Aanschaf starthulp waar op letten?

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
N.a.v. een ander topic over het ijsvrij maken van auto's, overweeg ik een 12v kacheltje icm een starthulp of een losse "stroombron" (hoe heet zo'n ding???)

Bedoeling is dat het kacheltje een kleine cabrio ijsvrij maakt, en vocht wat verdrijft, hoeft dus niet gloeiend heet te worden.
Zat te denken aan een starthulp Powerplus POWX410 of b.v. Powerplus POW5633 die ook als compressortje kan dienen.
En dan een auto kacheltje http://www.autostyle.nl/tuninggids/a...x10-5x9cm.html

suggesties welkom !
 

Da_Kwant

Hoort erbij
20 feb 2014
77
2
0
Misschien eens te vergelijken met een nachtverwarming van een vrachtwagen (vermogen/oppervlakte) en met een tijdschakelaar het kacheltje in de auto laten opspringen zodat het niet de ganse nacht de batterij belast. Maar ik denk wel niet dat je het een batterij kan leeg trekken.....?
En dan zou ik in plaats van de starthulp gewoon het 220v stopcontact gebruiken.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Ik heb zo een soortgelijke starthulp gehad , rond de 50 euro en werkte goed op mijn toenmalige 4 cylinder ,
de accu heeft geen lang leven , ik heb hem als starthulp gebruikt toen ik ergens lek spanning had en na 5 x flink gebruiken werd de accu zwak
ik neem aan dat een keramische kachel best veel stroom verbruikt maar lang niet zoveel als een startmotor trekt , dus voor dat bedrag lijkt het mij een goede oplossing