- 16 okt 2018
- 129
- 135
- 43
Beste Forum,,
Een aantal zaken mbt terugroepacties van de Gen5 RX zijn wellicht handig om te weten. Geen van de zaken zijn ernstig, maar wel zeer irritant. (Edit 1-12-2025). Het gaat in het onderstaande om een Lexus RX 450h+ executive uit December 2023.
ACCU
Bij 2023 modellen kan er zijn dat er een te kleine accu in is geplaatst. Hier staat een actie voor open vanuit Lexus die vaak al zal uitgevoerd. Mocht dit niet zo zijn dan kan het gebeuren dat de spanning van de accu te laag wordt en de software in de stress schiet. Het gevolg zijn vele foutmeldingen en soms een auto die niet meer in D wil. Herstart kan helpen, maar dan blijft met foutmeldingen zien. Men werkt overigens ook aan een oplossing voor de software.
Deurklink
De deurklink kan bij vorst niet responsief worden. Ook hier is een terugroepactie voor en zal in veel gevallen zijn uitgevoerd. Mijn eigen ervaring was op de eerste dag vorst toen ik mijn bestuurders deur en een passagier deur niet open kreeg. Via de passagier deur aan de voorzijde kon ik de auto inklimmen. Er zit op de deurklink aan de onderzijde nog een verstopte hendel om mechanisch de deur te openen. Dit werd mij verteld bij de dealer en het staat ook in de gebruiksaanwijzing.
Terugroepacties cameras safety sense
Verder staan er nog twee acties open bij de RDW die betrekking hebben op de camera in de voorrruit. Software en de behuizing.
terugroepregister.rdw.nl
terugroepregister.rdw.nl
Omschrijving aldus rdw
Het geheugen van de camera, ondeerdeel van het Toyota Safety Sense 3.0 systeem, kan een fout geven wanneer het contact wordt uitgeschakeld.
De camerabehuizing aan de voorzijde en/of achterzijde is mogelijk niet goed gelast en kan scheuren, waardoor er water in de camera terecht kan komen.
Een aantal zaken mbt terugroepacties van de Gen5 RX zijn wellicht handig om te weten. Geen van de zaken zijn ernstig, maar wel zeer irritant. (Edit 1-12-2025). Het gaat in het onderstaande om een Lexus RX 450h+ executive uit December 2023.
ACCU
Bij 2023 modellen kan er zijn dat er een te kleine accu in is geplaatst. Hier staat een actie voor open vanuit Lexus die vaak al zal uitgevoerd. Mocht dit niet zo zijn dan kan het gebeuren dat de spanning van de accu te laag wordt en de software in de stress schiet. Het gevolg zijn vele foutmeldingen en soms een auto die niet meer in D wil. Herstart kan helpen, maar dan blijft met foutmeldingen zien. Men werkt overigens ook aan een oplossing voor de software.
Deurklink
De deurklink kan bij vorst niet responsief worden. Ook hier is een terugroepactie voor en zal in veel gevallen zijn uitgevoerd. Mijn eigen ervaring was op de eerste dag vorst toen ik mijn bestuurders deur en een passagier deur niet open kreeg. Via de passagier deur aan de voorzijde kon ik de auto inklimmen. Er zit op de deurklink aan de onderzijde nog een verstopte hendel om mechanisch de deur te openen. Dit werd mij verteld bij de dealer en het staat ook in de gebruiksaanwijzing.
Terugroepacties cameras safety sense
Verder staan er nog twee acties open bij de RDW die betrekking hebben op de camera in de voorrruit. Software en de behuizing.
Terugroepregister
Terugroepregister
Omschrijving aldus rdw
Het geheugen van de camera, ondeerdeel van het Toyota Safety Sense 3.0 systeem, kan een fout geven wanneer het contact wordt uitgeschakeld.
De camerabehuizing aan de voorzijde en/of achterzijde is mogelijk niet goed gelast en kan scheuren, waardoor er water in de camera terecht kan komen.
Laatst bewerkt:

