Aanschaf LS430?

Bertil

Nieuw hier
26 dec 2012
12
0
0
Misschien ga ik een LS430 aanschaffen, onlangs heb ik er een gereden en dat beviel prima, voordat ik tot aanschaf over ga heb ik nog een hoop vragen.

Ten aanzien van de aandachtspunten heb ik uiteraard dit topic aandachtig gelezen: http://www.lexusforum.nl/forum/viewtopic.php?f=115&t=3296

Wat mij nog niet helemaal helder is, wat het uiteindelijk kost om die ML subwoofer te vervangen?

Verder vraag ik mij af wat een redelijke prijs is voor een LS430 uit 2001 met 140.000 KM? Hij is dealer onderhouden en in zeer nette staat.

Of wellicht weten jullie er nog een te koop, liefst onder de 9.000 EUR anders begint mijn vrouw te protesteren :p en ik heb geen zin om de auto all risk te verzekeren.

Ook ben ik op zoek naar een goede garage in (omgeving) Rotterdam voor onderhoud en een (eventuele) aankoopkeuring, dealers vind ik vaak relatief duur voor het geleverde, of valt dit bij Lexus mee?

Alvast bedankt voor jullie suggesties,

Bertil
 
11 dec 2012
256
0
0
Hoi Bertil,
Een LS uit 2001 met 140.000 kilometer op de teller... Wow... Ik zoek zelf regelmatig naar dat soort auto's, ik wil er heel misschien een aanschaffen voor er bij, en zo'n kans heb ik nog niet gezien. Ik denk dat die auto ongeveer ?12.000 of meer waard is... Ik weet ook geen andere auto te vinden met zo'n kilometerstand... De meeste hebben meer dan 200.000 kilometer gereden, ook geen probleem lijkt mij maar toch...

Heb je misschien een link naar die advertentie toe? Ben wel erg benieuwd!
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Bertil zei:
Misschien ga ik een LS430 aanschaffen, onlangs heb ik er een gereden en dat beviel prima, voordat ik tot aanschaf over ga heb ik nog een hoop vragen.

Ten aanzien van de aandachtspunten heb ik uiteraard dit topic aandachtig gelezen: http://www.lexusforum.nl/forum/viewtopic.php?f=115&t=3296

Wat mij nog niet helemaal helder is, wat het uiteindelijk kost om die ML subwoofer te vervangen?

Verder vraag ik mij af wat een redelijke prijs is voor een LS430 uit 2001 met 140.000 KM? Hij is dealer onderhouden en in zeer nette staat.

Of wellicht weten jullie er nog een te koop, liefst onder de 9.000 EUR anders begint mijn vrouw te protesteren :p en ik heb geen zin om de auto all risk te verzekeren.

Ook ben ik op zoek naar een goede garage in (omgeving) Rotterdam voor onderhoud en een (eventuele) aankoopkeuring, dealers vind ik vaak relatief duur voor het geleverde, of valt dit bij Lexus mee?

Alvast bedankt voor jullie suggesties,

Bertil

viewtopic.php?f=60&t=3493&p=57888#p57888

Als je "geluk" heb is deze misschien nog te koop.

Voor een aankoop keuring zou ik naar een Lexus garage gaan, kosten ongeveer 200 euro,
lijkt Misschien een aardig bedrag maar altijd beter als voor 10.000 euro ellende kopen.

Onderhoud, zelf leren doen, de meeste dingen zijn goed te doen en verder, wat gaat er nu kapot aan een goed onderhouden LS, de meest betroubare auto in zijn klasse
 

Bertil

Nieuw hier
26 dec 2012
12
0
0
Allereerst bedankt voor de reacties. Het is niet degene van Autoscout:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=225728625&cd=634918800680000000

die vind ik er ook niet zo heel netjes uitzien op de foto, dat geeft mij wat minder vertrouwen over hoe de eigenaar er mee om gaat.

Welke het wel is laat ik nog even in het midden, we zijn namelijk net aan het onderhandelen over de prijs. Waarbij een aankoopkeuring zal plaastvinden als we het eens worden over de prijs.

