Aanschaf LS430?

Bertil

Nieuw hier
26 dec 2012
12
0
0
Misschien ga ik een LS430 aanschaffen, onlangs heb ik er een gereden en dat beviel prima, voordat ik tot aanschaf over ga heb ik nog een hoop vragen.

Ten aanzien van de aandachtspunten heb ik uiteraard dit topic aandachtig gelezen: http://www.lexusforum.nl/forum/viewtopic.php?f=115&t=3296

Wat mij nog niet helemaal helder is, wat het uiteindelijk kost om die ML subwoofer te vervangen?

Verder vraag ik mij af wat een redelijke prijs is voor een LS430 uit 2001 met 140.000 KM? Hij is dealer onderhouden en in zeer nette staat.

Of wellicht weten jullie er nog een te koop, liefst onder de 9.000 EUR anders begint mijn vrouw te protesteren :p en ik heb geen zin om de auto all risk te verzekeren.

Ook ben ik op zoek naar een goede garage in (omgeving) Rotterdam voor onderhoud en een (eventuele) aankoopkeuring, dealers vind ik vaak relatief duur voor het geleverde, of valt dit bij Lexus mee?

Alvast bedankt voor jullie suggesties,

Bertil
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Bertil zei:
RHD is niet helemaal mijn ding. Lijkt mij zo lastig in een parkeergarage.

Dit weekend heb ik in beide LS-en test gereden, dus een met 220000km en een met 140000km.

Ik vond degene met 140000km frisser rijden, moeilijk om uit te leggen waar het verschil in zit. Het voelde tijdens het rijden allemaal net even wat strakker. Waarschijnlijk wat minder speling op het onderstel. Verder is het exterieur van die met 140K helemaal als nieuw, degene met 220k heeft wat kleine steenslag. Eigenlijk voelt die met 140k als een nieuwe auto. Wat betreft interieur zijn ze beide erg netjes.

Daarnaast staat er een "nieuwe" te koop:

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?pr=0&fromparkdeck=1&id=226453079

Ziet er goed uit, voor een redelijke prijs. Helaas is het helemaal in Friesland. Wellicht kent iemand hier deze auto.

Ziet er zeker goed uit en ach hoever is friesland, ik heb mijn LS naar 1 jaar zoeken in Stuttgart gevonden,
Neem de moeite om rustig te zoeken en je komt vanzelf een keer met een LS die je niet kan laten staan naar huis :D
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Kijk ook eens in Duitsland. De LS serie is daar voor weinig te koop met vaak hele lage km standen. Rentnerfahrzuge vaak genoemd. Import is geen probleem. er zijn er zat te koop voor weinig. autoscout24.de of automobile.de heeft genoeg keuze. Allen is het land groot dus soms moet je reizen. :D
 

Bertil

Nieuw hier
26 dec 2012
12
0
0
De kogel is door de spreekwoordelijke kerk. Op zaterdag heb ik onderstaande LS430 met 140000KM gekocht. :)

2s0d64j.jpg


Keurige wagen, zowel van binnen als buiten als nieuw en hij is altijd bij dezelfde dealer in onderhoud geweest. Afgelopen donderdag heeft hij daar ook een beurt gehad. Uit de beurt kwam niks vervelends uit naar voren, alleen zijn de voor remschijven afgedraaid en er nieuwe remblokken voor op gekomen. Dat van die remschijven vermoede ik al, die waren wat ingesleten. Dit is allemaal netjes door de verkoper geregeld.

In het weekend gelijk 400KM gereden. Dat rijdt geweldig en anders dan mijn BMW 540i Touring. In het begin is het wat wennen. De auto heeft veel meer comfort en is rustgevender. Ik blijf me verbazen over hoe stil de auto is. Verder vind ik de automaat en motor heel soepel samenwerken. Waarom Lexus er voor kiest de keuze hendel van de automaat door zo'n zigzag patroon te halen is me een raadsel, ik klik liever in een keer door. Misschien moet ik daar nog even aan wennen.

Met de stoelen had ik eerste instantie wat ruzie. De comfort stoelen in mijn BMW omsluiten je wat meer en daarvan kan je de rugleuning in twee delen verstellen. Na 400KM rijden vind ik de stoelen in de Lexus ook goed zitten, ze zijn wat vlak maar dat past wel bij het karakter van de auto. Je stapt naar 200KM aan een rijden lekker fris uit de auto.

Al met al een geweldige auto die ik, zo vermoed ik, naar verloop van tijd steeds meer zal gaan waarderen.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Gefeliciteerd en welkom bij de LS-club, :flowers: ziet er erg goed uit, hoop de auto op de volgende meeting te kunnen bewonderen
 

Bertil

Nieuw hier
26 dec 2012
12
0
0
Ik ben benieuwd hoe dat gaat bevallen het bindgenootschap der Lexus-piloten.

Als er een meeting is zal ik zeker proberen aanwezig te zijn. Ik ben wel nieuwsgierig geworden naar andere LS-en Lexussen. Vooral de oudere LS-en spreken me aan. Ik heb eigenlijk alleen nog maar een LS430 in het echt gezien.
 
11 dec 2012
256
0
0
Ze zijn ook veels te zeldzaam... Ik had toen ik mijn RX ging kopen nog nooit een RX van na de facelift gezien... LS'en zie je niet vaak, de oudere zie ik wel ooit aangezien ik nog wel eens ga kijken bij Auto Timon in het voor mij nabij gelegen Uden. Daar hebben ze vaak mooie exemplaren staan hoor...

En als het voor mij uit komt, zie ik je op de meeting!