Er zijn inderdaad een hoop dingen die meespelen. Inderdaad, de Auto is een automaat, achterwiel aandrijving. De auto's van slipcursussen zijn veelal voorwiel aangedreven handbakken.
In de vliegwereld, leer je ook hoe je moet omgaan met een zgn. stall. Echter hoe het vliegtuig reageert, verschilt van type tot type. Om een voorbeeld te geven, een zgn. T-tail (de achtervleugels zitten bovenop de staart) heeft het risico in een zgn. deep stall te komen, dat betekend dat de turbulente lucht van de voorste vleugels over het staartvlak gaat en er voor zorgt dat ook deze niet meer te bedienen is. Iemand die denkt in een "gewone stall te zitten, komt hier dus op z'n minst bedrogen uit.
Iedere auto reageert anders. Om de auto goed te kunnen rijden moet je de limieten kennen. Het beste is de auto eens het circuit op te nemen en te kijken waar de grenzen liggen. Doe het ook eens met nat weer. Mocht dat niet kunnen zoek op een zondag dan eens een grote lege parkeerplaats op waar je de ruimte hebt om eens lekker de auto met 80km/h dwars te gooien, en je toch de ruimte hebt om fouten te maken.
Succes!