Dit is inderdaad een hele mooie http://www.lexusforum.nl/forum/viewtopic.php?f=60&t=3493&p=57888#p57888

aangezien deze ook nog op autoscout staat ging ik er eigenlijk vanuit dat hij nog te koop is.

Wat ik alleen moeilijk vind om te kiezen is een LS430 voor rond de 10.000 EUR met 140.000 KM of ongeveer 8000 EUR voor een met 220.000 KM beide uit 2001. Het enige waar ik echt huiverig voor ben bij een LS430 is problemen met de luchtvering.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Hoge km. standen zijn geen probleem bij een LS, mits de auto goed en vooral aantoonbaar onderhouden is
Als er problemen met de luchtvering zijn betreft dit bijna altijd oudere type's

Beter een LS met wat meer km. maar goed onderhouden, dan een waar je twijfels bij hebt
 

Bertil

Nieuw hier
26 dec 2012
12
0
0
En als beide LS-en goed zijn onderhouden, in zeer nette staat, uit 2001 en voor de rest ook vergelijkbaar. Wat is dan een goede keuze:

Een LS met 140000 km voor 8000 EUR of een LS met 220000 KM voor 10000 EUR?
 
11 dec 2012
256
0
0
Er staat een LS op de site met 848.000 km... Ik zou zeggen, mail die eigenaar eens... Kilometerstanden lijken mij geen probleem, kennis van me reed eerst een Mercedes ML270 uit 2001, heeft hij gekocht met 125.000 kilometer en op de dag 5 jaar oud, en weg gedaan na nog eens 5 jaar met 280.000 kilometer op de teller. Niks als gezeik mee gehad. Nu komt het mooist; de nieuwe eigenaar heeft er niks meer aan hoeven doen tot dusver, de auto is praktisch nieuw... Ik schrik ook niet van hoge kilometerstanden, vaak zijn alle kinderziektes en soort er dan uit. Ik zou die met 220.000 zeker overwegen!
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Bertil zei:
En als beide LS-en goed zijn onderhouden, in zeer nette staat, uit 2001 en voor de rest ook vergelijkbaar. Wat is dan een goede keuze:

Een LS met 140000 km voor 8000 EUR of een LS met 220000 KM voor 10000 EUR?

De prijzen heb je waarschijnlijk omgedraaid, maar ja wat is de goede keus en wat versta je onder vergelijkbaar.

Wanneer heeft de auto zijn laatste onderhoudsbeurt gehad, is de distributie al vervangen ( kosten zo'n 1200 euro )
hoelang heeft de vorige eigenaar de auto gehad, hoe is/was zijn rijstijl, wel of geen schade gehad enz enz
Vanaf hier kan ik maar 1 duidelijk verschil zien, namelijk 2000 euro

De keus moet jezelf maken, daar kan iemand die de beide auto's niet gezien heeft,laat staan ingereden heeft,
geen zinnige uitspraak over doen
 

Bertil

Nieuw hier
26 dec 2012
12
0
0
Ik heb de prijzen inderdaad omgedraaid. Onderstaand wat meer informatie.

LS430 140000 KM voor 10000 EUR:
-Dealer onderhouden bij dezelfde dealer waar hij is aangeschaft.
-Krijgt bij aanschaf een grote onderhoudsbeurt, is hij namelijk bijna aan toe.
-Distributie uit mijn hoofd 2 of 3 jaar geleden vervangen.
-Set goede winter- en zomerbanden
-Van een oudere man, 4 jaar in zijn bezit, die hem als weekend/hobby auto had. Voor woon werk gebruikte hij een kleinere auto.
-Cosmetisch in zeer goede staat, ik heb geen enkele beschadiging of wat dan ook kunnen ontdekken. Interieur is als nieuw.
-Technisch voor zover ik kan overzien ook, 15 KM testgereden wel vrij rustig, de auto reed in mijn beleving zoals het hoort.
-Remschijven voor beginnen wat in te slijten, remde wel goed.
-Parkeersensor voor moet vervangen worden.
-Geen President uitvoering, aangezien er altijd kinderstoeltjes op de achterbank zullen staan, zijn stoelkoeling voor en zonnerollo's in de deuren, de enige opties die ik enigszins zal missen


