Aanschaf Lexus CT 200h

  • Onderwerp starter Onderwerp starter MOB
  • Startdatum Startdatum

MOB

Nieuw hier
1 nov 2024
4
3
3
Hoi allemaal,

Nadat onze huidige auto er de brui aan heeft gegeven, ben ik op zoek naar een vervangende auto. Eerste wat in me opkwam Toyota.
Na onderzoek, veel inlezen etc werd de uitkomst: een Lexus CT 200h, waarom?

Betrouwbaarheid, zuinigheid en simpelweg meer auto (qua luxe etc) dan andere merken (mijn mening).

Er worden verschillende CT's aangeboden, van bj 2010 en hoger. Ik ben nu aan het twijfelen om een 2011-2013 model te kopen, of 2014 en hoger.
Mijn zoekopdracht is een km stand van max 150k. Op dit forum (en verschillende sites) wordt aangegeven dat de koppakking bij een hoge km stand kapot kan gaan.

Verschillende reaguurders hebben aangeven dat de modellen vanaf 2014 updates hebben gekregen en de koppakkings-issue dus wel mee valt (sws dat deze horror verhalen vaker uit de VS komen, wat te maken heeft met slecht onderhoud en andere zaken).

Nou is mijn vraag: Is het anno eind 2024 handig om een 2011-2013 te kopen met een km stand van max 150k of minder? Of toch opteren voor een nieuwer model? Kortom, ouder model, hogere km-stand of nieuwer model, lagere km-stand hogere prijs, maar wel updates?
En zijn er daarnaast nog andere zaken waarop ik dien te letten?

Er wordt best veel aangeboden qua, maar omdat ze ook lang te koop staan, rijst bij mij de vraag waarom ze niet verkocht worden en of er dus issues zijn of eraan zitten te komen. Ik probeer zoveel mogelijk info te vergaren over de aangeboden auto's zoals: import-auto, schade, dealer onderhouden enz. Maar twijfel nog te veel merk ik.

Alvast bedankt!
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel
Ik zou persoonlijk zeggen:

Heb je het budget en de mogelijkheid een knappe 2014+ CT te kopen: Doen!
Zo niet: een 2011-2013 CT is echt geen slechte auto. Zelf heb ik een hele vroege CT Luxury Line gehad (2010 van de band gerold). Ik heb deze tot diep in de 2 ton gereden en motortje liep nog loepzuiver zonder EGR of koppakking symptomen. Ondanks de pech in het begin, toch wel één van de fijnste auto's ooit in mijn bezit geweest. De auto is ingeruild bij een bekende Lexus specialist, welke de auto zelf gehouden heeft, en nog steeds bij hen rondrijdt. Ik heb ook met facelift wagens gereden en deze zijn zeker wat verfijnder; stiller en de software is getweakt, waardoor je meer op koppel dan toeren rijdt. Ook is het infotainment wat moderner. Verder zijn het vooral de looks en onderhuidse zaken.

Je ziet ze inderdaad vaak langer te koop staan. Ik denk dat het een combi is van prijs en Lexus wordt niet door iedereen gewaardeerd en/of gekocht. Soort nichemarkt. Er zijn niet veel defecten die bekend zijn bij CT's, dus dat zal het probleem niet zijn. Mij is wel opgevallen dat een dealeronderhouden Lexus geliefder is. Vooral ook omdat de dure 90dkm beurten vaak correct zijn uitgevoerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel
Welkom MOB

zou tikken, lees & kijk je goed in
bijv. door middel van de Reviews op de site van Autoweek en video’s op YouTube.
Vind je exemplaren welke je aanspreken gebruik de app van ‘Finnik’ om je een beeld van het betreffende exemplaar te vormen.
Heb je zo een shortlist samengesteld: check of er ‘objectieve’ reviews / klantenervaringen te vinden zijn over de betreffende aanbieders (je koopt tenslotte ook de verkoper) en ga daar ‘toevallig’ langs.
Anderszins kan het ook wanneer je bij een garage zit waar je mee ‘lezen en schrijven’ kan. Vertel ze wat je zoekt en wat je onder aan de streep wil betalen en laat hun de CT van je dromen vinden.
 
Ikzelf heb ook best lang gezocht tot ik de "juiste" CT vond.
Mijn criteria was wel: Het laatste facelift model (vanwege het grotere scherm, en de hierboven genoemde kinderziektes) en een uitvoering met premium audio.
Voorkeur een licht interieur.

Laat je niet afschrikken door de CTs die in Duitsland worden aangeboden, de prijs is veelal lager EN de uitvoeringen completer.
Het importeren en registreren / kenteken aanvragen enz is wel een extra klusje, maar ik vond het best leuk om te doen.
Prijs technisch was het in mijn geval zeer aantrekkelijk.

Ik weet niet wat je budget is maar ik zou zeker autoscout24.de eens intypen in de Google-bar.
 
Goedemiddag allemaal,

@Sam_IS300h: Bedankt voor het delen van jou ervaring. Ik denk idd dat Lexus een nichemarkt is als ik het zo lees. Dat van die 90K km's wist ik niet, weer wat geleerd, maar dealer onderhouden wil je altijd toch?

@levensnevel: Finnik gebruik ik om te achterhalen of het een import is. Dat van reviews / klantervaringen heb ik niet bij stil gestaan, bedankt voor de tip!

