Aansluiten Yatour MP3 (USB) setje

S171

Nieuw hier
21 jun 2016
14
2
0
Vorige week heb ik mijn Lexus IS 200 (2001) opgehaald en vond het dit weekend wel eens tijd om het yatour setje dat ik besteld heb te installeren. Ik loop alleen tegen een probleem aan (denk ik), in de filmpjes waar ze die dingen installeren zie je vaak dat er meerdere inputs zijn waar niks op aangesloten is. Wanneer ik echter mijn radio loskoppelde vond ik slechts twee aansluitingen die beide bezet zijn. Links zat zo'n dikke witte stekker met behoorlijk wat draadjes erin en rechts zat er ook een met 2 draadjes. Ik neem aan dat ik geen van deze twee kan loskoppelen om die yatour aan te sluiten? De radio ziet er overigens ook anders uit dan op de instructiefilmpjes:


http://oi65.tinypic.com/2lnffbq.jpg

(de twee kabels die ik bedoel zijn natuurlijk degene onder het grijze doosje, ik snap wel dat die twee bovenste uberhaupt niet van de radio zijn maar de daadwerkelijke kabels lieten zich wat moeilijk fotograferen)
 
Laatst bewerkt:

S171

Nieuw hier
21 jun 2016
14
2
0
Nee, alleen zo'n yatour setje die bedoeld is om aan te sluiten op de cd wisselaar (met zo'n dikke witte stekker)
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Oke, maar vroeg me af of er al een carkit in zat.. of heeft gezeten.
de radio kan 2 aansluitingen hebben 5+7 of 6+6. voor de yatour, ik heb het idee dat die stekker met 2 kabeltjes van een carkit is oid.
 

S171

Nieuw hier
21 jun 2016
14
2
0
Oh op die fiets, ik heb in de auto zelf nooit iets gezien van een carkit maar het zou natuurlijk kunnen dat de stekker ervan nog wel aangesloten zit inderdaad. Ik zal eens kijken, als ik em eruit haal en de installatie werkt nog dan weet ik genoeg. Bedankt!
 

S171

Nieuw hier
21 jun 2016
14
2
0
Dat gaat inderdaad vrij makkelijk zodra je weet hoeveel kracht je moet zetten om die dingen eruit te halen, was in eerste instantie iets te voorzichtig waardoor ik niks gedaan kreeg en het gevoel had dat ik ergens een schroefje over het hoofd zag xD

Ik heb de specificaties van die dealer nog teruggevonden en daar stond ook 'autotelefoon voorbereiding' dus dat zal dat stekkertje wel zijn dan, ik ga morgen even op mijn gemak kijken en dan laat ik wel weten of het gelukt is
 
  • Leuk
Waarderingen: ErwinJDM

S171

Nieuw hier
21 jun 2016
14
2
0
Als ik die kabel eruit haal en de yatour erop aansluit dan werkt het setje prima .. enige probleem is dat mijn geluid dan niet meer werkt xD. Die twee kabeltjes blijken dus van mijn speakers te zijn. Bestaat er voor die witte stekkerdozen een splitter en zou dat in dit geval misschien werken? Of moet ik die kabeltjes loshalen van die witte stekker en ze combineren ofzoiets? Neem aan dat je die ook niet zomaar in een willekeurig leeg vakje kan steken?
 

S171

Nieuw hier
21 jun 2016
14
2
0
Top! bedankt voor de link, ik heb de 5+7 aansluiting

Dan in de tussentijd maar weer een cdtje branden dan :p .. die cd wisselaar doet het verbazingwekkend goed, zelfs met gebrande cd's
 

S171

Nieuw hier
21 jun 2016
14
2
0
Gelukt, bedankt voor je hulp!

Ben helaas alleen wel een schroefje verloren van de radio, hoop dat het niet teveel gaat rinkelen tijdens het rijden xD