij is 2x vervangen door slijtage. Ik neem aan dat dit de 'normale' accu is en niet het accupakket voor de aandrijving. Waarom zou de accu 2x vervangen zijn binnen ongeveer 20.000 km?

Daarnaast moet ik bij aanschaf de 90.000 km beurt laten uitvoeren want die is aan de beurt. Dit is ??n van de 'grootste' beurten voor de CT, kunnen daar nog extra's achterweg komen m.b.t. slijtage/onderhoud?

Batterij vervangen, misschien was het in de eerste instantie een slechte/goedkope accu. De eigenaar reed er weinig mee? Of veel korte stukjes? Of zelf lopen knutselen waardoor een stroomlek is?
Waardoor de accu gewoon continue aan het ontladen is/onder pijl staat. Diep ontladen van accu's is veijwel gelijk aan slopen van een accu.

90k, km... grootste beurten... beetje bullshit. Kijk eens naar de prijzen als de auto boven de 150k, km zit ;)

Tja wat kan ik zeggen, premium rijden is premium betalen. Ik zou zeggen neem een Aygo, vergt minimale onderhoud en is goedkoop en de basis (Toyota) welke Lexus van is ge?volueerd. 👍
 

Wolzur

Nieuw hier
25 apr 2016
8
0
0
Wel een lange zoektocht AZ88 :) Ik had hetzelfde, beetje zoeken links rechts, maar ben uiteindelijk gewoon naar Louwman zelf gegaan en heb daar een 2012 model LL gekocht. 24 maanden garantie etc etc etc. En ik rij en slaap rustig.