@Namssam: Tja, op de 1 of andere manier schrikt het importeren vanuit Duitsland af, vanwege 'gebrek aan kennis' etc. Er zijn ook bedrijven die het voor je regelen, maar dan kan ik het net zo goed zelf uitpluizen. Maar zoals je het brengt, is het wel het overwegen waard, thnx!
 
  • Leuk
Waarderingen: Namssam en levensnevel
Goedemorgen allemaal,

Mijn zoektocht naar een Lexus CT200h is nog gaande (heb nog niet de 'juiste' gevonden).
Wat me overigens op valt is dat sinds ik daarmee bezig ben, ik veel CT200h's zie, en ze lijken nu ook wat 'gewilder'.
Misschien is het echt zo, misschien is het mijn selectieve perceptie who knows, maar vind het wel frappant.

Waarom ik een bericht plaats is het volgende, deze kwam ik gisteren tegen:


Wat vinden jullie ervan?
Deze heeft een 'nieuwe' motor gekregen, bj 2013. Is het een 'kat in het bakkie?' of een 'kat in de zak'?

Alvast bedankt!
 
Ligt aan wat voor motor men geplaatst heeft, als dit er eentje is uit bijvoorbeeld 2018, heb je er een mooie koop aan.
Dit is namelijk een 1e generatie CT en die 'vroege' 1.8's hebben wat kinderziektes. Koppakkingen die mettertijd kunnen lekken en weleens eindigen met kromme drijfstangen. Onderblokken zijn ook niet de allerbeste.
 
Tijdens mijn zoektocht checkte ik zeer regelmatig Gaspedaal.nl en Autoscout24.DE

Ik weet niet wat je budget dak is (en enventueel km stand dak) maar als je die grenzen ingeeft kom je waarschijnlijk wel iets van je gading tegen.
Of je moet €5k en 40.000km ingeven ;-)
 
@Sam_IS300h: Thanks, ja dat was ook mijn gedachte. Bellen en informeren kan nooit kwaad :-)

@Namssam: Ja op beide sites kijk ik ook geregeld, met de selectie van mijn voorkeuren. Al heb ik begrepen dat importeren uit Belgie tegenwoordig goedkoper is dan Duitsland. Ik wil niet meer uitgeven dan 12,5k aangezien ik 2 kiddo's heb van 3 en 6 (Ik verwacht dat ik over een aantal jaren wat groter zal moeten, rekening houdend met hun groei, maar een dakkoffer op vakantie is ook geen probleem lijkt me).

Rond de 12,5 k kom je CT's tegen die van 2010-2011 en rond de 150k (zit volgens mij 180k beurt aan te komen, wat zijn de kosten hiervan?) of 2014 met rond de 220k (en hierbij is de 'angst' en vraag of een tonnetje of meer erbij wel oke is, al lees je dat CT's dat gemakkelijk moeten aankunnen). Uiteindelijk zijn het de keuzes die je moet maken.
 
@MOB

check out
voor dit exemplaar
en dit recente klokje rond
voor de 'problemen' bij hoge kilometerstanden.
Mocht je serieus interesse in dit specifieke exemplaar hebben dan zou ik
a] bij de lokale toyota dealer [zit op hetzelfde industrieterrein] eens navragen of ze een 'quick check-up' kunnen en willen doen gedurende je proefrit.
b] zo wie zo onaangekondigd langs gaan.
c] kijken of je de onderhoud geschiedenis kan achterhalen [bv. door welk bedrijf is die andere motor geplaatst en wat waren elke keer de APK aandachtspunten]
 
De CT van mijn zoon werd begin februari aangereden waarna total loss, 8600,- schade helaas. De verzekering keerde 11.6k uit voor zijn auto (2011 Business line 148000km). Vervangend vervoer werd in eerste instantie bepaald op 3 weken maar verlengd naar een maand, dus op zoek naar een andere CT moest snel. Dan kom je er achter dat die dingen schreeuwend duur zijn en lijken te verkopen als warme broodjes als je op zoek bent naar iets in een bepaalde range. Die range was a. facelift model b. niet te kaal c. acceptabele km-stand d. geen schuif-kanteldak en e. oké kleur ex- en interieur. Ga er maar aanstaan...... ;)

Uiteindelijk na vele omzwervingen op 't net en achter 't net (auto is net verkocht) bij Lexus Amsterdam een 2016 Executive 17" in paarsblauw gevonden en gekocht voor het lieve bedrag van 17k........alsof je een emmer leeggooit :eek:
Korting zonder inruil? (zoals gebruikelijk was) Nee meneer, de marge op deze auto is al erg klein, ik kan wel korting geven op het afleverpakket, pffff, dankjewel!!

Ik snap wel dat je al zo lang aan het zoeken bent, alles moet maar in één keer de goede kant op vallen en dat kan zomaar even duren. Waarbij tegenwoordig een zak geld ook wel helpt.

Succes en veel plezier want het is ook wel weer leuk om te doen, vond ik tenminste.
 

Wat dacht je hiervan? Een redelijk kale uitvoering (geen scherm; zou voor mij geen bezwaar zijn), maar wel de facelift en met geluk is de 180.000 km beurt al gedaan. Die beurt heb ik trouwens vorig jaar laten uitvoeren, kostte (bij een Toyota-dealer) 550,- euro, dus dat valt mee.
(.... ik heb de mijne (Duitse import van 2016, toen 140k km) 2 jaar in bezit: heerlijk rustgevende, kwalitatief uitstekende auto. Niet ruim, niet snel, maar zuinig en kalmerend...)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk_S