LS430 met 220000 KM voor rond de 8000 EUR:

-Heb ik niet in gereden of gezien maar is van een forumlid welke volgens mij een echte liefhebber is.
http://www.lexusforum.nl/forum/viewtopic.php?f=60&t=3493
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=218642512
http://www.lexusforum.nl/forum/viewtopic.php?f=16&t=1951
-Heeft binnenkort een onderhoudsbeurt nodig
-Distributie niet zolang geleden vervangen
-President uitvoering

Zelf neig ik naar die met 140000KM, daarom heb ik nog niet naar die met 220000KM gekeken.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Klinkt goed, enkel een proefrit van 15 km lijkt mij te kort om een duidelijk beeld van de auto te krijgen.

Toen ik mijn vorige / eerste LS tweedehands kocht heb ik de auto een weekend mee gehad om deze goed te bekijken en te testen, dat is een uitvoerige testrit.

Nu is een heel weekend het andere uiterste dan een proefrit van 15 minuten, maar als je daadwerkelijk van plan bent de eerste te willen kopen ( zo te lezen wordt het deze ) zou ik voor de zekerheid nogmaals een proefrit gaan maken, minstens een uurtje snelweg en provinciale wegen en even de stad door,
bij serieuse intresse kan de verkoper hier geen bezwaar tegen hebben, wel zelf even tanken
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Bertil zei:
Zelf neig ik naar die met 140000KM, daarom heb ik nog niet naar die met 220000KM gekeken.

De kilometerstand bij deze auto's zegt mi. niet zo veel.
Waar je meer aan hebt is de onderhoudsgeschiedenis, want bij goed (en tijdig) onderhoud gaan deze auto's tot over 500k prima mee (mijn ex LS400 had 360k op de teller en was nog als nieuw, zowel motorisch als qua ophanging en aandrijving).
 

Alexusls400

Hoort erbij
29 jan 2011
81
3
8
Mijn LS400 heeft 370.000 km achter de kiezen. Is van '99 die heeft bijna dezelfde motor als een 430, alleen wat minder CC's. Gaat prima! :rulez:
 

Bertil

Nieuw hier
26 dec 2012
12
0
0
Komend weekend ga ik ze beide bekijken en proefrijden. Ik houd jullie op de hoogte. Goed om te horen dat hogere KM geen probleem is mits goed onderhouden.

Wat ik me nog wel afvraag hoe lang de luchtvering mee gaat? In Nederland lijkt dit bij niemand een probleem te zijn, terwijl op http://www.clublexus.com/ hier regelmatig over wordt gesproken. Misschien zijn de wegen in Nederland veel beter.

En wat ik nog steeds zo bijzonder vind is dat de automaatbakken onverwoestbaar blijken te zijn. Daar kunnen die duitse 3 nog wat leren.
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Nee hoor, went dadelijk en who cares als hij na 5 jaar niks meer waard is ? Als je 5000 Euro uitgeeft, dan schroef je hem na 5 jaar uit mekaar, verkoopt de onderdelen op fleabay en je hebt gratis gereden.
 

Bertil

Nieuw hier
26 dec 2012
12
0
0
RHD is niet helemaal mijn ding. Lijkt mij zo lastig in een parkeergarage.

Dit weekend heb ik in beide LS-en test gereden, dus een met 220000km en een met 140000km.

Ik vond degene met 140000km frisser rijden, moeilijk om uit te leggen waar het verschil in zit. Het voelde tijdens het rijden allemaal net even wat strakker. Waarschijnlijk wat minder speling op het onderstel. Verder is het exterieur van die met 140K helemaal als nieuw, degene met 220k heeft wat kleine steenslag. Eigenlijk voelt die met 140k als een nieuwe auto. Wat betreft interieur zijn ze beide erg netjes.

Daarnaast staat er een "nieuwe" te koop:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=226453079

Ziet er goed uit, voor een redelijke prijs. Helaas is het helemaal in Friesland. Wellicht kent iemand hier deze auto.