Aanschaf Is 200

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hein
  • Startdatum Startdatum

Hein

Nieuw hier
14 mei 2010
3
0
0
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum en rijdt momenteel in een Subaru impreza gtt, omdat deze auto oud word wil ik een iets nieuwere auto kopen. En omdat ik de lexus Is200 altijd al een mooi model heb gevonden ben ik nu een beetje naar deze auto's aan het kijken.

Maar ik ben er ondertussen achter dat er verschillende versies van de Is200 zijn, de business, de sport en de executive. Maar nu is mijn vraag, wat zijn nou de verschillen tussen deze uitvoeringen?

Zijn er nog extra aandachtspunten bij een Is200 met de handbak?
Ik neem aan dat in de is200 wel gewoon euro 95 benzine kan? Aangezien de euro 98 een steeds groter probleem wordt met mijn subaru.

Alvast bedankt,
Groetjes Hein
 
Geen idee wat de verschillen zijn, zelf rijd ik sinds twee weken een IS200 Business uitvoering. Een fantastische auto!

Ik ben trouwens van schakelen overgestapt naar een automaat. Dat rijdt echt heerlijk en waarom zou je zelf in de benzine moeten roeren ;-)
 
tuut zei:
Geen idee wat de verschillen zijn, zelf rijd ik sinds twee weken een IS200 Business uitvoering. Een fantastische auto!

Ik ben trouwens van schakelen overgestapt naar een automaat. Dat rijdt echt heerlijk en waarom zou je zelf in de benzine moeten roeren ;-)

Jouw Business is een van de laatste, eigenlijk gelijk aan de Executive, maar dan zonder getinte ruiten achter. In de laatste jaren van de is200 werd vooral die erg aangekleded business verkocht ipv de Executive.
 
Oke, dat van de uitvoeringen begrijp ik nu ongeveer.

En hoe zit het met de aandachtspunten? Zijn er zwakke plekken op een Is200? Waar je bij aankoop op kunt letten.

Groetjes Hein
 
Let op aanslag op de velgen. Het remstof wil er nog wel eens inbranden bij de IS200.

Let op de CD wisselaar. Dit schijnt er ook ??n te zijn die snel kapot kan, check dit door een aantal keer achter elkaar een cd te laden, wanneer je een error te zien krijgt, kan dat een teken zijn dat hij op het punt staat het te begeven.

De sleutels, die willen wel eens breken en voor je het weet valt de chip er dan uit.

De cover van de voorpassagiers airbag in het dashboard, deze wil nog wel eens verweerd zijn als de auto niet goed onderhouden is, vaak wel met een beetje olie weer mooi te krijgen, maar het zegt iets over hoe de auto in zijn geheel onderhouden is.

Verder heb ik geeneen IS200 gezien die echt hele grote problemen had. Maar goed, voor alles is een eerste keer.
 
Zeker niet. Het enige dat mijn moeder gehad heeft met haar IS200 uit 1999 met 250.000km op de teller waren de bobines.
 
Vooropgsteld dit zijn geen redenen om een IS200 te kopen maar wel aandachtspunten:

Speling stuurinrichting(kogel); uitlijning auto (scheef slijten banden); "Klikken" remmen (remblokken);bij handgeschakelde versie: inleggen tweede versnelling stroef; CD-speler (verlengde garantie fabriek); buitentemperatuurmeter; Bij automaat: dreun bij een snelheid van ca 50km/u.

Grootste verschillen uitvoeringen:

IS200: stoffen bekleding; clima; cd-wisselaar
IS200 sport: extra getindeachterramen; limited slip differentieel;
verlaagd onderstel (harder geveerd);
IS200 exec: half leer/alcantara bekleding; betere stereo installatie dan
de vorige uitvoeringen.

De latere business was een standaard IS met volledig leren bekleding en vaak een pioneer navigatie en 16" wielen (oudere versies).
 
Sorry dat ik dit onderwerp kaap,
maar ik ben dus ook van plan om een 2e hands IS te kopen.
Eerst nog mijn huidige auto verkopen maar ben er druk mee bezig.

