Adaptive cruise control defect?

Niels3IS

Nieuw hier
9 feb 2024
6
11
3
Hoi allemaal, afgelopen maandag heb ik mijn 2017 IS300h door de wasstraat gehaald en sindsdien werkt de adaptive cruise control niet meer. Hiervoor functioneerde hij altijd perfect. Als ik hem aanzet en instel op een snelheid krijg ik "Radar cruise control not available" te zien en stopt de cruise control. De non-adaptive cruise control werkt prima. Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen en hoe het op te lossen is?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.124
4
836
113
Achter je Lexus logo zit de radar, misschien vocht er in of in de connector?
Is je Lexus logo en radar schoon? Ook aan de binnenkant?
Ook kan de radar misschien iets verdraaid zijn door de waterdruk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Boye

Nieuw hier
17 okt 2023
8
1
3
Ik krijg deze melding als het heel hard regent of als er sneeuw oid. op het Lexus-embleem zit. Ik zou het dus daar zoeken. Dus wat de @Higgie ook zegt.
 

Raine

Hoort erbij
17 sep 2023
82
47
18
Ik krijg deze melding als het heel hard regent of als er sneeuw oid. op het Lexus-embleem zit. Ik zou het dus daar zoeken. Dus wat de @Higgie ook zegt.
Dat is in mijn ervaring iets waar meer auto's met adaptieve cruise last van hebben, laagje water of sneeuw op het embleem voor de sensor in de grille of de sensor in de voorruit (afhankelijk van met welke sensoren het systeem werkt) verstoort het radar signaal.
Is in principe niets aan te doen tenzij extreem snel/ veel gebeurt, dan klopt er iets niet.
Het ene merk/ type auto is er gevoeliger voor dan de andere..
 
Laatst bewerkt:

Niels3IS

Nieuw hier
9 feb 2024
6
11
3
Na 2 weken niet gebruikt te hebben werkt die ineens weer. Had inmiddels al een afspraak bij Lexus Den Haag staan maar die heb ik nu gecanceld. Inmiddels ook weer de auto gewassen en hij doet het nu nog steeds. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: ismo en Higgie