Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Dure grap een nieuwe accu ? 236,= incl. montage, oorzaak korte ritjes (veel starten) volgens dealer de auto is van 2011 aangeraden wordt om dit door de dealer te laten doen nu snap ik waarom.
Staat er niet op de factuur hoeveel de accu zelf heeft gekost?
Dan kun je zien hoeveel de accu nu echt heeft gekost en hoeveel toegevoegde waarde erbij is gekomen door de dealer.
Lijkt me dat de 236 euro incl. de manuren is. En zo'n garage runnen is ook niet gratis.
Dealer onderdeelprijzen zijn ook hoger meestal he, maar nog een aanzienlijk bedrag. Ik ga wel voor die 60 euro. Vanochtend geen reactie op de handgreep, reservesleutel ook niet, 1x schermpje aan met de sleutel tegen de startknop maar daarna alles uit en bleef ook uit, denk ook de accu plat na 8 jaar (2012 auto).
Wel apart want je krijgt geen indicatie dat hij slechter gaat starten etc omdat hij de startmotor niet voedt.
Aan de andere kant het ding is ook nooit ontladen want hij doet enkel de CV en binnenverlichting en dash een minuutje hooguit tot je m start/aanzet.
Weet niet hoe dit bij Lexus zit, maar bij mijn vorige auto (Mercedes) moest de accu geprogrammeerd worden. Bij het niet programmeren zou de accu sneller kapot gaan dacht ik. Daarom (op aanraden van vriend bij ANWB dus onafhankelijk) de accu laten vervangen bij des tijds mijn vaste MB specialist.
Dat is alleen bij AGM accu's, had ik bij mijn 2009 BMW Z4 ook, dealer klusje maar bij de CT200h is het een simpele 40Ah accu, die zet ik er zelf wel in straks.