Aanschaf hobby auto

11 dec 2012
256
0
0
Vanmiddag heb ik samen met mijn vader besloten dat wij samen nog een auto voor erbij gaan aanschaffen, om daamee rally's en eventueel bruiloften te gasn rijden. Hij moet:
-belastingvrij zijn
-uniek zijn

Verder hebben we samen een maximaal budget van ?17.500 en daarvoor moet hij op Nederlands kenteken staan. Hij mag wel uit Duitsland, Belgi? of Itali? komen. Er mag best wel wat werk aan zitten, maar er moet een goede basis zijn. Dus geen doorgeroeste wagen. Met hoge kilometerstanden heb ik eigenlijk geen probleem...

Wij dachten zelf aan:
-Porsche 911
-Volvo 260 Coupe
-Mercedes-benz SL W107
-Rolls Royce Silver Shadow (of andere Rolls)

Helaas zijn er nog geen belastingvrije Lexussen... Heb wel aan de eerste serie GS en LS gedacht, maar dan wordt belasting wel duur... :p

Er is geen haast bij, maar van de zomer zou ik toch wel graag iets hebben.
Iemand nog suggesties, do's en dont's?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Rally's en bruiloften verenigen met dezelfde wagen lijkt mij lastig haalbaar..

- Rolls - stijlvol, ideaal voor bruiloften, maar man, wat een probleembakken...enne..rally?
- Porsche - het echte en betere werk voor rally + hobby ( past daar een bruid in, who cares!)
- Volvo - vroege series V6 (B27) waren motorisch problematisch (smering)
- Merc - toch liever die Porsche

Dus dan blijft Porsche over :p
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
@Harry

Je bent zelf volgens mij een redelijke Volvo fan dus die zal volgens mij altijd wel in beeld blijven, maar of je daar veel bruiloften mee zal rijden????
Porsche: zoals GPS-10 al aangeeft juiste keuze voor de rally's en ik denk zelfs dat er genoeg zijn die een mooie klassieke Porsche als brui-vervoer-loft-wagen willen..... en daarbij vind ik zelf een Porsche t.o.v. de overige merken toch het meeste hebben....

MAARRR.... het blijft jouw keuze, dus enorm veel succes met het maken van de keuze en de zoektocht.... dat alleen is al super gaaf...
 
11 dec 2012
256
0
0
@GPS-10
De 2.7 uit de volvo is inderdaad geen al te beste motor, en de automatische drieversnellingsbak houdt ook te wensen over. Maar omdat je voor 10k een mooi exemplaar koopt, blijft er nog genoeg over om deze te wisselen voor modernere exemplaren. Maar met een Rolls kun je toch ook lange afstanden voor rally's rijden? Lijkt mij juist daarvoor geschikt, mits op LPG, waar ze trouwens heel geschikt voor schijnen te zijn. De Merc is gewoon lekker fout, dat trekt mij wel aan.

En voor bruiloften zou ik de Porsche en de Volvo zonder chauffeur moeten verhuren, anders past het bruidje er inderdaad niet in, haha...

En Micdee, inderdaad, ik ben een flinke Volvo fan. Prachtig merk... Heb ook aan een 780 Coupe en een 760 Royal (verlengde versie) gedacht, maar ik weet niet of die al belastingvrij te krijgen zijn. Mijn vader daarintegen is een VAG-fanaat, en wil daarom het liefste de Porsche, of nog liever een K?fer Cabrio maar daar ben ik op tegen. Hij vind de Volvo ook wel heel mooi hoor.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Als de Rolls eventueel een optie wordt, dan kan ik je eventueel met een kennis van mij in contact brengen. Hij heeft zelf een RR Cornische cabrio en kan veel vertellen over de do en dont's en technische zaken. PM me maar als je dat wilt.
 
11 dec 2012
256
0
0
Ik krijg nu dus meer info over de Rolls, ben erg benieuwd!
De 780 kan overigens wel belastingvrij. Morgen ga ik kijken bij een 780 D6 met flink wat kilometers, ben benieuwd!
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Ik zou zeker niet voor een Porsche gaan, iedereen wil een Porsche, die zie je op iedere hoek van de straat,
een Volvo daarentegen zou een leuke alternatieve keuze zijn !!
 
