Aanschaf nieuwe lexus is200 hoeveel kilometers

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Beste forumleden,

Na mijn total loss verklaring van mijn vorige lexus is200 begin ik toch weer een beetje te zoeken naar een andere, ik was immers nog lang niet uitgekeken op deze auto.

Nu is (natuurlijk) de kilometer stand een van de belangrijkste punten voor de vraagprijs.

Hoeveel kilometers hebben jullie op de teller staan en merken jullie een toename van het onderhoud vanaf een bepaald aantal kilometers?

Met andere woorden, kan ik met een gerust hard een lexus is200 met 250000 km op de teller kopen bijvoorbeeld?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
250.000km zou ik niet zomaar kopen.

De IS200 van mijn moeder staat op 220.000 behalve een kapotte bobine heeft de auto nooit wat gehad.De IS200 van mijn vrouw staat op 150.000 behalve een kapotte accu heeft deze auto ook nooit wat gehad.

Maar ja, een slechte vorige eigenaar kan alle betrouwbaarheid vergallen. De uiterlijke staat van de auto zegt veel, maar niet alles. Kijk vooraal naar de onderhoudsgeschiedenis (of dit op tijd is gebeurt zegt namelijk wel veel) en luister naar de auto tijdens een testrit.
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Ik heb bij de IS alleen een remachterlicht vervangen .Werd steeds goed onderhouden.Verkocht hem en de nieuwe fiere eigenaar rijdt nog steeds zorgeloos rond.Zal nu een 16O.OOO km hebben.Ik reed wel steeds op een technische verantwoordde wijze.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
[quote="tri".Ik reed wel steeds op een technische verantwoordde wijze.[/quote]

Wat moet ik mij voorstellen bij " techische verantwoord wijze"
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Met een koude motor nooit brutaal optrekken, niet met gierende banden vertrekken, tijdig remmen.Gewoon zeer vlotjes doch defensief rijden.En natuurlijk niet zelf klooien met wonder chips om iets "te verbeteren", veel te brede banden en dan klagen over uitgelopen lagers,geen vering meer en dan in een drempel haken.
 

magila

Hoort erbij
10 sep 2011
70
0
0
mijne komt welleswaar uit japan waar er veeel minder word gereden dan hier, dus ik heb een km-stand van maar 78.000km.
maar als ik de onderhouds historie bekijk zijn er alleen maar standaard onderhouds dingen gebeurd zoals distributieriem en banden vervangen.
1 keertje is de radiator vervangen, vermoedelijk door steenslag...
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Je moet gewoon een beetje mazzel en gezond verstand hebben. Koop je een nette auto van een oud mannetje die niet kan stoppen met praten over de auto dan zit het vaak goed. Ga je daarintegen bij een 20 jarige een auto kopen met veel km?s en overal schades en hij schept op over hoe lang ie heeft gedrift en hoe snel dit dat bla bla kan je verwachten dat er het een en ander aan (gaat) mankeren.

Mijn IS heeft bijna 100.000 gelopen en ik heb al diverse dingen defect gehad. Dat waren toevallig dingen die niks met onderhoud of gebruik te maken hadden. Daarmee wil ik zeggen dat lage km stand ook niet veel zegt.
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Een te lage KM-stand is ook niet altijd geweldig (zegt degene die net een IS kocht die op 11 jaar pas 55.000 gelopen heeft). Lage KM stand betekend vaak veel korte ritjes, veel stadsverkeer, veel koude starts etc.
Een auto die 150.000 snelwegkilometers heeft gehad kan frisser zijn dan 1 die de helft in een omgeving met drempels, rotondes en verkeerslichten heeft gehad.

Veel kun je aflezen aan de staat van onderhoud. Is een auto met 2 ton op de teller van eerste eigenaar die hem binnen had staan, is de lak dun van het vele poetsen en gaat het dashboard kastje niet meer dicht van de onderhoudsfacturen van de lexus dealer dan heb je goede kans dat je nog jaren zorgeloos plezier hebt van die auto.
Is een auto met 1 ton op de klok van de 9e eigenaar, liggen er velgen onder die je bij het tankstation op de zegeltjes kon sparen en is het onderhoudsboekje "kwijt" dan heb je redelijke kans dat de auto wat achterstallig onderhoud heeft...

Dingen waar je op zou kunnen letten (wil nog niet altijd wat zeggen) zijn bijvoorbeeld het olie filter. Is dit een origineel Lexus/Toyota exemplaar dan is de kans dat niet op onderhoud bespaard is groter dan wanneer er een chinees immitatie ding in zit.
 

dennisb

Actief
19 apr 2011
101
1
18
Dank voor de reacties, ik ben weer wat wijzer, ik ga rustig wachten of ik wat ga tegen komen op internet.

Ik denk dat het begin volgend jaar gaat worden, dan zijn we de hel winter voorbij... :worship:
 

bakker

Actief
4 mei 2011
123
0
0
alles hangt er gewoon vanaf hoe de rijstijl was van jouw voorganger ik heb met mijn is na 5 maand een versleten koppeling op 160 000 km en ik heb net vastgelopen zuigers gehad in de remklauwen het is gewoon gelukt hebben met 2de hands wagens
grt dieter
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
mijn ervaring met auto's is inmiddels meer zo. Als je er weinig voor betaalt is het minder erg als er wat stuk gaat. Denk je in je koop er 1 van 8000 euro en er gaat een hoop stuk is het nog kutter als dat je een koopt van 4000 want dan heb je wat ruimte om er geld in te pompen.

Algemen ervaring met Toyota is dat als het al 250k heeft gereden het dat best nog een keer kan :-D Is overigens ook beter als een auto van 10 jaar oud die gemiddeld maar 5k per jaar rijd dan is je slijtage veel hoger omdat niks ooit op temperatuur komt. (smering en dergelijke)
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Net 237.000 kilometer er op zitten. Altijd met de juiste kilometerstanden, op tijd dus, bij de Lexus dealer onderhouden. Rijdt nieuw, geen rammeltje. Behoudens 2 lekke schokdempers, nooit kosten gehad. Ben van plan om er 300.000 mee te rijden en dan misschien zo'n mooie 8 cylinder ISF. In ieder geval, weer een Lexus.
 
27 jul 2011
207
1
0
Heb zelf MTEC schrijven met gaatjes en groeven i.c.m. mintex blokken (sinds een aantal maanden en een paar duizend KM). Remt ontzettend goed moet ik zeggen en tot nu toe nog geen last van kromme schijven. Ik probeer ook zo min mogelijk om lang op de rem te staan bij een stoplicht. Alleen als de weg op of afloopt heb je weinig keuze...
 

1074

Nieuw hier
4 nov 2011
12
0
0
Bernard Roerink zei:
Net 237.000 kilometer er op zitten. Altijd met de juiste kilometerstanden, op tijd dus, bij de Lexus dealer onderhouden. Rijdt nieuw, geen rammeltje. Behoudens 2 lekke schokdempers, nooit kosten gehad. Ben van plan om er 300.000 mee te rijden en dan misschien zo'n mooie 8 cylinder ISF. In ieder geval, weer een Lexus.
Hoi die van mij 273000 geen probleem rijd als een zonnetje.
geen gerammel, geen gekraak of gepiep NIETS. Loopt als nieuw.
Dat is LEXUS.
Groet Bert