Wat ik mij afvroeg is of de IS een distributie riem heeft of dat dit een ketting is, in geval van riem bij hoeveel km deze vervangen moet zijn.
 
Ik heb nu een Hyundai Coup?,
dus wordt wel een stapje omhoog dan :P.
Hij heeft me in 5 jaar nooit in de steek gelaten.

Maar heb zelf in alle mercedessen gereden die er zijn vanwege mijn vorige werkgever, dus ik neem aan dat de IS vergelijkbaar is met een C-klasse.
Vind 'm alleen een stuk mooier om te zien! :)

Zal nog wel even flink moeten sparen, maar dat gaat wel goed komen. Eerst nog de oude auto kwijt zien te raken.
 
Daarom wacht ik nog even met een proefrit.
Heb wel al bij en dealer even in eentje gezeten, maar het beviel me uitermate goed 8)

Moet zeggen dat ik sowieso ben te spreken over Aziatische auto's qua betrouwbaarheid, zal bij een Lexus niet anders zijn.

Enig idee of de onderdelen erg duur zijn?
Viel bij mijn huidig auto ook vies tegen, ondanks een 'goedkoop' merk.

Is er nog wat te zeggen over roestgevoeligheid oid? Of zijn ze zo behandeld dat ze 100 jaar niet door de natuur worden geclaimed?
 
Onderdelen zijn duur (duurder dan toyota, goedkoper dan Mercedes), maar je hebt er in de IS weinig nodig, tenminste om te vervangen. Ik heb twee IS200's gehad, waar mijn moeder mijn eerste nu heeft en mijn vrouw mijn tweede. Beide auto's hebben geen problemen. Het enige dat ik ooit moest doen was de sleutel vervangen.

Het grappige is dat mijn vrouw voor dat ze de IS200 over nam een Hyundai Coupe V6 had. Zeer leuke auto, weinig problemen, behalve dan de kwaliteit. Rubbers begonnen te verweren (model 2003), de wielen kregen aanslag en lak was slecht.
 
Heb een wat ouder model.
Bij mij alleen wat lakproblemen bij de spiegels, maar verder heb ik daar weinig last van.

Maar mijn auto nu is veel te laag (verlaagd bij dealer bij 1e verkoop), en dat gestuiter ben ik gewoon beu.
17"velgen met zo goed als geen vering is echt niet leuk meer na een paar jaar.

Voor bijna 11 jaar oud ziet ie er nog best uit:
IMG_0717.jpg

Maar wordt ook gewoon tijd voor wat anders.

Hoef geen snelle auto, daar heb ik een motor voor, wil gewoon meer luxe en comfort.
 
Wat een plek voor een 1e post :P
Korte vraag; ik ben 205cm lang, en ik ben benieuwd of ik in een mkI IS200 pas... er staan er geen in de buurt te koop voor zover ik weet, en ik vind 100-120km rijden om even te kijken of ik pas ook weer zonde.
Voorkeur gaat uit naar een Sport (ik rijdt nu sinds kort een uit inruil verkregen Audi S4 Avant uit '99, en daarvoor reed ik in een Nissan Skyline GTS25T (R33)... ik zoek iets wat maandelijks een beetje minder kost qua verzekering/belasting/brandstofkosten).
 
JE past wel, maar of je er lekker inzit weet ik niet, maar dat is per persoon verschillend (afhankelijk van je bouw). Ik zou sowieso kijken voor 1tje zonder schuifdak (ivm iets meer hoofdruimte). Een vriend van mij is 198 en die past gewoon wel in de is200 en hij vond hem lekker rijden :)

Maarja ik denk alleen niet dat er nog iemand achter kan zitten.

Let wel op dat je iets minder steun hebt aan de onderkant van je been. een bmw sportstoel met schuivers zou iets comfortabeler voor je kunnen zijn.

Ik zou zeggen... probeer er toch 1 te vinden in debuurt om te testen.