11 dec 2012
256
0
0
Ben benieuwd, ga in ieder geval in die 780 rijden en dan zie ik wel. Ga dat exemplaar sowieso niet kopen, maar ik ga dan denk ik in Itali? op zoek...
 
11 dec 2012
256
0
0
De Volvo is zeker een kanshebber. De auto voelt gewoon heel solide aan voor een auto uit 1986. Hij reed goed. De verkoper vroeg dus alleen te veel, heb geprobeerd te onderhandelen maar dat lukte niet. Als ik er echt een zou willen dan ga ik hem uit Itali? halen.

Ik ga ook nog een Rolls bekijken voor een indruk. Laat nog wel iets weten...
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Lastig maar wel leuk... Maar zowel bruiloften als rallytjes is wel erg veel bevraagd Harrie. Maar waarom geen 1800 ES ; zijn nu lang niet meer zo duur als een paar jaar geleden. Bloedmooi en betrouwbaar; wel stuurbekrachtiging inbouwen!
Of zoek een naar een Porsche 944 combi; zijn er maar een handvol van gemaakt.Mooi, betrouwbaar en behoorlijk uniek. Of een JAG XJS Shooting brake(Arden of LYNX Eventer). Ik kon jaren geleden de Arden XJS combi overnemen die ze voor Tina Turner hadden gebouwd; staat volgens mij nog steeds ergens in Duitsland. Of een Bristol 411 (wel altijd RHD). Stijlvol, exclusiever dan Rolls en Amerikaanse V8 en Alucarosserie; mooie discrete auto bovendien. Keus genoeg.. Veel plezier ermee.
 
11 dec 2012
256
0
0
De 1800ES ga ik nog bekijken! Goede tip!
Jaguar... Mwa... Niet echt mijn pakkie an... Van de 944 Combi heb ik nog nooit gehoord, ga ik nog uitzoeken! Bedankt!
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Tja, smaken verschillen en ik heb gewoonweg iets met stations. sommige autos worden mooi door hun lelijkheid, mooi voorbeeld daarvan vind ik een Aston Zagato, bijgenaamd "het beest.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Dankje Alor,
ik heb trouwens een Freudiaanse schrijffout gemaakt. Ik doelde op de Alfa SZ "het beest". Ik zou het mezelf nooit vergeven om een Aston Zagato mooi van lelijkheid te noemen. De originele DB4 Zagatos zijn zo mooi dat je er tranen van in je ogen krijgt. Ik reed begin jaren 90 in het historisch EK regelmatig tegen Nick Cussons, een Engelse zeepbaron( fairy, ultra etc) die op het Isle of Man woonde en de ex Salvadori/Moss DB4 Zagato voor iets van 2 miljoen pond op een veiling had gekocht om er het EK mee te kunnen rijden en winnen. Overigens een hele toffe vent die me na de training in zijn afgeknipte spijkerbroek en blote bast kwam vragen om een biertje te drinken, omdat ik hem met mijn simpele TR3tje in de bochten te pakken nam; vond ie prachtig. Wat ik op mijn beurt prachtig vond was dat Stirling Moss er ook bij kwam zitten, omdat Nick nu in 'zijn'oude DB4 Zagato reed. We hebben met zijn drietjes menige Guiness soldaat gemaakt. De jaren daarna kwam liep Sir Stirling me nooit voorbij als hij mij of mijn TR3tje zag. En dat is nou zo mooi aan de Historische racerij: op de baan het mes tussen de tanden en voor of na de race alles doen om elkaar te helpen en altijd tijd voor elkaar hebben, zonder kapsones.
 
11 dec 2012
256
0
0
Wat gaaf! En ik persoonlijk AANBID de DB4 en Sir Stirling Moss... Gaaf zeg! De beroemdste met wie ik ooit een biertje heb gedronken was Sam Gooris... Haha