Aanschaf Lexus CT 200h

• Onderwerp starter Onderwerp starter MOB
  • Startdatum Startdatum

MOB

Nieuw hier
1 nov 2024
6
8
3
Hoi allemaal,

Nadat onze huidige auto er de brui aan heeft gegeven, ben ik op zoek naar een vervangende auto. Eerste wat in me opkwam Toyota.
Na onderzoek, veel inlezen etc werd de uitkomst: een Lexus CT 200h, waarom?

Betrouwbaarheid, zuinigheid en simpelweg meer auto (qua luxe etc) dan andere merken (mijn mening).

Er worden verschillende CT's aangeboden, van bj 2010 en hoger. Ik ben nu aan het twijfelen om een 2011-2013 model te kopen, of 2014 en hoger.
Mijn zoekopdracht is een km stand van max 150k. Op dit forum (en verschillende sites) wordt aangegeven dat de koppakking bij een hoge km stand kapot kan gaan.

Verschillende reaguurders hebben aangeven dat de modellen vanaf 2014 updates hebben gekregen en de koppakkings-issue dus wel mee valt (sws dat deze horror verhalen vaker uit de VS komen, wat te maken heeft met slecht onderhoud en andere zaken).

Nou is mijn vraag: Is het anno eind 2024 handig om een 2011-2013 te kopen met een km stand van max 150k of minder? Of toch opteren voor een nieuwer model? Kortom, ouder model, hogere km-stand of nieuwer model, lagere km-stand hogere prijs, maar wel updates?
En zijn er daarnaast nog andere zaken waarop ik dien te letten?

Er wordt best veel aangeboden qua, maar omdat ze ook lang te koop staan, rijst bij mij de vraag waarom ze niet verkocht worden en of er dus issues zijn of eraan zitten te komen. Ik probeer zoveel mogelijk info te vergaren over de aangeboden auto's zoals: import-auto, schade, dealer onderhouden enz. Maar twijfel nog te veel merk ik.

Alvast bedankt!

• Leuk
Waarderingen: levensnevel
Goedemorgen allemaal!

De zoektocht gaat nog steeds door! Er komen interessante aanbiedingen voorbij, en mijn eisen zijn inmiddels iets aangepast. Ik heb ook gesproken met de eigenaar van usedlexus.nl – wat een aardige meneer! Hij gaf me een aantal goede tips, en ik houd zijn site zeker scherp in de gaten.

@icb: Goede tip, bedankt!

@MVR: Dank je wel voor je aanbod, heel attent! Ik woon in Amsterdam, dus dat is best een afstand. Toevallig heeft een van onze buren (de auto van de vrouw des huizes) een Lexus CT uit 2015, die ze al 10 jaar rijdt. We wonen nu 3 jaar in deze straat, maar de auto is me nooit eerder opgevallen – waarschijnlijk iets met selectieve perceptie. 😉 Hoe dan ook, ze zijn er supertevreden over! Het is een mooie parelmoer witte 25th Edition, en binnenkort gaan we een ritje maken om te ervaren hoe hij rijdt.

Desalniettemin, nogmaals bedankt voor je aanbod!

@Sam_IS300h: Thanks, genoteerd!

@BlueyCT200: Ja, de prijzen zijn inderdaad veranderd! En ach, "never change a winning team," toch? 😉

• Leuk
Waarderingen: BlueyCT200
Ik lees over de problemen met de koplampen led- strips vaker in het bouwjaar 2017,toeval of..?
Geen idee. Maar het gaat om de nieuwe koplampen met de V-shape bovenin. Die vanaf 2017-18 modellen zijn uitgebracht.

Dealer gaf ook aan dat ze bij bosjes uitvallen. Zelfde geldt voor de nieuwste Toyota lampen. Ook veel terugkom acties.