Advies nodig

lhn-64

Nieuw hier
15 jun 2026
1
0
1
Hoi allemaal,
ik ben nieuw op dit forum, dus vergeef me dat ik niet op de hoogte ben van alle details, kennis, gewoontes e.d.
FF wat achtergrond-info en sorry als ik de Lexus-adepten beledig met andere merken en voorkeuren. Ik rij inmiddels tot volle tevredenheid al jaren een MB A250 en overweeg over te stappen op een full-electric. In eerste instantie orienteerde ik me daarbij opnieuw op Mercedes, BMW en Audi. Mijn zwager heeft onlangs een Lexus (type?) hybride uit 2015 gekocht en hij vertelde mij over de mogelijkheid om jaarlijks zijn garantie te kunnen verlengen. Dat wekte mijn belangstelling voor Lexus en natuurlijk werd ik overdonderd door de garantie die Lexus standaard biedt op alles. Ik (we, incl. partner) zijn op een leeftijd gekomen dat we nog eenmaal een mooie nieuwe (1 jaar oud of zo) auto willen aanschaffen. Als die is afgeschreven worden we waarschijnlijk verplaatst in volledig autonoom rijdende of vliegende voertuigen. Een logische keus is dan de nieuwe RZ en dan bij voorkeur de 500 of 550. Het staat buiten kijf dat het uitrustingsniveau van een Lexus dat van een Duitse auto in dezelfde prijsklasse doet verbleken. Over kwaliteit kan ik niet oordelen, omdat ik nooit een Lexus gehad heb, maar de fabrikant moet wel heel erg overtuigd zijn van hun kunnen als ze deze garanties durven aanbieden. Daarover dus geen enkele twijfel, maar wat mij wel iets verontrustte is het volgende en daarover had ik graag jullie mening. Op de Lexus-site staat voor de RZ 500 wel een getal genoemd voor een aanhanger, voor de 550 niet. Betekent dit dat voor de 550 geen trekhaak mogelijk is? Begrijp me niet verkeerd, ik ga nooit een caravan trekken, maar ga wel eens met wat troep naar het milieupark, maar belangrijker, mijn nieuwe auto moet een fietsdrager kunnen meenemen met 2 electrische fietsen. Is dat mogelijk met de nieuwe RZ 500e/550e?

Wat ik zo lees, is dat max trekgewicht van een RZ op 750 kg ligt.
Dat is voor een bakkie naar de stort wel voldoende.
Fietsendrager kan er ook op.