Actieradius/range rx400

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

chrislexus

Nieuw hier
2 mei 2025
6
1
3
Hi, ik vroeg mij af of ik ergens kan zien op basis van de inhoudt van mijn tank hoeveel km ik nog ongeveer kan rijden. Ik weet dat dit altijd een ruime schatting is maar ergens is het toch fijn dit te zien.
Ik rij een Lexus rx 400h bj2007

Eerlijk getikt geen idee.
Hangt in grote mate af van zaken als - de zwaarte van je rechter voet - gebruik (louter stadsverkeer versus louter snelweg verkeer en alles daartussen) - staat van onderhoud - bandenspanning - extra gewicht aan boord - tijd van het jaar enz. enz.
Maar bij Spritmonitor & Autoweek kan je met een paar klikken het verbruik van je RX bij andere gebruikers vinden.
Per gebruiker / overall gemiddeld verbruik / - laagste verbruik / - hoogste verbruik. Doe hier je voordeel mee

Laat je RX niet zien in een boordcomputer hoeveel km je ongeveer nog kunt rijden voordat de tank leeg is? Zelf gebruik ik dat overigens niet. Als ik tank, zet ik de dagteller (trip A of B) altijd op nul en ik tank altijd vol. Dan herken ik na een aantal keren rijden/tanken wel hoeveel km ik nog kan rijden voordat ik moet tanken.

• Leuk
Waarderingen: levensnevel