Accu loopt leeg (ondanks nieuwe accu) GS 430

Ben B

Nieuw hier
18 mei 2014
7
0
0
Als ik 's ochtends de auto wil starten, start hij niet, ondanks de nieuwe accu. Het lijkt alsof iets stroom afneemt, maar ik weet niet wat (verwacht het alarm of de deurvergrendeling). Kan iemand mij hiermee helpen?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.112
4
815
113
Een vergelijkbaar euvel heb ik jaren geleden ook gehad. (niet bij mijn Lexi overigens)
Ik vond het probleem door terwijl het contact uit staat een voor een de zekeringen te verwijderen en een ampere meter in de voetjes van de zekering te steken.
Bij een vond ik een behoorlijke stroom. (bleek de kofferbakverlichting te zijn.)
Schakelaartje gemaakt en alles deed het weer.
Dit trucje werkt uiteraard ook bij andere stiekeme stroomverbruikers.

P.s. volgens mij heb ik jouw oude GS300 bij de Lidl gezien vorig jaar.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
start hij niet of heb je te weinig stroom om te starten want dan denk ik dat Higgie het antwoord heeft gegeven , bij mijn Lexus kan ik de key ontvanger uitzetten weet niet of een GS zo een schakelaar heeft
loop even alle lampjes na zoals kofferbak verlichting , make-up spiegel , glove box evt aansluitingen op je aansteker plug (usb) alles waar continue stroom op staat
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat higgie zegt. Denk er ook aan om de laadstroom te meten.

Als je snel wilt kijken of er iets parasiteert, minpool accu losmaken en multimeter (stand Ampere DC 20A) tussen minkabel en minpool steken. Zou normaal iets van max 0.05A moeten zijn. Is het hoger dan weet je gelijk dat er iets zuigt. Dan kun je vervolgens met de zekeringen aan de slag.