Achter en voor andere maat velgen, kan dat?

Jvrr

Actief
30 sep 2014
102
7
18
Hoi Lexus mannen/vrouwen,

Een lastige technische vraag....
Ik ben van plan mijn CT voor iets te verlagen en 17 inch eronder. En achter niet verlagen maar een grotere velg en band waar door het optisch gelijk blijft. Wie denkt dat het een gek idee is.... Er zijn fabrikanten die dat al doen(volgens mij jaguar XK8),Nu vraag ik me af, raakt de abs van slag door deze ingreep?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Niks gek aan, er zijn meer CT'ers die dat hebben, bijvoorbeeld 18x8 en 18x9 (staggered). Dit zou voor ABS niets moeten uitmaken. Of bedoel je een verschil in afrol omtrek?
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Leuk idee , maar als een 17 voor en 18 achter doet zou ik hem niet schuin zetten , denk dat ie in bochten onvoorspelbaar gaat gedragen
ook zou ik de omtrek het zelfde houden zoals je op jouw gegeven link kunt zien

overigens zie ik alleen voorbeelden van sport coup?s en een enkele sedan maar geen compacte auto zoals de CT
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ik zou me eerder zorgen maken om het totaal verpeste onderstel met andere veerkarakteristiek voor en achter, dan om de looks.

Ik heb in mijn vorige auto zonder problemen met 185/70/14 aan de voorkant en 215/45/17 gereden. (Dezelfde maten op dezelfde assen)
En dat was uiteraard niet voor de looks maar vanwege de luiheid om alle wielen om te gooien naar 14" vanwege een schade herstel op 1 voorwiel.
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.396
220
63
Leuk idee , maar als een 17 voor en 18 achter doet zou ik hem niet schuin zetten , denk dat ie in bochten onvoorspelbaar gaat gedragen
ook zou ik de omtrek het zelfde houden zoals je op jouw gegeven link kunt zien

overigens zie ik alleen voorbeelden van sport coup?s en een enkele sedan maar geen compacte auto zoals de CT

Als ik het goed begrijp wil hij hem voor verlagen, en achter niet en om die gap te vullen daar een grotere maat velgen plaatsen...
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Ik ben van plan mijn CT voor iets te verlagen en 17 inch eronder. En achter niet verlagen maar een grotere velg en band waar door het optisch gelijk blijft.

Zeau, applaus voor Coffeecup voor het bijna begrijpen wat de TS wilt. En nogmaals applaus omdat je de inhoud maar half hebt gelezen.
 

Coffeecup

Hoort erbij
27 okt 2015
28
1
0
Ik heb het toch over de veerkarakteristiek. Voor verlagen en achter origineel houden.
Eigenlijk is het de discussie ook niet eens waard. Een auto half verminken door de helft van het onderstel aan te passen en er dan ook nog een Frankenstein van te maken door verschillende inchmaten.
Als hij de gap achter wil verkleinen door grotere wielen, moeten de banden ook hoger worden. Dus met een andere rolomtrek dan voor. Ik gok dat de ABS daarvan totaal over de zeik gaat.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Als hij de gap achter wil verkleinen door grotere wielen, moeten de banden ook hoger worden. Dus met een andere rolomtrek dan voor. Ik gok dat de ABS daarvan totaal over de zeik gaat.
Dat 'gok' ik met je mee. ABS vergelijkt o.a. de snelheid van de wielen t.o.v. elkaar.

Dit is typisch een gevalletje #22
:)